Презентація "Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ"

Про матеріал
Презентація до уроку Я досліджую світ з теми "Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ" за підручником Я досліджую світ: частина 1, 4 клас. Автори: Т. Гільберг, С. Тарнавська, Н. Павич.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ

Номер слайду 2

Знайомимось з підручником. В цьому році ми будемо працювати з новим підручником авторами якого є Тетяна Гільберг, Світлана Тарнавська, Ніна Павич. Відкрийте підручник. Давайте прочитаємо звернення авторів.

Номер слайду 3

Запрошуємо вас у дивовижну пізнавальну подорож. На сторінках підручника ви знайдете багато цікавого про нашу країну – Україну, про наш великий спільний дім – планету Земля, про її рослинний і тваринний світ, ознайомитеся з особливостями природи різних материків, а також помандруєте просторами Всесвіту. Ви дізнаєтеся, які природні багатства є на території України і яке їхнє господарське значення, навчитеся працювати з географічною картою, орієнтуватися на місцевості, визначати основні форми поверхні Землі. У 4 класі ви продовжите спостерігати, проводити досліди, експериментувати, фантазувати творити, планувати власну діяльність. Ви навчитеся створювати нові цікаві вироби, використовуючи набуті вміння. Крок за кроком опановуватимете сучасні техніки їх виготовлення. Працюйте творчо, фантазуйте – і ви отримаєте задоволення та гарні результати. Підручник стане вашим надійним помічником і дороговказом у розмаїтому світі науки. Щоб легко в ньому орієнтуватися, ознайомтеся з умовними позначеннями. Будьте допитливі й активні під час навчання. Любіть та охороняйте природу. Поважайте тих, хто поруч. Будьте наполегливі в досягненні своїх цілей. Навчайтеся з бажанням й успіх обов'язково прийде до вас! Автори. Любі друзі!

Номер слайду 4

Давайте розглянемо умовні позначення!

Номер слайду 5

Матеріал підручника поділено на розділи. Перший розділ називається «Подорожуємо Україною».

Номер слайду 6

Тема сьогоднішнього уроку: Як наука допомагає нам пізнавати навколишній світ

Номер слайду 7

Що означає досліджувати навколишній світ?Які методи дослідження існують?Що таке гіпотеза?Пригадуємо!

Номер слайду 8

Упродовж усієї своєї історії люди досліджували навколишній світ. Спочатку вони лише намагалися вижити у складних природних умовах. Але із часом зрозуміли, що природу потрібно пізнавати, а її багаства раціонально використовувати. Пригадайте та назвіть важливі винаходи давніх людей.

Номер слайду 9

Люди стали цілеспрямовано досліджувати навколишній світ, упорядковуючи отримані знання й використовувати їх для покращення життя. Так і виникла наука. Наука – система знань про навколишній світ.

Номер слайду 10

Усе, що навколо нас, і ми самі – це предмет вивчення науки. Як же дізнатися щось нове? Для початку можна просто поспостерігати за явищем, виміряти його складові, описати. Потім на основі цих спостережень, раніше отриманих відомостей і доведених фактів науковці формулюють гіпотезу, тобто припущення, як явище себе поводитиме в певних умовах. Далі шляхом експериментів підтверджують або спростовують цю гіпотезу.

Номер слайду 11

Пригадайте, коли з’явилися перші люди. Зробіть припущення, які навички, уміння, обладнання потрібні для проведення спостережень та досліджень. Як ви гадаєте, коли виникла наука?

Номер слайду 12

Важливе досягнення давніх людей – мова. Уміння людей писати й читати дало змогу збирати та зберігати отримані знання. За допомогою світлин ознайомтеся, як виглядало давнє письмо. Клинописне письмоЄгипетські ієрогліфи. Папірус

Номер слайду 13

Науки Природничі (науки про природу) Гуманітарні (науки про суспільство) Хімія, біологія, астрономія, географія, геологія та ін.Історія, правознавство, мовознавство, літературознавство. Усі науки поділяють на дві групи. Подумайте, що вивчають ці науки.

Номер слайду 14

Природничі науки вивчають неживу й живу природу. Гуманітарні науки – вивчають історію різних народів, їхні мови, звичаї, культуру та релігію. Які науки вам найбільш цікаві? Що вам хотілося б відкрити або винайти?

Номер слайду 15

бути уважним і спостережливим;ставити запитання;робити припущення;проводити експерименти;знаходити відповіді на запитання. Пам’ятайте! Щоб стати науковцем, потрібно:

Номер слайду 16

Упродовж усієї історії люди здійснили велику кількість наукових відкриттів. Наукове відкриття – встановлення невідомих раніше закономірностей, властивостей та явищ навколишнього світу.

Номер слайду 17

Подумайте про важливі, на вашу думку, відкриття та винаходи, які вплинули на розвиток людства (метро, літак, телефон, мікроскоп, пральна машина, ліки, вакцини, електроенергія, інтернет, нові сорти рослин та породи тварин, штучні тканини, будівельні матеріали тощо). Якими із цих винаходів ви користуєтеся у побуті? Які з них полегшують працю, навчання людини? А які рятують життя?

Номер слайду 18

Пригадайте, де вчені проводять дослідження. У наукових лабораторіях за допомогою спеціального обладнання вчені проводять досліди та експерименти.

Номер слайду 19

Розгляньте зображене обладнання, назвіть його і поясніть, з якою метою його використовують. Яке ще обладнання вам вже відоме?

Номер слайду 20

Перевіряємо себе. На які групи поділяють усі науки?Чим наукова робота, на вашу думку, відрізняється від інших видів діяльності людей?Чи могла наука існувати без писемності? Поясніть. Уявіть, що вам потрібно дослідити один із зображених об’єктів. Допоможіть вченому обрати прилад для дослідження.

Номер слайду 21

Коротко про головне. Наука – це система знань про навколишній світ. Вона виникла з появою писемності. Розрізняють природничі та гуманітарні науки. Учені проводять досліди в наукових лабораторіях. Для цього вони використовують різноманітне обладнання.

Номер слайду 22

Чи знаєте ви, що… ...науковці знайшли кістки нового виду динозавра під час розкопок в Австралії. Ця доісторична тварина мала довгу шию та була рослиноїдною. Новий вид отримав назву «саванназавр». Динозавр був завдовжки близько 15 метрів, мав довгу шию і широке кругле тіло, важив більше як 18 тис. кілограмів, а це стільки ж, скільки й загальна маса трьох африканських слонів. Велетень ходив землею близько 98 мільйонів років тому.

Номер слайду 23

Робота в зошитіВідкриваємо в зошиті с.3

Номер слайду 24

Завдання 1. Продовж перелік винаходів людства, які полегшили працю людей. Комп'ютер, парова машина, колесо, телефон, друкарський верстат, пральна машина, кулькова ручка, радіо, автомобіль. Визнач температуру води в кожній склянці. Запиши. Порівняй результати вимірювань. Зазнач причину відмінностей. Завдання 2. Б 22 °С38 °СА Вода в другій склянці нагрілася під дією прямих сонячних променів.

Номер слайду 25

Завдання 3. Добери методи дослідження та обладнання для проведення досліджень. Заповни таблицю.{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Що потрібно дослідити. Метод дослідження. Прилади та інструменти. Які предмети притягує магніт. Яку температуру має лід. Яка форма сніжинок. Як розвивається рослина з насіниниекспериментмагнітвимірюваннятермометробстеженнямікроскоп, лупаспостереженнялінійка, блокнот, ручка

Номер слайду 26

Завдання 4. Об'єднай за допомогою ліній науки у дві групи. Гуманітарні науки. Природничі наукифізикаісторіяетикахіміяфілософіямовознавствопсихологіяастрономіягеографіябіологіялітературознавство

Номер слайду 27

Домашнє завдання. Повторити тему на сторінках 4-7. Підготуйте повідомлення про українського вченого,що зробив значний внесок у науку.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Трамбицька Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 червня 2022
Переглядів
2214
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку