Презентація "Як пов’язані історія і простір" розроблена до підручника "Вступ до історії України та громадянської освіти" 5 клас, авт. Щупак, Бурлака, Піскарьова, Посунько, 2022 рік
Повторення:1. Назвіть століття і тисячоліття:1648 рік -988 рік - 1991 рік - 63 рік до н. е. - 2022 рік -2. Наведіть приклад будь-якого року:І ст. -Х ст. -ХІІІ с. -ХХІст. -3. У 1996 р. було розпочато друкування української грошової одиниці – гривні. Скільки років відтоді минуло?
Номер слайду 2
Відгадай загадку: Море є – плавати не можна, дороги є – їхати не можна, земля є – пахати не можна. Країни без людей,Міста без будинків,Ліси без дерев,Моря без води. Що це?
Номер слайду 3
Тема: ЯК ПОВ’ЯЗАНІ ІСТОРІЯ І ПРОСТІРПідготувала вчитель історії Іванівського ліцею Березівської сільської ради Житомирського району Житомирської області Поліняк Галина Михайлівна
Номер слайду 4
ПЛАН УРОКУЯкими карти були у давнину1 Як “прочитати” історичну карту2 Як працювати з контурною картою3
Номер слайду 5
1. ЯКИМИ БУЛИ КАРТИ В ДАВНИНУВавилонська карта світу VІІІ–VІІ ст. до н. е. Глиняна табличка є єдиною картою світувавилонян, що дійшла до нас. Земля на вавилонській карті оточена моремабо океаном, позначеним як «Солона вода». За морями — трикутники, які можуть бути горами далеких земель.
Номер слайду 6
Карта «Світ-трилисник», складена в 1581 р. Генріхом Бюнтінгом. Завдання: 1. Скільки століть розділяє давню Вавилонську карту світу VІІІ–VІІ ст. до н. е. та «Світ-трилисник»?2. У чому відмінність цих карт?3. Наскільки зручними були такі карти для використання?
Номер слайду 7
Карта (від нім. karte — оригінал, від грец. chartes — лист або сувій папірусу) — зменшене зображення на площині земної поверхні або її частини.Історична карта — зображення історичних подій на географічній карті. Легенда карти — умовні позначення до карти.2. ЯК «ПРОЧИТАТИ» ІСТОРИЧНУ КАРТУ
Номер слайду 8
Легенда карти, умовні позначки
Номер слайду 9
Номер слайду 10
1. Уважно прочитайте назву карти. 2. Розшифруйте легенду карти. 3. Дайте відповіді на запитання до карти:а) Назвіть столицю Київської держави; історичних діячів, діяль-ність яких ілюструє карта.б) Як на карті відображено зміни території держави?в) У якому місті відбулося хрещення Русі?г) Назвіть сусідні Київській державі народи і держави. З якими сусідами відбувалися воєнні сутички?2. Зробіть висновки: про що вдалося дізнатися за картою, з якою ви працюєте. Практичні завдання:
Номер слайду 11
3. ЯК ПРАЦЮВАТИ З КОНТУРНОЮ КАРТОЮКонтурна карта — особливий вид карт, на які нанесені тільки контури країн, основні об’єкти чи явища. Інколи такі карти називають німими. Для того щоб карта «заговорила», її треба заповнити.
Номер слайду 12
Правила роботи з контурною картою:1. Заповнюйте контурну карту після вдумливого вивчення конспекту та відповідного параграфа підручника.2. Записи на карті виконуйте акуратно, розбірливо.3. У відведеному місці вкажіть умовні позначення, якими ви будете користуватися під час виконання завдань.4. Виконуйте завдання на контурній карті послідовно. Позначте кордони держав, їхні столиці, потім назви важливих географічних об’єктів — річок, морів, міст, де відбувалися історичні події. 5. Наприкінці ще раз перевірте правильність заповнення контурної карти — назву карти, легенду, умовні позначення.