Презентація до уроку "Як працюють історики" за підручником: Вступ до історії: підручник для 5 класу закладів загальної серпедньої освіти / І.Я.Щупак, І.О. Піскарьова, О.В.Бурлака
(дистанційне навчання)
При скачуванні оцініть роботу: напишіть коментар, поставте лайк. Буду вдячна. Хай слугує.
Батько історіїГеродо́т Галікарна́ський, (між 490 і 480 до н. е. — близько 425 до н. е.) — давньогрецький історик, названий Цицероном «батьком історії». Один з перших географів і вчених-мандрівників. На підставі побаченого на власні очі і почутих розповідей створив перший загальний опис відомого тоді світу. Автор «Історії» в дев'яти книгах, присвячених опису греко-перських воєн з викладом історії держави Ахеменідів, Єгипту та ін., містить перший систематичний опис життя і побуту скіфів.
Діємо: практичні завдання. Працюючи з текстом підручника, з’ясуйте, як історики «пишуть» історію. Результат свого дослідження оформіть у вигляді пам’ятки «Як написати історію» (за поданим початком). (ст.132-135) Пам'ятка «Як написати історію»Зібрати і обміркувати відомості про події минулого, знання про котрі здаються важливими. Описати події минулого так, як ви це бачите.…
Варто запам'ятати!Історичне дослідження - зібрані й обмірковані відомості про події минулого, знання про які є важливими та які історик описує за власним баченням.Історичний образ - уявлення про якусь подію або особу, що сформувалося в результаті історичного дослідження.Історичні постаті (особи) - головні герої історії, які своїми вчинками впливали на хід історії.Історичні факти - події, явища, процеси, які відтворив, реконструював історик на основі відбору правдивих, важливих, на його думку, відомостей про минуле. Толерантність - уміння бути неупередженим, адже відомості історичних джерел потребують перевірки та підтвердження.
Використовуємо. Пам’ятка для складання повідомлення про історичний факт1. Про який історичний факт ви розповідатимете (назва розповіді)?2. Коли й де відбулася подія, про яку будете розповідати?3. Які історичні діячі були задіяні під час цих подій? Які ролі вони виконували?4. Яких груп людей у суспільстві стосуються досліджувані події та явища?5. Який зміст описуваного історичного факту: а) які причини цієї події; б) які наслідки події можна визначити; в) це поодинока подія чи одна з багатьох подібних; г) яке історичне явище відображає ця подія (разом з іншими, подібними до неї)?6. Яке значення для розвитку суспільства мають історичний факт, подія?7. Яким чином зберігається пам’ять про історичний факт, подію?