Презентація "Як шукати відповіді на запитання"

Про матеріал
Презентація для 5 класу "Природничі науки". Третій урок "Як шукати відповіді на запитання"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як шукати відповіді на запитання. Учителька: Радченко Оксана Вікторівна

Номер слайду 2

Дай відповіді на запитання: Що таке винахід?Хто такий винахідник?Що таке патент?Які бувають винаходи?Які винаходи допомогли давнім людям вижити?Чому винахідник повинен уважно спостерігати за природою?Які винаходи люди запозичили у природи?Які винаходи зробили діти?

Номер слайду 3

Основоположником наукового методу вивчення природи є італійський вчений Галілео Галілей. Він уперше запропонував дослідницький метод, яким і тепер користуються дослідники природи.

Номер слайду 4

Що таке дослідницький метод

Номер слайду 5

Винахід Жоржа де Местраля

Номер слайду 6

Розкажи за схемою, як Жорж де Местраль знайшов відповідь на запитання.

Номер слайду 7

На міжнародній космічній станції липучкою обклеїні всі стіни. Усередині станції все у вільному польоті, тож на липучих стінах космонавти утримують власні речі.

Номер слайду 8

Як перевірити гіпотезу. Перевірка гіпотези – важливий етап наукового методу пізнання. Перевірити гіпотезу можна одним з методів пізнання. Основні методи пізнання Спостереження Експеримент (дослід)

Номер слайду 9

Попрацюй із визначеннями: Спостереження – це спосіб вивчення тіл і явищ природи за допомогою органів чуття: зору, слуху, нюху, дотику, смаку. Експеримент – це дослідження явища за спеціально обраних або створених у лабораторії умов.

Номер слайду 10

Учені не завжди можуть поставити експеримент, щоб перевірити свою гіпотезу. Наприклад, вони не можуть полетіти до комети чи астероїда, щоб дослідити ґрунт. У 2011 році апарат Стардас (NASA) доставив на Землю зразки ґрунту комети Темпеля, у 2019 році апарат Хаябуса-2 (Японія) – зразки ґрунту з астероїда Рюгу, а в 2020 році китайський апарат Чан’е – зразки місячного ґрунту. До речі, раніше зразки місячного ґрунту доставили американські астронавти.

Номер слайду 11

Попрацюй із визначенням: Дослідник чи дослідниця – людина, яка вивчає та аналізує явища природи, щоб отримати нові знання.

Номер слайду 12

Інші методи наукового пізнання: Опис;Аналогія;Порівняння;Аналіз;Мисленнєвий експеримент;Моделювання;Вимірювання.

Номер слайду 13

Навіщо потрібне моделювання?Моделювання – це метод дослідження об’єктів пізнання ( явищ, пристроїв, процесів), що ґрунтуються на заміні оригіналу іншим, подібним до нього (моделлю).

Номер слайду 14

Обери одну із запропонованих моделей. Порівняй її з реальним об’єктом (явищем). Які у них спільні ознаки? Чим вони відрізняються?

Номер слайду 15

Висновки: Будь-яке наукове дослідження розпочинається із запитання. Відповідь на нього ти можеш знайти дослідницьким методом: спостерігай, запитуй, висловлюй гіпотезу та перевіряй її одним із методів пізнання. Основні методи пізнання природи – спостереження та експеримент. Є також інші методи наукового пізнання: вимірювання, аналогія, порівняння, аналіз, моделювання.

Номер слайду 16

Дай відповіді на запитання: Чому дослідник – не просто спостерігач? Чим відрізняється дослідник від звичайного спостерігача?Що робити, якщо гіпотеза не підтвердилася?Які основні методи наукового пізнання?Які ти знаєш інші методи наукового пізнання?

Номер слайду 17

Домашнє завдання: Прочитати параграф 3 Вивчити визначення. Відповідати на запитання 1,2 після параграфа (усно)Проведи експеримент із завдання 3 або 4 (за вибором)

Номер слайду 18

pptx
Додано
11 вересня 2022
Переглядів
2387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку