Презентація. Як земляни життя в Сонячній системі шукали

Про матеріал

Презентація до уроку на тему "Як земляни життя в Сонячній системі шукали" (Пізнаємо природу: підруч. інтегр курсу для 6-го класу/ Тетяна Гільберг(та ін.)).

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як земляни життя в Сонячній системі шукалиІноді мені здається, що ми самотні у Всесвіті, іноді - що ні. Від обох думок у мене захоплює подих. Артур Кларк, англійський письменник-фантаст

Номер слайду 2

2 Пригадайте: Чому планети розподілили на дві групи?Як утворилися планети?Пригадай, як Місяць впливає на зміну клімату Землі. Які з планет Сонячної системи належать до землеподібних?Чим планети земної групи відрізняються від планет-гігантів?Де у Сонячній системі міститься скупчення кометних ядер?

Номер слайду 3

3 Пригадайте:1. Чому планети розподіллено на дві групи?Поділ великих планет на дві групи спричинений тим, що вони різняться розмірами і не схожі будовою.2. Якого найменшого розміру деталі на поверхні Венери можна роздивитися з Землі в найпотужніший нині оптичний телескоп?На поверхні Венери не можливо нічого роздивитися через щільну атмосферу та парниковий ефект.3. На яких планетах Сонячної системи, окрім Землі, можна зіграти в футбол чи волейбол? Відповідь поясніть. Меркурій, Венера і Марс тому що вони мають тверду поверхню. Інші планети утворені з газів.

Номер слайду 4

4 Людей здавна цікавило те, які істоти живуть на інших тілах Сонячної системи. Наприклад, на Місяці. Згодом телескоп допоміг з’ясувати, що на супутнику Землі немає життя. Але про існування марсіан говорили ще років сто тому. Тільки від початку космічної ери науковці встановили - у Сонячній системі, окрім землян, немає інших розумних істот. А, можливо, і простого життя.

Номер слайду 5

5 Чи всі планети придатні для життя. Земля, на відміну від інших планет, рухається навколо Сонця у «зоні життя». На планеті в такій зоні є вода в рідкому стані. Наше життя без рідкої води годі уявити. Крім цієї важливої обставини, є й інші фактори, що уможливили існування життя на Землі. На жодній іншій планеті Сонячної системи таких умов немає. Зона життя в Сонячній системі - це місце, де є вода в рідкому стані

Номер слайду 6

6 Зона життя- це ділянки міжпланетного простору навколо Сонця, в яких на поверхні планети, що перебуває в цій зоні, вода може бути в трьох агрегатних станах: твердою, рідкою й газуватою. Зона життя в Сонячній системі - це місце, де є вода в рідкому стані

Номер слайду 7

7 Якби Земля містилась на орбіті Венери, то сонячне випромінювання підвищило б середню температуру нашої планети. Це призвело б до повного випаровування води. Коли б Земля опинилась на орбіті Марса, тобто далі від Сонця, отримувала б менше сонячного тепла. Вода в океанах стала б холодною, а льодовики на полюсах планети - більшими. Земля, можливо, повністю вкрилася б шаром льоду. Три планети: поверхня Венери, на якій жарко, а тому немає рідкої води (А); Земля - комфортна для життя планета, бо є рідка вода (Б); полярна шапка Марса (В), де холодно й де вся вода замерзла

Номер слайду 8

8 Марс. На Марсі нині значно суворіші умови для життя, ніж на Землі. Однак в давнину на цій планеті була щільна атмосфера і рідка вода на поверхні. Можливо, існувало і життя. Може, найпростіші його форми є на Марсі дотепер. У 1970-х роках два космічні апарати виконали пошук ознак марсіанського життя, але нічого не виявили.

Номер слайду 9

9 Життя в межах Сонячної системи. Знайти просте життя в межах Сонячної системи досі не вдалося, але шанси ще є. Якщо не на Марсі, то, можливо, в океані Європи - супутника Юпітера, чи на поверхні Титана - супутника Сатурна. Нині для дослідження цих тіл Сонячної системи з метою пошуку на них ознак життя готують спеціальні космічні місіїХоча життя не виявлено за межами нашої планети, земляни будують плани з освоєння і колонізації Сонячної системи. Її об’єкти містять корисні копалини, які можна використати не тільки на Землі, але і для створення космічних поселень. Супутник Юпітера Європа суцільно вкритий льодом. Під кригою міститься океан рідкої води, де може бути життя. Б. Космічний апарат - майбутній штучний супутник Європи

Номер слайду 10

10 Дослідження Сонячної системи Космічні апарати, які досліджують тіла Сонячної системи, можуть нести прості земні форми життя. Тому зонди, призначені для вивчення поверхонь планет, на Землі спеціально обробляють. Такі космічні апарати мають бути стерильними і не забруднювати інші небесні тіла. Землянам треба зберегти незайману природу небесних тіл. Саме тому автоматичні міжпланетні станції «Галілео» і «Кассіні» після закінчення їхніх місій було спрямовано для знищення на Юпітер і Сатурн відповідно. Це зробили для того, щоб ці космічні апарати не потрапили на поверхні супутників Юпітера і Сатурна. У цих супутників тверді поверхні й, отже, лише їм притаманне довкілля.

Номер слайду 11

11 Коротко про головне. Земля, на відміну від інших планет, рухається навколо Сонця у зоні життя. Знайти ознаки життя за межами Землі досі не вдалося. Космічні зонди, призначені для вивчення поверхонь планет, піддають на Землі спеціальній обробці.

Номер слайду 12

12 Перевіряємо себе1. Укажи, від чого здебільшого залежить температура на планеті. А від її відстані від Сонця, Б від її розмірів, В від тривалості доби Г від швидкості обертання навколо Сонця2. Намалюй схематично Сонячну систему і вкажи розміщення зони життя.3. Чому з усіх планет Сонячної системи для створення колонії землян найчастіше розглядають Марс?4. Продовж речення: Мені було цікаво...; У мене вийшло...; Сьогодні я дізнався/-лася ... .

Номер слайду 13

13 Перевіряємо себе1. Укажи, від чого здебільшого залежить температура на планеті. А. від її відстані від Сонця.2. Намалюй схематично Сонячну систему і вкажи розміщення зони життя.3. Чому з усіх планет Сонячної системи для створення колонії землян найчастіше розглядають Марс?Марс максимально нагадує Земля, а також на ньому відсутній кислотний шар, як на Венері. А також немає парникового ефекту.

Номер слайду 14

14 Домашнє завдання. Вивчити параграф 36

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Шатовський Валентин Олександрович
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Момонт Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Можега Валентина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
6 січня
Переглядів
2234
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку