Мета: навчити розрізняти та використовувати різноманітні прилади для проведення досліджень та спостережень; формувати здатність до пошуку та засвоєння нових знань; виховувати любов до природи.
Я — ВМІЮ ДУМАТИ І РОЗУМІТИ, Я — ВМІЮ СЛУХАТИ І ВІДПОВІДАТИ, Я — МОЖУ ПОМИЛЯТИСЯ, Я — ВМІЮ ВЧИТИСЯ, Я — ХОЧУ ВЧИТИСЯ!
Номер слайду 3
Скажіть мені чому хмаринка полетіла? А як її спіймать? Куди вона поділась?
Номер слайду 4
Коли співає пташка? А де її дитинка? А як плете павук тоненьку павутинку?
Номер слайду 5
Навіщо зайцю хвіст, слону великі вуха? А може довгим носом він пісеньку послуха?
Номер слайду 6
Чому? Чому? Чому? Мені не зрозуміти: собака із котом не можуть подружитись?
Номер слайду 7
Ой, скільки ще Чому? Навіщо? І для чого? Багато запитань у хлопчика малого.
Номер слайду 8
Хто може малюку, всі відповіді дати, аби дитя могло усе на світі знати?
Номер слайду 9
З НЕЇ ВСЕ РОЗПОЧИНАЄТЬСЯ
Номер слайду 10
З давніх-давен наші предки вивчали навколишній світ. Для цього вони вирушали в далекі і небезпечні мандрівки морем і суходолом.
Номер слайду 11
Щоб не заблукати, навчились орієнтуватися — визначати сторони світу (горизонту) за допомогою компаса.
Номер слайду 12
Згодом винайшли телескоп, що може “наближати” до спостерігача небесні об’єкти.
Номер слайду 13
Мікроскоп збільшує дуже дрібні об’єкти. За його допомогою дізналися, що нас оточує цілий світ крихітних організмів-невидимок (мікроорганізмів).
Номер слайду 14
Лупа збільшує предмети в кілька разів, а світловий мікроскоп — у три тисячі разів.
Номер слайду 15
Природні явища: урагани, повені, посухи — віддавна загрожували життю людей.
Номер слайду 16
З-поміж великої різноманітності рослин, тварин і грибів траплялися дуже небезпечні й отруйні.
Номер слайду 17
Уроджена допитливість і залежність від природи спонукала людей до пошуку шляхів її пізнання.
Номер слайду 18
Найдавнішим методом вивчення природи було спостереження. Тут наші перші помічники — органи чуття.
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Спостереження — це першооснова всіх наукових досліджень.
Номер слайду 21
На основі інформаціїї, здобутої під час спостережень, учені роблять припущення. Потім їх перевіряють у ході дослідів. Експериментальним (дослідним) шляхом вивчають властивості різноманітних речовин, тіл і явищ природи, здійснюють наукові відкриття.
Номер слайду 22
Щоб зважити щось нам знадобляться терези (ваги).
Номер слайду 23
Проста лінійка, рулетка, сантиметр знадобляться, щоб заміряти довжину, ширину, висоту предметів.
Номер слайду 24
Щоб заміряти швидкість — секундомір.
Номер слайду 25
Скляна трубочка тоненька, Рідина в ній червоненька. Як тепло — вгору стрибає, а як холод — униз спадає. Є шкала й цифри малі. Як же зветься це? Скажи
Номер слайду 26
Слово «термометр» Складається із двох слів, які перекладаються як «тепло» і «вимірюю». Температуру вимірюють у градусах Цельсія єС
Номер слайду 27
Запам’ятайте послідовні кроки, необхідні для здійснення дослідження. Крок перший — спостереження за об’єктами довкілля і вимірювання їх.
Номер слайду 28
Запам’ятайте послідовні кроки, необхідні для здійснення дослідження. Крок другий — установлення мети, з якою проводять дослідження.
Номер слайду 29
Запам’ятайте послідовні кроки, необхідні для здійснення дослідження. Крок третій — планування діяльності, підготовка обладнання.
Номер слайду 30
Запам’ятайте послідовні кроки, необхідні для здійснення дослідження. Крок четвертий — проведення дослідів відповідно до інструкцій і записування (фіксація) результатів.
Номер слайду 31
Запам’ятайте послідовні кроки, необхідні для здійснення дослідження. Крок п’ятий — формулювання висновків і презентація результатів дослідження.
Номер слайду 32
Для проведення спостережень, дослідів і вимірювань використовують різні прилади. Це допомагає отримати більше точнішої інформації про об’єкти, які досліджують.