Презентація "З досвіду роботи"

Про матеріал
В презентації "З досвіду роботи вчителя початкових класів" ділюсь своїм досвідом з теми «Створення ситуації успіху в навчальному процесі».
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Створення ситуації успіху в навчальному процесі» а Вчитель початкових класів вищої категорії Березинського ліцею Іванова Алла Семенівна

Номер слайду 2

Дати дітям радість праці, радість успіху у навчанні, збудити в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності — це перша заповідь виховання. У наших школах не повинно бути нещасливих дітей, душу яких гнітить думка, що вони ні на що не здібні. Успіх у навчанні — єдине джерело внутрішніх сил дитини, які породжують енергію для переборення труднощів, бажання вчитися. В. О. Сухомлинський

Номер слайду 3

Усвідомлення ситуації успіху самим учнем, розуміння її значущості виникає тільки після здолання дитиною своєї боязкості, невміння, незнання, психологічного ураження та інших видів труднощів.

Номер слайду 4

ОСНОВНА ІДЕЯ: визначення таких форм і методів, які найбільшою мірою допомогли б дитині зростати в успіху; формувати в учнів мотивацію до успіху у навчанні.

Номер слайду 5

створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини; дати можливість кожному вихованцеві відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили; допомогти дитині зрости в умовах успіху; дати відчути радість від здолання труднощів; допомогти зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, скрізь треба докласти зусиль;самовдосконалення особистості вчителя і учня через пізнання нового; постійний педагогічний пошук оптимальних прийомів та методів навчання. Мета:

Номер слайду 6

Фактори, що визначають рівень мотивації досягнення успіху: 1)Прагнення до успіху-”Я хочу це зробити“. 2)Надія на успіх -”Мені це під силу, я справлюся, я упевнений у собі“. 3)Суб'єктивно оцінена імовірність досягнення успіху-”Усе залежить від мене, я-джерело, ситуація міняється, якщо я на неї впливаю“. 4)Суб'єктивна оцінка досягнень -”Сьогодні я став кращим, ніж учора.“

Номер слайду 7

Номер слайду 8

старанняумінняуспіхпізнанняхвалаінтерес

Номер слайду 9

Сходинки до успіху. Вибір інтерактивних вправ. Сприйняття матеріалу. Цікаві завдання. Прийоми рефлексії 1. Учні змогли попередньо підготуватися (прочитати та виконати самостійні підготовчі завдання).2. Відбираю для уроку такі інтерактивні вправи, які дають учням змогу засвоїти тему навчання. 3. Під час використання інтерактивних вправ даю учням час подумати над завданням, щоб вони сприйняли його серйозно, а не механічно.4. Визначаю ряд вправ, які найцікавіші для учнів, привертають їх увагу, налаштовують на роботу.5. Націлюю учнів на самоаналіз та самооцінку власної навчальної діяльностіПопередня підготовка

Номер слайду 10

Висловлювання для створення ситуації успіху: Це дуже важливо, і у тебе неодмінно вийде... Саме ти і міг би зробити таку справу... І це зовсім не складно. Навіть, якщо не вийде — нічого страшного. Я впевнений, що ти пам'ятатимеш про... Починай же! Ти це добре зробиш! Ось ця деталь (елемент, частина) вийшла дуже гарно!

Номер слайду 11

Використання прийомів, що сприяють формуванню у дітей бажання вчитися: -насичення змісту цікавими прикладами, фактами; -нестандартна форма надання нового матеріалу; -пізнавальна дискусія; -аналіз життєвих ситуацій; -включення учнів у колективну навчальну діяльність; -створення ситуацій, в яких учневі необхідно оцінити мотиви та результати власної діяльності; -мотивація закінчення уроку.

Номер слайду 12

На уроках використовую:методи створення психологічного настрою: Знайомство Побажання Самопрезентація Ваші враження. Створи власний портрет. Твій девізметоди та прийоми Навчання: Знайди помилку. Продовж речення«Мікрофон»«Асоціації»«Мозковий штурм»Аукціон ідей. Продовжити речення

Номер слайду 13

УчніНадійніВпевненіЗневіреніНевпевненіМайже втрачені

Номер слайду 14

Надійні – учні, що мають добрі здібності, працюють самостійно, сумлінно ставляться до своїх обов'язків, упевнені в собі, у групі такі учні почуваються спокійно, упевнено, захищено. Впевнені в собі – здібності таких учнів можуть бути і вищими, ніж у “надійних”, однак система їх роботи не настільки відлагоджена. Періоди успіху, злету змінюються розслабленням, занепадом. Діти дуже емоційно реагують і на досягнення, і на невдачі. Невпевнені – це загалом успішні учні, пізнавальні інтереси яких пов'язані , зазвичай з навчанням. Вони більш – менш відповідно ставляться до справи. Головна їх розпізнавальна риса – невпевненість у своїх силах. Зневірені – це переважно учні, що мають непогану підготовку, здібності. Однак після відчутої колись радості сподівань, що здійснилися, з різних причин втратили її. Майже втрачені – це учні з великими прогалинами в знаннях, мають здібності різного рівня, але найчастіше – середнього або низького. Вони втратили надію на успіх, відкрито заявляють про своє небажання вчитися.

Номер слайду 15

Прийоми створення ситуації успіху. Еврика. Навмисна помилка. Допомога друга. Емоційне заохочення. Даю шанс. Обмін ролями. Стеж за нами. Невтручання. Холодній душ

Номер слайду 16

«Невтручання»- максимальне надання самостійності учням у вирішені проблем.«Холодний душ«Холодний душ»- учитель відтягує час з поліпшенням оцінок, не одразу «поливає бальзамом» зачеплене самолюбство,ущемлені амбіції, а дещо й «підсипає солі».

Номер слайду 17

«Емоційне поглажування»-вселити учневі віру в себе,похвалити за будь-що, навіть незначне, усмішкою, поглядом.«Анонсування» – спершу обговорити з учнем, що йому потрібно буде зробити, створити психологічну установку на можливий успіх, дати впевненість у власних діях.

Номер слайду 18

«Вчасна допомога»- учні потрапили у складну ситуацію, проте не перестають боротися за перемогу і потрібно вчасно надати допомогу, підтримати, вселити впевненість у власні сили. Показати учню, що вчитель бачить у ньому особистість, яка здатна здолати труднощі.«Сходинки до успіху» –вчитель веде вихованця поступово вгору, піднімаючись сходинками самовизначення, знаходження віри в себе та оточуючих.

Номер слайду 19

«Даю шанс» - створення такої ситуації, за якої учень дістає можливість неочікувано для самого себе розкрити власні можливості, здібності.«Сповідь» –правильно прогнозуючи реакцію учнів, щиро звернутися до їх найкращих почуттів.

Номер слайду 20

«Еврика»-активізувати учнів нехай на маленьке, але власне відкриття відомих уже фактів.«Навмисна помилка»- використовується уже на відомому учням матеріалі, при перевірці знань для активізації уваги учнів.

Номер слайду 21

«Емоційний сплеск»- дати емоційний заряд упевненості, звільнити заряд упевненості, звільнити від психо- логічної затисненості енергію, думку, знання.«Обмін ролями» – дає учням можливість проявити себе. Вчитель показує учням, що вони здатні зробити набагато більше, ніж від них очікують.

Номер слайду 22

Науково - методична робота: Вивчення передового педагогічногодосвіду. Участь у роботі методичних об'єднань,педрадах. Відкриті уроки. Семінари. Самоосвіта

Номер слайду 23

Впливає на результативність. Відкриває приховані можливостіПідвищує життєву стійкість. Загартовує характер. Змінює стиль життя. Стає точкою відліку для змін. Надихає до творчої праціСитуація успіху

Номер слайду 24

Результативність досвіду Учень сам визначає мету діяльності або приймає мету, поставлену вчителем, як свою. Відбирає або знаходить потрібні знання, способи для розв’язання поставленої задачі, здійснює корекцію проміжних результатів. Виконує практичні дії, прийоми, операції. Має вміння і навички самоконтролю, самооцінки та постановки нової мети. Бажання навчатись, виконувати творчу роботу. Участь у районних олімпіадах з природознавства, української мови, математики , «Юний дослідник», «Чисті роси», міжнародних конкурсах “Кенгуру”, «Колосок», «Соняшник», «Бобер».

Номер слайду 25

РЕКОМЕНДАЦІЇ, ЩО ЗАБЕЗПЕЧУЮТЬ СИТУАЦІЮ УСПІХУ: 1. Не загострювати увагу на негативному; частіше посміхайтеся, використовуйте елементи гумору при спілкуванні.2. Проявляйте інтерес і великодушність до своїх учнів.3. Не давайте дітям прізвиська, не вішайте на них ярлики.4. Не порівнюйте дитину з іншими, відзначайте «персональну винятковість».5. Аргументуйте необхідність Ваших дій; ту оцінку, яку Ви виставляєте учню.

Номер слайду 26

6. Оцінюйте дії учня з акцентом на деталі.7. Не говоріть багато за дітей, викликайте їх на діалог, дозволяйте їм висловлювати свою думку.8. Не висловлюйте незадоволення учневі при всьому класі, не застосовуйте загрози.9. Пам'ятайте, що Ви, як педагог, формуєте особистість учня, його самооцінку, і частково несете відповідальність за його подальшу долю.

Номер слайду 27

pptx
Додано
8 лютого 2023
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку