Презентація з географії для 6 класу: "Болота, особливості їх утворення і поширення"."

Про матеріал
Презентація з географії для 6 класу на тему: " Болота, особливості їх утворення і поширення". Матеріал створено до підручника Бойко В. М. Географія: підруч. для 6 кл. закладів загальної середньої освіти/ В. М. Бойко, С. В. Міхелі. - Вид. 2-ге, доопр.- Харків:СИЦИЯ, 2020.- 256 с.: іл.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Болота, особливості їх утворення і поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали.

Номер слайду 2

Інтелектуальна розминка. Поясніть поняття:озеро, стічне озеро, безстічне озеро, тип озерних улоговин, річка, цунамі,проміле.

Номер слайду 3

Географічний практикум. Покажіть на карті ті водні об’єкти, які записані на карточках. ( Карточки дістаємо із чарівної скрині).

Номер слайду 4

Третій зайвий (Із запропонованих трьох назв виберіть ту, що не підходить до двох інших.)Байкал, Амазонка, Ялпуг;Верхнє, Середземне, Гурон;Онтаріо, Дрейка, Ері. Ладозьке, Мічиган, Чорне; Каспійське, Байкал, Тітікака;

Номер слайду 5

Коло усмішок

Номер слайду 6

Болота, особливості їх утворення і поширення. Штучні водойми і водотоки: ставки, водосховища, канали

Номер слайду 7

Що ви знаєте про болото, штучні водойми?{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Знаю. Хочу дізнатися

Номер слайду 8

Болото – надмірно зволожена ділянка суходолу із шаром торфу не менше, ніж 30 см. Заболочені землі – це надмірно зволожена ділянка суходолу із шаром торфу менше 30 см.

Номер слайду 9

Які причини формування боліт? Спробуйте пояснити, як виникають болота.

Номер слайду 10

1. Озера поступово заростають трав’янистими рослинами

Номер слайду 11

2. Заболочення грунтів через надмірне зволоження

Номер слайду 12

Географічний практикум. Опрацюйте матеріал підручника на с. 197 і заповніть таблицю.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Тип болота. Утворення й характерні риси

Номер слайду 13

Класифікація боліт. Верхові болота утворюються на вододілах річок, живляться атмосферними опадами. Низинні болотаутворюються в долинах річок,на берегах озер. Живляться вони підземними водами. Перехідні болота за режимом живлення й характером рослинності посідають проміжне положення

Номер слайду 14

мають особливості як низинних так і верхових боліт. Живляться лише за рахунок опадів Утворюються в низинах, де збираються ґрунтові води.

Номер слайду 15

На фізичній карті України знайдіть райони поширення боліт на території України. Як позначають болота на карті?

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Болота шкідливі чи корисні? Знайдіть у тексті параграфа: чим корисні/шкідливі болота? Виконайте таблицю та спробуйте зробити висновок: {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Болото корисне. Болото шкідливе

Номер слайду 18

Домашня заготовка. ШТУЧНІ ВОДОЙМИ

Номер слайду 19

Бліц-опитування. Що таке «штучні водойми»? Які існують види штучних водойм?З якою метою людина створює ставки, водосховища, канали?Як створена штучна водойма може впливати на природу?

Номер слайду 20

Порівняй-но. Чим схожі і відмінні озеро і болото?

Номер слайду 21

Робота з таблицею. Заповніть таблицю, указавши у відповідному стовпчику порядковий номер характеристики.1. Течуть по штучно створеному руслу.2. Бувають солоні й прісні.3. Їх створюють шляхом спорудження гребель.4. Серед них є низинні й верхові.5. Серед них є тектонічні, льодовикові, вулканічні.6. Згодом вони можуть перетворитися на болота.7. Створюються для зрошення полів.8. У них є шар торфу.9. По них судна можуть пройти з однієї річки в іншу. 10. Це природні водойми. 11. Люди іноді їх осушують. 12. Деякі з них є природними фільтрами для очищення води.

Номер слайду 22

Робота з таблицею{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Озера. Болота. Штучні водойми

Номер слайду 23

Домашнє завдання. Опрацювати §§ 50-51, вивчити правила. Описати місцеву водойму за планом: Назва. Місце розташування. Ширина, глибина, довжина. Тип( рівнинна/гірська, стічне/безстічне, верхове/ низинне). Характер берегів ( круті/похилі). Живлення, особливості режиму. Використання людиною. Заходи, що їх вживають для охорони водойми.

Номер слайду 24

Мікрофон. Що ви сьогодні очікували від уроку?Чи збулися ваші очікування від уроку?

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гонгало Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Куряченко Людмила
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
pptx
Пов’язані теми
Географія, 6 клас, Презентації
Додано
20 лютого 2023
Переглядів
9283
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку