Географічний квест
(для учнів 6 класу за темою «Атмосфера»)
Мета квесту:
Учасники: команди учнів 6 класу ( по 5 осіб кожна).
Тривалість квесту: 40 хв.
Місце проведення: класна кімната.
Обладнання: картки із завданнями, атлас, маршрутні листи для команд.
Підготовка до квесту:
Організація квесту:
Станції:
Завдання для кожної станції у Додатку 2.
Додаток 1
Маршрутна картка команди Колумби
№
|
Назва конкурсу |
Бали |
1
|
Шифрувальник» |
|
2
|
«Ребуси» |
|
3
|
«Розв’яжи задачу» |
|
4
|
«Географічна вікторина» |
|
5
|
«Знайди слово» |
|
7
|
Фініш (загальна кількість балів) |
|
Маршрутна картка команди Магеллани
№
|
Назва конкурсу |
Бали |
1
|
Шифрувальник» |
|
2
|
«Ребуси» |
|
3
|
«Розв’яжи задачу» |
|
4
|
«Географічна вікторина» |
|
5
|
«Знайди слово» |
|
7
|
Фініш (загальна кількість балів) |
|
Додаток 2
І. «Шифрувальник»
АБВ |
2 ГДЕ |
3 ЄЖЗ |
4 ИІЇЙ |
5 КЛМН |
6 ОПР |
7 СТУ |
8 ФХЦ |
9 ЧШЩ |
|
0 ЬЮЯ |
|
1). Прилад: 11665276 (Барометр)
2). Повітряна оболонка: 175678261 (Атмосфера)
3). Столиця України: 5441 (Київ)
4). Область в помірному типі клімату: 5667051(Морська)
5). Що знижується на 60C з висотою : 72562617761 (Температура)
Завдання для команди Магеллани:
1). Прилад: 726565276 (Термометр)
2). Атмосфера –це ……оболонка: 661476051 (повітряна)
3). Обласний центр України: 726566450 (Тернопіль)
4). Область в помірному типі клімату: 5776551 (мусонна)
5). Що збільшується з висотою (у мм.рт.ст) : 7475(Тиск)
ІІ. Зупинка «Ребуси»
2. (Тиск)
4 (Вітер)
5. (Мусон)
ІІІ. Зупинка «Розв’яжи задачу»
1. Визначте температуру повітря в Кримських горах на висоті 1500 м, якщо на рівні моря вона становить 10˚С.
2. Визначити тиск повітря на висоті 500 м, якщо на рівні моря він становить 740 мм рт. ст. (Баричний ступінь 10 м/мм рт. ст.)
Задача 1
Визначте температуру повітря в Кримських горах на висоті 1500 м, якщо на рівні моря вона становить 10˚С.
Розв’язання:
Визначаємо, на скільки ˚С зміниться температура повітря, якщо ми піднімемося на висоту 1500 м. Адже відомо, що з підняттям на кожні 1000 м вона знижується на 6˚С. Отже: 1500 : 1000 ∙ 6 = 9˚С.
Далі визначаємо температуру повітря в Кримських горах на висоті 1500 м: 10˚С – 9˚С = 1˚С
Відповідь: температура повітря в Кримських горах на висоті 1500 м становитиме 1˚С.
Задача 2.
Визначити тиск повітря на висоті 500 м, якщо на рівні моря він становить 740 мм рт. ст. (Баричний ступінь 10 м/мм рт. ст.)
Розв’язок: 1) Визначаємо, на скільки знизиться тиск із підняттям на висоту 500 м:
500м : 10м × 1 мм рт. ст. = 50 мм рт. ст.
2) Потім визначаємо, яким буде атмосферний тиск на висоті 500 м:
740 мм рт. ст. – 50 мм рт. ст. = 690 мм рт. ст.
Відповідь: атмосферний тиск на висоті 500 м становитиме 690 мм рт. ст.
IV. Зупинка .«Географічна вікторина.»
1.Повітряна оболонка Землі (Атмосфера)
2. Багаторічний режим погоди (клімат)
3. Яку частку становить азот у складі атмосферного повітр’я? (78%)
4. Що є причиною формування вітру? (різниця атмосферного тиску)
5. На скільки змінюється атмосферний тиск на 100 м (10 мм.рт.ст)
6. На скільки змінюється температура повітря на 1000м (1км)? (60С)
7. Виберіть основні кліматичні пояси: (1,2,4,6,8)
8. Формула за якою визначають відносну вологість? (r=q\ Q*100%)
9.Установіть відповідність між показниками погоди та одиницями їх вимірювання:
(1.б; 2.а; 3. в. 4.г;)
10. У чому виявляється влив клімату на умови життя людини?
(Різкі перепади температури навколишнього середовища є великим навантаженням на нервову, імунну системи й систему кровообігу, а тому небезпечні для осіб, які страждають, насамперед, від пороку серця, склерозу судин, хвороб нирок, різноманітних хронічних захворювань запального характеру.)
Учасники отримують фломастер і знаходять на ігровому полі потрібні слова (кількість слів за 2 хвилини)
а |
т |
м |
о |
с |
ф |
е |
р |
а |
к |
т |
л |
с |
д |
о |
щ |
а |
т |
л |
і |
д |
п |
о |
г |
о |
д |
а |
с |
н |
і |
г |
і |
р |
а |
к |
р |
п |
о |
в |
і |
т |
е |
р |
л |
і |
у |
р |
б |
о |
р |
а |
л |
і |
к |
м |
у |
с |
о |
н |
ч |
а |
м |
а |
о |
п |
а |
д |
и |
д |
ц |
т |
і |