Презентація з художньої культури для 11-го класу по темі "Місце художньої культури Індії у світі"

Про матеріал

Презентація з художньої культури для 11-го класу по темі "Місце художньої культури Індії у світі" за підручником Л.В. Климової. Академічний рівень.Допоможе ознайомити учнів із особливостями духовних і культурних традицій індійського регіону; ознайомити учнів з основними пам'ятками індійського мистецтва та особливостями культури;• формувати уміння та навички учнів щодо аналізу творів мистецтва й узагальнення інформації з метою розуміння ними специфіки становлення та розвитку мистецтва в Індійському культурному регіоні;• розвивати творчу уяву та формувати естетичну культуру учнів, підвищувати рівень їх мистецьких потреб і вподобань.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Місце художньої культури Індії у світі.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Основні релігії: Найбільш поширеними релігіями серед населення Індії за переписом 2011 року є індуїзм (79,8 %) та іслам (14,2 %). Численними є також християни (2,3 %), сикхи (1,7 %), буддисти (0,7 %) та джайністи (0,4 %)

Номер слайду 4

Олімп індуїзму символізує трійця: Брахма, Вішну, Шива, які представляли космічні сили творення, збереження й знищення.

Номер слайду 5

Індійське мистецтво упродовж свого розвитку позначене тісним зв’язком із панівними в різні періоди релігійними системами. Майже всі його пам’ятки, що дійшли до сьогодні, мали релігійний характер. Багато з них не збереглося, адже для будівництва використовували різний матеріал: камінь — для релігійних святинь; дерево, цеглу та глину — для світських споруд. Одним із чудес світу є храм Кайла- санатха. Це справді унікальна пам’ятка архітектури: упродовж 150 років давні майстри вирубували цей храм у скелі, оздобивши його численними скульптурними фігурами та барельєфними композиціями від цоколя до пірамідальних веж.

Номер слайду 6

У старому Делі з-поміж відомих пам’яток давнини збереглося місто-фортеця Лал-Кот (кінець ХI ст.) із унікальною суцільно-залізною колоною, вік якої понад 150 000 років. Поверхня цього металевого велетня й досі блискуча і не ушкоджена іржею. Віднайти призначення колони — завдання для вчених майбутнього.

Номер слайду 7

Індуїстські храми у IV—VI ст. були невеликими за розмірами — дерев’яними, із пласкими дахами і товстими стінами. Згодом їх починають зводити з каменю; вони стають значно вищими. Основною в індуїстському храмі є вежа (шикхара) над невеликим святилищем із фігурами або символами богів. Цю форму використовували також буддисти, наприклад, у спорудженні храму у Бодх-Гаї поблизу місця прозріння Будди. Храм Махабодхи

Номер слайду 8

Сту́па (санскр. स्तूप, stūpa, «верхівка, купа землі, каміння»; первісне значення — споруда на могилі царя або вождя) — в буддистській архітектурі монументальна культова споруда для зберігання реліквій. Ступа в Санчі

Номер слайду 9

У ХІІ—ХІІІ ст. в Індії з’явилися основні типи культових споруд мусульман, передусім мечеті, мінарети, медресе, мавзолеї. В основних типах архітектурних споруд ранньоісламського періоду простежуються ісламські традиції, але в деталях культових будівель також помітним є вплив індійської архітектури. Також характерною рисою архітектури ранньоісламського періоду є її гармонійне поєднання з навколишнім середовищем. Мінарет Кутаб-Мінар

Номер слайду 10

Храм Кайласанатха (Шиви) в Елорі (725-755 рр.)Архітектурний шедевр світового значення, вершина скельного зодчества Індії.

Номер слайду 11

Пізніше в Індії набули поширення стамбхи — культові кам’яні стовпи з висіченими на них написами (проповідями). Найзнаменитіший — Сарнатхський (колона Ашоки). На барабані висічені тварини — символи сторін світу, на капітелі — леви, які несуть колесо закону (образ Будди і знак його прозріння). Визначилися також місця паломництва: Капілавасту, де народився Будда; Гайа, де він прозрів; Бенарес, де він прочитав першу проповідь; Кусінагара, де він досяг стану нірвани.

Номер слайду 12

З III ст. до н. е. з’явилися буддійські храми у печерах Аджанти (найпізніші створені у VII ст. н. е.). На їх стінах добре зберігся живопис: сцени з життя Будди, його втілення, сцени з життя індійців. Зображенням притаманна вишукана естетичність.

Номер слайду 13

Безсмертною пам’яткою індійської архітектури є мавзолей Тадж-Махал (1630—1652), який називають «поемою в камені». Грандіозна (заввишки 74 м) біломармурова споруда з облицюванням із самоцвітів зведена за наказом Великого Могола шаха Джахана як мавзолей для його дружини Мумтаз Махал. Тадж-Махал відобразив красу й могутність імперії Великих Моголів.

Номер слайду 14

Ім’я архітектора невідоме, але поширена думка, що в розроблянні проекту брали участь найкращі архітектори Індії та інших країн Сходу на чолі з агрським архітектором Устад-Ісою. Не виключено, що одним із авторів був сам шах Джахан, який мав витончений художній смак. Навколо Тадж-Махалу шах Джахан висадив сад, причому сам мавзолей стоїть на початку саду. У центрі саду створено мармурове водоймище. Уздовж зрошувального каналу з фонтанами висаджені кипариси.

Номер слайду 15

Навпроти Тадж-Махалу, на іншому березі річки, шах Джахан мав намір побудувати ще одну гробницю, для себе, тієї самої форми, що й Тадж-Махал, але із чорного мармуру. Обидва мавзолеї мали з’єднуватися мостом. Але плани не втілилися в життя. Після смерті шаха Джахана поховали в одному склепі з Мумтаз Махал. На їх могилах лежать плити, прикрашені золотим і срібним орнаментом

Номер слайду 16

Музика і танець ІндіїМузика займала одне з найважливіших місць в системі мистецтв Стародавньої Індії. Її витоки сягають до народних і культовим обрядів. Музику пов'язували з початком творення світу, його продовженням і кінцем. Музикантам відводилася роль пророків, оскільки вважалося, що тільки за допомогою музики можна піднести душу над рамками земного життя.

Номер слайду 17

ЕТНІЧНА МУЗІКА III тис. до н.е. поєднувалася з танцем простота форми і структури РАДИЦІЙНА (РЕЛІГІЙНА) МУЗИКА II тис. до н. е. вважалася першою мовою світу, п’ятим аспектом творіння "Веди" - "Самаведа" ("веда мелодій"), піснеспіви. Класична музика бере свій початок від священних книг - «Вед», ( с 1500 по 500 р. до н.е.)В основі класичної музики лежить рага, що означає “колір, пристрасть, прихильність”.

Номер слайду 18

Табла Нагара. Ударні інструменти

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Приклад індійських духових інструментів: Шанкх Волинка заклиначів змій

Номер слайду 21

Танці в Індії охоплюють широкий спектр форм танцю, починаючи від стародавніх класичних або релігійних народних танців до сучасних стилів. Три найвідоміших індійські божества, Шива, Калі і Крішна, як правило, представлені в танці.

Номер слайду 22

Для того щоб зрозуміти сутність індійського танцю, необхідно знати міфи і легенди Індії, а також стародавні епічні поєми «Махабхарата» й «Рамаяна».«Мова» індійської хореографії являє чітку смстему: 108 священних поз бога Шиви-карани.Із каран виникають комбінації – ангахарамі. Досконале володіння пальцями – мудри і жестами –хасти. А також канонічні рухи голови, шиї, очей.

Номер слайду 23

Невід’ємним супрроводом індійського танцю є пісня. Головними традиціями класичного індійського вокалу є ДРУПАД(найчистіший, позбавлений прикрасвокальний стиль, та КХАЯЛ (романтичний з прикрасами).Існують й інші стилі вокального виконання: ДАДРА, ГАЗЕЛЬ, КАВАЛІ –релігійна музика. Найвідоміша класична співачка—Лата Мангешкар(«Золотий голос Індії»)

Номер слайду 24

Поняття «йога» в індійській культурі означає сукупність різних духовних і фізичних практик, що розробляються в індуїзмі та буддизмі й націлені на упрвління психікою і психофізіологією людини заради досягнення піднесеного духовного стану. МАНТРА-ЙОГА вчення про індивідуальний шлях порятунку людини за допомогою контролю над думками і почуттями за допомогою медитації. Кінцева мета- поліпшення фізичного здоров’я, або досягнення вищого ступеня духовної гармонії.

Номер слайду 25

Любов до природи, схиляння перед її могутністю та багатством, життям, урочистим і прекрасним в усіх його виявах, - ось головна тема індійського мистецтва.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Савченко Тетяна Терентіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єрмак Марина Миколаївна
    Яскрава презентація. Дякую.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Соколов Владимир
    Класна презентація.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
16 березня 2018
Переглядів
8715
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку