Презентація з літературного читання 4 клас за підручником М.Чумарної "Казка — мудрим людям підказка. «Які бувають казки» (ст. в підр). Прислів’я. Укр.нар. казка "Ілля Муромець".

Про матеріал

Літературне читання 4 клас за підручником М.Чумарної "Казка — мудрим людям підказка. «Які бувають казки» (стаття в підручнику). Прислів'я. Українська народна казка «Ілля Муромець».

Підготувала вчителька початкових класів Плахтіна Олена Василівна.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Літературне читання 4 клас за підручником Марії ЧумарноїПідготувала вчитель початкових класів Плахтіна Олена Василівна

Номер слайду 2

Тема уроку: Казка — мудрим людям підказка.«Які бувають казки» (стаття в підручнику). Прислів’я. Українська народна казка «Ілля Муромець».

Номер слайду 3

Організаційний момент. Сядьте, діти, всі рівненько,казку прочитаємо. Щось цікаве та новеньке. У ній відшукаємо

Номер слайду 4

Мовна розминка. Гра «З якої казки цей предмет?»«Яйце – райце», «Курочка Ряба».«Кривенька Качечка».«Солом’яний Бичок»«Батьківські поради»«Лисиця і Журавель»«Царівна – Жаба»«Рукавичка»«Колосок»«Котигорошко», «Принцеса на горошині»«Айболить»«Білосніжка та семеро гномів»Чи всі з названих казок є народними?

Номер слайду 5

 Підготовка до сприймання нового матеріалу. ЧНІГЕЇРОФОМІЧНІЛОГІРІЧАВНІЦІСОНОАЛЬ-БУВІПОТОЧитання анаграм- Розшифруйте слова і дізнаєтесь, які бувають казки. ГЕРОЇЧНІМІФОЛОГІЧНІЧАРІВНІСОЦІАЛЬНО – ПОБУТОВІ

Номер слайду 6

 Повідомлення теми і завдань уроку. Отже, ми мандруємо в казку. Сьогодні на уроці більше дізнаємося про види казок, прочитаємо українську народну казку “Ілля Муромець”.– Над яким розділом ми почали працювати?– Який твір з цього розділу вже прочитали?– До чого закликав нас цей вірш?

Номер слайду 7

 Опрацювання статті в підручнику «Які бувають казки». Казка – один з найдавніших, широко розповсюджених та живучих жанрів усної народної творчості (фольклору). Немає на земній кулі народу або племені, які б не мали своїх казок. Бо через казку формуються цілі народи. У казках проявляється уявлення народу про щастя, втілюються його ідеали, любов до прекрасного і героїчного, всепереможна віра в добро і справедливість.1. Вступне слово вчителя.

Номер слайду 8

Казками дуже часто називають оповідки, в яких є щось чарівне та загадкове. Насправді народні казки дуже різні за змістом і силою думки, закладеної в них. Є казки, близькі до міфів. Вони розповідають про створення світу та людини. Це так звані міфологічні або космогонічні казки. До них належать «Курочка ряба», «Яйце-райце», «Царівна-жаба» та багато інших. Казки, в яких йдеться про геройські вчинки богатирів та велетів нашої землі, називають героїчними. Одна з них — «Ілля Муромець». А от казки, в яких герої визволяють царівен із підземних царств, борються зі зміями, іменують чарівними. Оповідки про звичайних людей, з якими іноді трапляються чарівні пригоди, що навчають їх по правді жити, називають соціально-побутовими казками. Короткі життєві історії, в яких яскраво виражена одна повчальна думка, — це притчі. Спільним для всіх народних оповідок є те, що вони виникли дуже давно і передавалися з покоління в покоління як усні книги мудрості.2. «Які бувають казки» - читання статті вчителем.– Що запам’ятали з почутого?

Номер слайду 9

– Прочитайте, що таке казка.– Про що розповідають міфологічні казки?– Які казки називають героїчними?– Які казки іменують чарівними?– Які казки навчають по правді жити?– Що таке притчі?– Що є спільним для всіх народних оповідок?3. Вибіркове читання.

Номер слайду 10

– Прочитайте прислів’я.– Чи можна сказати, що вони стосуються казки?4. Робота з прислів’ями. До мудрості не додати — від мудрості не відняти. Народ скаже — як зав’яже.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

 Опрацювання казки «Ілля Муромець».1. Словникова робота.– Відшукайте значення слова.кухольоколицямихолодна зброя. Русьрозкішні кімнатиманівцямитронпуд. Українапалатипрестол16 кгглечиккинджал

Номер слайду 13

– Що ми дізнаємося про Іллю з перших рядків казки?– Як вилікувався хліборобський син?– Куди вирушив Ілля?– Від кого пішов визволяти Ілля руську землю?– Які перешкоди трапилися на шляху героя до Києва?– Опишіть Соловія-розбійника.– Чому не повірили Іллі в Києві?– Що сталося з боярами після посвисту Соловія?– Чому кинули Іллю у в’язницю?– Хто його врятував від голодної смерті?– Чому князь просив прощення у богатиря?– Як закінчилась казка?3. Слухання казки. А чи знаєте ви. що Ілля Муромець – не вигаданий герой, а реальна людина, історична особа. Він справді жив і боронив українські землі. В одній із печер Печорської Лаври покояться чудотворні мощі Іллі Муромця.4. Слово вчителя.

Номер слайду 14

Прочитайте речення про… Знайти речення, у якому є слово… Прочитати за особами фрагменти казки:розмову між сином і дідами;як розмовляв Ілля з жінкою Соловія-розбійника;розмову між князем та Іллею.4. Вправи над вдосконалення навичок читання.

Номер слайду 15

Що у казці схвалюється?– Що засуджується?– Що дало силу перемогти в битві з Каліном? Підсумок уроку.

Номер слайду 16

Навчитися виразно читати казку; поділити на логічно завершені частини. Домашнє завдання.

Номер слайду 17

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Iльiчева Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Макотер Олена Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Калініченко Iрина Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Чумарна М. І.)
Додано
9 жовтня 2022
Переглядів
1874
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку