Презентація з літературного читання 4 клас за підручником М.Чумарної "Казка — мудрим людям підказка. «Які бувають казки» (ст. в підр). Прислів’я. Укр.нар. казка "Ілля Муромець".
Літературне читання 4 клас за підручником М.Чумарної "Казка — мудрим людям підказка. «Які бувають казки» (стаття в підручнику). Прислів'я. Українська народна казка «Ілля Муромець».
Підготувала вчителька початкових класів Плахтіна Олена Василівна.
Літературне читання 4 клас за підручником Марії ЧумарноїПідготувала вчитель початкових класів Плахтіна Олена Василівна
Номер слайду 2
Тема уроку: Казка — мудрим людям підказка.«Які бувають казки» (стаття в підручнику). Прислів’я. Українська народна казка «Ілля Муромець».
Номер слайду 3
Організаційний момент. Сядьте, діти, всі рівненько,казку прочитаємо. Щось цікаве та новеньке. У ній відшукаємо
Номер слайду 4
Мовна розминка. Гра «З якої казки цей предмет?»«Яйце – райце», «Курочка Ряба».«Кривенька Качечка».«Солом’яний Бичок»«Батьківські поради»«Лисиця і Журавель»«Царівна – Жаба»«Рукавичка»«Колосок»«Котигорошко», «Принцеса на горошині»«Айболить»«Білосніжка та семеро гномів»Чи всі з названих казок є народними?
Номер слайду 5
Підготовка до сприймання нового матеріалу. ЧНІГЕЇРОФОМІЧНІЛОГІРІЧАВНІЦІСОНОАЛЬ-БУВІПОТОЧитання анаграм- Розшифруйте слова і дізнаєтесь, які бувають казки. ГЕРОЇЧНІМІФОЛОГІЧНІЧАРІВНІСОЦІАЛЬНО – ПОБУТОВІ
Номер слайду 6
Повідомлення теми і завдань уроку. Отже, ми мандруємо в казку. Сьогодні на уроці більше дізнаємося про види казок, прочитаємо українську народну казку “Ілля Муромець”.– Над яким розділом ми почали працювати?– Який твір з цього розділу вже прочитали?– До чого закликав нас цей вірш?
Номер слайду 7
Опрацювання статті в підручнику «Які бувають казки». Казка – один з найдавніших, широко розповсюджених та живучих жанрів усної народної творчості (фольклору). Немає на земній кулі народу або племені, які б не мали своїх казок. Бо через казку формуються цілі народи. У казках проявляється уявлення народу про щастя, втілюються його ідеали, любов до прекрасного і героїчного, всепереможна віра в добро і справедливість.1. Вступне слово вчителя.
Номер слайду 8
Казками дуже часто називають оповідки, в яких є щось чарівне та загадкове. Насправді народні казки дуже різні за змістом і силою думки, закладеної в них. Є казки, близькі до міфів. Вони розповідають про створення світу та людини. Це так звані міфологічні або космогонічні казки. До них належать «Курочка ряба», «Яйце-райце», «Царівна-жаба» та багато інших. Казки, в яких йдеться про геройські вчинки богатирів та велетів нашої землі, називають героїчними. Одна з них — «Ілля Муромець». А от казки, в яких герої визволяють царівен із підземних царств, борються зі зміями, іменують чарівними. Оповідки про звичайних людей, з якими іноді трапляються чарівні пригоди, що навчають їх по правді жити, називають соціально-побутовими казками. Короткі життєві історії, в яких яскраво виражена одна повчальна думка, — це притчі. Спільним для всіх народних оповідок є те, що вони виникли дуже давно і передавалися з покоління в покоління як усні книги мудрості.2. «Які бувають казки» - читання статті вчителем.– Що запам’ятали з почутого?
Номер слайду 9
– Прочитайте, що таке казка.– Про що розповідають міфологічні казки?– Які казки називають героїчними?– Які казки іменують чарівними?– Які казки навчають по правді жити?– Що таке притчі?– Що є спільним для всіх народних оповідок?3. Вибіркове читання.
Номер слайду 10
– Прочитайте прислів’я.– Чи можна сказати, що вони стосуються казки?4. Робота з прислів’ями. До мудрості не додати — від мудрості не відняти. Народ скаже — як зав’яже.
– Що ми дізнаємося про Іллю з перших рядків казки?– Як вилікувався хліборобський син?– Куди вирушив Ілля?– Від кого пішов визволяти Ілля руську землю?– Які перешкоди трапилися на шляху героя до Києва?– Опишіть Соловія-розбійника.– Чому не повірили Іллі в Києві?– Що сталося з боярами після посвисту Соловія?– Чому кинули Іллю у в’язницю?– Хто його врятував від голодної смерті?– Чому князь просив прощення у богатиря?– Як закінчилась казка?3. Слухання казки. А чи знаєте ви. що Ілля Муромець – не вигаданий герой, а реальна людина, історична особа. Він справді жив і боронив українські землі. В одній із печер Печорської Лаври покояться чудотворні мощі Іллі Муромця.4. Слово вчителя.
Номер слайду 14
Прочитайте речення про… Знайти речення, у якому є слово… Прочитати за особами фрагменти казки:розмову між сином і дідами;як розмовляв Ілля з жінкою Соловія-розбійника;розмову між князем та Іллею.4. Вправи над вдосконалення навичок читання.
Номер слайду 15
Що у казці схвалюється?– Що засуджується?– Що дало силу перемогти в битві з Каліном? Підсумок уроку.
Номер слайду 16
Навчитися виразно читати казку; поділити на логічно завершені частини. Домашнє завдання.