Презентація з математики 6-го класу на тему: " Прямокутна система координат"

Про матеріал

Даний матеріал буде корисним для викладання теми " Прямокутна система коодинат" у 6 класі. Він містить історичну довідку про виникнення та дослідження системи координат,оздоблений гарними прикладами побудови різних фігур і цікавих малюнків .

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

ЗАДАЧІ ПРАКТИЧНОГО ЗМІСТУ З курсу географії ви знаєте, що таке довгота і широта місця на поверхні Землі. Це географічні координати. Так, наприклад, довгота Черкас +32,30 (що означає, на схід від Грінвічського початкового меридіану), а широта +49,260 (означає, на північ від екватора), тому координати Черкас записуються так: (32,30; 49,260).

Номер слайду 3

Ідея методу координат використовується у шахах. Положення фігури на шаховій дошці задається двома числами: перше вказує – стовбець, а друге – ряд. ЗАДАЧІ ПРАКТИЧНОГО ЗМІСТУ

Номер слайду 4

Координати були потрібні астрономам і географам для визначення положення світил на небі й певних пунктів Землі, для складання зоряних та географічних карт. До плану уроку ЗАДАЧІ ПРАКТИЧНОГО ЗМІСТУ

Номер слайду 5

У II віці н.е. відомий древньогрецький астроном Клавдій Птоломей вже користувався довготою і широтою в якості географічних координат.

Номер слайду 6

Рене Декарт (1596-1650) французький філософ, математик. Метою Декарта було опис природи за допомогою математичних законів. Автор координатної площини, тому її часто називають декартовою системою координат.

Номер слайду 7

ПОБУДОВА ПРЯМОКУТНОЇ СИСТЕМИ КООРДИНАТ Проводимо дві взаємно перпендикулярні прямі. Забезпечуємо ці прямі напрямом. Точка їх перетину (т.О) – початок координат. Задаємо одиничний відрізок. Отримали вісі координат (горизонтальна – вісь Ox, вісь абсцис; вертикальна - вісь Oy, вісь ординат). Побудували прямокутну систему координат. 1 1 x Вісь абсцис y Вісь ординат O Початок координат

Номер слайду 8

КООРДИНАТНА ПЛОЩИНА На відміну від координатної прямої на координатній площині точка має дві координати (x;y): x – абсциса; y – ордината. Прямокутна система координат розбиває площину на чотири чверті. (+;+) (-;+) (-;-) (+;-) До плану уроку

Номер слайду 9

ЗНАХОДЖЕННЯ КООРДИНАТ ТОЧКИ 1 1 O x y На площині задана точка P. Знайти її координати. P Через точку Р проведемо пряму перпендикулярну вісі Ох. Точка перетину прямої з віссю – значення абсциси точки Р: x=-3. Аналогічно, проводимо пряму перпендикулярну вісі Oy. Точка перетину прямої з віссю – значення ординати точки Р: y=2. Точка Р(-3;2). -3 2 P (-3;2)

Номер слайду 10

1 2 3 4 5 1 2 3 4 -1 -2 -3 -4 -1 -2 -3 -4 -5 0 А(-4;2) А(1;1) А(-3;-2)

Номер слайду 11

ПОБУДОВА ТОЧОК ЗА ЇХ КООРДИНАТАМИ Побудувати точку A(3;4). Будуємо прямокутну систему координат. Точка A має координати x=3; y=4. Через x=3 проводимо пряму – перпендикулярно осі Ox. Через y=4 проводимо пряму – перпендикулярно осі Oy. Точка перетину цих прямих – точка A(3;4). 1 1 O x y 3 4 A(3;4)

Номер слайду 12

1 2 3 4 5 1 2 3 4 -1 -2 -3 -4 -1 -2 -3 -4 -5 0 Позначте точку К(2;3) К(2;3) Позначте точку М(-4;-2) М(-4;-2) Позначте точку Р(5;-3) Р(5;-3)

Номер слайду 13

y x -5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 4 3 2 1 -1 -2 -3 -4 А(4;2) В(-2;3) M(6;-2) F(-4;-2)

Номер слайду 14

y x -5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 4 3 2 1 -1 -2 -3 -4 А(4;0) В(-2;0) M(6;0) F(-4;0)

Номер слайду 15

y x -5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 4 3 2 1 -1 -2 -3 -4 А(0;2) В(0;3) M(0;-4) F(0;-2)

Номер слайду 16

y x (2;4) 4 3 2 1 -1 -2 -3 -4 -5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 (4;2)

Номер слайду 17

-5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 y x (1;-2) 4 3 2 1 -1 -2 -3 -4

Номер слайду 18

y x (1;-3) (-3;-2) (1;3) -5 -4 -3 -2 -1 1 2 3 4 5 6 4 3 2 1 -1 -2 -3 -4

Номер слайду 19

Номер слайду 20

ЗАВДАННЯ Побудувати точки: B(4;5), C(-2;3), D(-4;-1), K(5;-2), M(2;0), N(0;-4) 1 1 O x y 2 4 5 -2 3 -4 -1 5 -2 -4 B(4; 5) C(-2;3) D(- 4;-1) K(5;-2) M(2;0) N(0; - 4)

Номер слайду 21

y x -10 -8 -6 -4 -2 0 2 4 6 8 10 8 6 4 2 -2 -4 -6 -8 А В С M N L F

Номер слайду 22

y x -10 -8 -6 -4 -2 0 2 4 6 8 10 8 6 4 2 -2 -4 -6 -8 A B C D

Номер слайду 23

Щоб побудувати фігуру за координатами - необхідно послідовно з’єднати ці точки відрізками. ПОБУДОВА ФІГУРИ ПО ТОЧКАМ Дано координати точок. Побудуйте фігуру, що задана цими точками. (-9;2), (-3;3), (0;8), (3;3), (9;2), (5;-3), (6;-9), (0;-7), (-6;-9), (-5;-3), (-9;2). Яку фігуру побудували? -7 О 1 1 x y -9 -5 -6 -3 3 5 6 9 3 8 -9

Номер слайду 24

12 10 8 6 4 2 -2 -4 -6 -8 -12 -10 -8 -6 -4 -2 0 2 4 6 8 10 12 y x

Номер слайду 25

Варіант 1 (2; - 3), (2; - 2), (4; - 2), (4; - 1), (3; 1), (2; 1), (1; 2), (0; 0), (- 3; 2), (- 4; 5), (0; 8), (2; 7), (6; 7), (8; 8), (10; 6), (10; 2), (7; 0), (6; 2), (6; - 2), (5; - 3), (2; - 3)(4; - 3), (4; - 5), (3; - 9), (0; - 8), (1; - 5), (1; - 4), (0; - 4), (0; - 9), (- 3; - 9), (- 3; - 3), (- 7; - 3), (- 7; - 7), (- 8; - 7), (- 8; - 8), (- 11; - 8), (- 10; - 4), (- 11; - 1), (- 14; - 3),(- 12; - 1), (- 11;2), (- 8;4), (- 4;5), (2; 4), (6; 4). Варіант2 (- 9; 5), (- 7; 5), (- 6; 6), (- 5; 6), (- 4; 7), (- 4; 6), (- 1; 3), (8; 3), (10; 1), (10; - 4), (9; - 5), (9; - 1), (7; - 7), (5; - 7), (6; - 6), (6; - 4), (5; - 2), (5; - 1), (3; - 2), (0; - 1), (- 3; - 2), (- 3; - 7), (- 5; - 7), (- 4; - 6), (- 4; - 1), (- 6; 3), (- 9; 4), (- 9; 5). Глаз: (- 6; 5)

Номер слайду 26

x y O 1 1

Номер слайду 27

x y O 1 1

Номер слайду 28

x y O 1 1

Номер слайду 29

Номер слайду 30

Домашнє завдання: Вивчити :§ 45 Розвязати №1254, № 1256, №1258,№1260

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Перепелиця Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шапталова Галина Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кащенко Вікторія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Шкрібляк Орися
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Макуха Олена Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Воловiк Оксана Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Овчарук Інна Марківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Кутняк Ірина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Чуб Тамара Михайлівна
    молодчина! Класний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
ppt
Додано
10 квітня 2018
Переглядів
10899
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку