Мета: ознайомити учнів з поняттями «права і свободи людини», їх видами, міжнародно-правовими актами з прав людини, механізмом захисту прав людини; визначити їх роль у житті; показати тісний взаємозв’язок конституційних прав та обов’язків; розвивати вміння аналізувати правові ситуації спираючись на статті Загальної декларації прав і свобод людини, Конституції України; формувати повагу до прав і свобод людини, розуміння важливості їх дотримання; висловлювати судження про значення захисту прав людини; виховувати потребу в правомірній поведінці; виховувати повагу до прав та основних обов'язків людини і громадянина та толерантне ставлення до оточуючих.
Із Загальної Декларації прав людини: Стаття 1. Усі люди народжуються рівними у своїй гідності та правах. Вони наділені розумом і совістю і мають чинити по відношенню один до одного в дусі братерства. Стаття 2. Кожна людина повинна мати всі права і всі свободи, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного чи соціального походження, майнового, станового або іншого становища.
Опрацювати § у підручнику Дайте правовий коментар на запропоновану ситуацію, посилаючись на статті Куоституції України В одному з міст Луганщини громадянин прийшов на прийом до міського голови і пояснив секретарю питання, з яким він звертається, українською мовою. Вона попросила його висловити свої проблеми російською, тому що української мови не розуміє. Громадянин відмовився. Тоді секретар сказала, що на прийом він не потрапить, бо відмовляється пояснити суть свого питання. Дайте правовий коментар. Домашнє завдання