Презентація з теми : «Множення раціональних чисел. Роз’вязування вправ.»

Про матеріал
Урок засвоєння знань, умінь і навичок з теми : «Множення раціональних чисел. Роз’вязування вправ.»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Множення раціональних чисел. Підготуваль: Вчитель математики Путивльської загальноосвітньої школи №2 I-III ступенів імені Г. Я. Базами Козел В. О.

Номер слайду 2

Складемо невеличкий словничок. Наприклад, усмішка, увага, успіх. Продовжте. У – успіх, увага Р – радість, робота О – обдарованість, організованість К – кмітливість, колективізм

Номер слайду 3

На базарі їх не купиш, На дорозі не знайдеш, Їх не зважиш на терезах, І ціни не підбереш. Знання

Номер слайду 4

Гра «Вірю – не вірю» Чи вірите ви, що -5 · (- 3) = -15? Чи вірите ви, що 5 · (- 3) = -15? Чи вірите ви, що добуток протилежних чисел дорівнює нулю? Чи вірите ви, що -6 · 0,6 = - 36? Чи вірите ви, що - 0,7 · 5= - 3, 5? Чи вірите ви, що добуток від’ємних чисел завжди від’ємна?

Номер слайду 5

Усний рахунок 17· ( - 3) -24 · (-2) 13 · ( - 5) 12 · (- 4) -6 · 4 -4 · (-9) 11 · ( - 7) 0,7 · (- 6) -0,6 · 5 -9 · 12 -0,4 · (-0,9) 12 · ( - 5) 0,7 · (- 0,3) -0,6 · 0,8

Номер слайду 6

Китай Від’ємні числа виникли  в Китаї в І ст. до н.е.. в зв’язку з потребою розв’язувати рівняння. В ті  давні часи знаків " +" і "- "не було, тому ці числа зображали червоним і чорним кольором.("чен"або "фу"). Додатними числами позначали майно, свої гроші, прибуток. Додатнім числам раділи і позначали їх червоним кольором (китайці їх називали «чен», що означає червоний). Від’ємні числа не любили, їх називали «фу», що перекладається, як чорний. Ними  позначали борг, збиток, недостачу і зображували їх чорним кольором. Такий спосіб позначення чисел Китайці використовували до середини  XIII ст., поки Лі Є не запровадив зручніше позначення від’ємних чисел — цифри, що зображали від’ємні числа, перекреслювали рискою навскіс справа наліво. 

Номер слайду 7

Наступна наша зупинка Індія. Не виконуючи обчислень, порівняйте: ( - 4,7 і 0 ( - 0,7 і 0  ( - 10 і - 100 9,7 і – 0,1  ( - 8,3 і ( - 8,3 ( - 8 і -

Номер слайду 8

Індія У V- VI ст..н.е поширюються в індійській математиці. В Індії відємні числа застосовували і тлумачили іх в основному так само ,як і ми тепер. Уже в творі Брамагупти «Перегляд системи Брами» (628 р.) ми читаємо: «Майно» і «майно» є «майно», сума двох «боргів» є «борг»; сума «майна» і нуля є «майно»; сума двох нулів є нуль... Борг, який віднімають від нуля, стає «майном», а «майно» — «боргом». Якщо треба відняти «майно» від «боргу», а «борг» від «майна», то беруть їх суму...» Проте, запровадивши від'ємні числа, індійські математики вважали їх не рівноправними елементами математики, а чимось подібним до логічних можливостей, бо, за висловом індійського математика Бхаскари, люди з ними не згодні.

Номер слайду 9

Далі ми продовжуємо нашу подорож до Європи. З Китаю довго до Європи не надходили відомості і вчення про від'ємні числа, бо на той час Китай бав замкненою у собі країною. Тому ці знання не розповсюджувались довго за межі Китаю.

Номер слайду 10

Розвяжіть рівняння: а) -6х=0 б) -5,8(х – 7) = 0 в) ( х + 7,89) ( х – 34,8) = 0 г) -3|x| = 0 д) х( 6,45 + х ) ( 45,7-х )= 0

Номер слайду 11

Важко входили від’ємні числа в математику.. В Європі вперше про них згадує італійський математик Леонардо Пізанський (Фібоначчі, ХІІ – ХІІІ ст.). Німецький математик Михайло Штіфель (ХVІ ст.) називає від’ємні числа «меншими ніж ніщо». Він пише: «Нуль міститься між істинними і абсурдними числами».

Номер слайду 12

Знайдіть значення виразу: 25 - , якщо х = -4; - , якщо х= - 0,4 ( а + с, якщо а= -0,7 , с = 0,6 ; 5х – 4у , якщо х= -2 , у = - 3 ;

Номер слайду 13

Протягом 18 століть математики різних країн  незалежно один від одного приходили до поняття від’ємного числа, але навіть у XVI-XVII ст. більшість європейських вчених ще не визнавали від’ємних чисел. Сучасне розуміння від’ємних чисел пов’язане з рухом ліворуч від нуля по числовій осі, прийшло з працями французького математика і філософа Р.Декарта (1596-1650). І тільки з початку ХІХ ст. від’ємні числа стали у математиці такими ж звичайними як і додатні.

Номер слайду 14

Прикрепіть до дошки смайлик Дуж Дуже важко Важко Легко

ppt
Додано
19 березня 2019
Переглядів
747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку