Розробка уроку з теми: " Ділення раціональних чисел"

Про матеріал
Урок узагальнення і систематизація знань. Урок – подорож у 6 класі Тема: Ділення раціональних чисел
Перегляд файлу

Урок – подорож у 6 класі

Тема: Ділення раціональних чисел

 Мета: Сформувати в учнів навички виконання ділення над раціональними числами,  обчислення значень виразів, що містять раціональні числа з використанням чотирьох арифметичних дій;.закріпити знання, вміння, навички учнів розв’язувати вправи і на всі дії з раціональними числами повторити правила додавати, віднімати, множення і ділення раціональних чисел; виховувати увагу, охайність; розвивати вміння слухати, працювати самостійно; розширити знання учнів про рідну державу.

Обладнання: карта України, комп’ютер, відеопроектор, екран, картки із завданнями та відповідями.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 Учитель. Сьогодні на уроці ми з вами, продовжуючи вивчення теми «Ділення раціональних чисел» та вдосконалюючи навички дій раціональними числами, здійснимо невеличку подорож теренами нашої Батьківщини. Ви не раз чули про сім чудес світу. Але не впевнена, чи ви знаєте про те, що в березні 2007 року стартувала акція «Сім чудес України». На звання семи чудес України претендувало 100 пам’яток історії та культури з усіх регіонів нашої дер­жави. 21 серпня 2007 року в Софії Київській відбулося підбиття підсумків та нагороджен­ня переможців Всеукраїнської акції. Сьогод­ні на уроці спробуємо відкрити для себе ці сім чудес України. Ми будемо подорожувати мапою нашої держави, але подорож наша буде не звичайна, а математична. Тож озброймося знаннями, кмітливістю, зосередженістю, твер­дістю і вирушаймо в дорогу.

ІІ. Відпрацювання навичок

Перша зупинка

Учитель. Щоб відгадати назву міста, з якого ми розпочнемо нашу подорож, потрібно виконати обчислення і результати записати в порядку зростання. Впишіть відповіді до результатів букви- і отримаєте назву міста

В 1,5:0,5                        Ї 1,1+0,15

К  -0,34                           И 1,5-0,2

 

Результат

 

 

 

 

Буква

 

 

 

 

 

 

 У Києві розташовано два із семи чудес України — це Києво-Печерська лавра та Софія Київська.

Києво-Печерська Лавра - православний монастир, заснований у 1051 році монахами Антонієм і Феодосієм у печерах біля літньої княжої резиденції Брестові поблизу Києва. 

У ХІІ столітті монастир отримав статус «Лаври» – головного великого монастиря

Заснування собору згадується в літописах як під 1017р., так і під 1037 р. Будівничим Cв. Софії літописці називають великого київського князя Ярослава Мудрого.

 

Зупинка друга

 Мандруємо далі Дніпром до наступного міста — володаря одного із семи чудес України. Але перш ніж ми приступимо до виконання завдання, пригадаймо  правила

  • Додавання і віднімання
  •  Множення
  • Ділення

1.   Обчисліть:

а) (-28) : (-4) - 10;

б) – 65 : 13 + 90 : (-15);

в) (7 - 10) · (-18) + 42 : (-7);

г) 15 - (4 + 8 : (- 2)) - 6;

    У місті Запоріжжі знаходиться третє із семи чудес України — це Національний заповідник «Острів Хортиця».

 

Основу найбільшого острова на Дніпрі (довжина 12, а ширина, в середньому, 2,5 кілометри) складають граніти і гнейси, яким близько 2 мільярдів років. Саме вони, здіймаючись у вигляді скель, у північній частині острова, до тридцяти метрів над поверхнею Дніпра, створюють тут гірську країну в мініатюрі.

Зупинка третя

На пошуки наступного дива ми з вами вирушаємо Дніпром, а потім Чорним морем на південний берег Криму у таврійські степи — у місто Севастополь. Щоб дізнатися наступне чудо України треба Спростити вираз та обчисліть його значення:

а) -5а - 8а + 8a при а = -5; -https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image076.gif; -2,6; 1.

б) 7b – 15b + 17b – 10b при b = -1; https://subject.com.ua/lesson/mathematics/mathematics6/mathematics6.files/image091.gif; -15,5; 0.

 

Отже, ми відкрили четверте диво України — Херсонес Таврійський.

      Місто Херсонес було засноване древньогрецькими колоністами більше ніж 2500 років тому на південному заході Криму. Нині його руїни - одна з найвизначніших пам'яток Севастополя.

Відкриттям цієї визначної істо­ричної пам’ятки України ми з вами завершу­ємо подорож водними шляхами і продовжимо мандрувати суходолом. Вирушаємо в путь на захід України.

Зупинка четверта

 Щоб дізнатися назву четвертого дива, розв’яжіть рівняння :

 Розв'яжіть рівняння:

а) 3(2х - 11) = -21;

 б) -2(5 – 2х) = -14;

 в) -5(х + 3) + 3 = -17.

 

Так, п’яте диво України — це Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець», що розташований у місті Кам’янець-Подільський.

Розташований в Кам'янці-Подільському Хмельницької області. До нашого часу збереглася система ходів і казематів. Денна вежа призначена для спостерігачів. Уявіть, можна піднятися на неї кожному і насолодитися оспіваним українським

П’ята зупинка

Розумію, ви вже трішечки втомилися від нашої подорожі, тому шосте диво України я вам відкрию в обмін на правильне розв’язання :

 – 8,4 : 2,1 – 4,64 : ( - 5,8) – 6 :24 + 1,4 : ( - 0,28)

Поки ми розв’язуємо приклади, чотири учні виконують індивідуальні завдання.

Передостання наша зупинка — це місто Хотин, що знаходиться за 15 км від Кам’янця-Подільського. У цьому місті розташований Державний історико-архітектурний заповідник «Хотинська фортеця», що є шостим дивом України.

Сьогодні на території Хотинської фортеці створено Державний історико-архітектурний заповідник.

Тут полюбляють проводити свята козацької звитяги та знімати фільми. 

Шоста зупинка

 Завітати до наступного міста нам допоможуть учні, які самостійно працювали над задачею

Індивідуальні завдання

  1.       2)

   Сьомим дивом України є Національний дендрологічний парк «Софіївка», що розташований у місті Умань.

Заснований парк у 1796 році багатим польським магнатом Станіславом Потоцьким на честь своєї дружини красуні-гречанки Софії, і був подарований їй в день її янгола у травні 1802 року

ІІІ. Підсумки уроку та рефлексія

Ось і добігла кінця наша подорож. Ми з вами повторили правила додавання і віднімання, множення і ділення десяткових дробів. Водночас ми згадали про історичні пам’ятки нашого народу, які є цінними не тільки для нашої держави, а й для світу в цілому

Рефлексія.

Учні кріплять на дошку до відповідного смайла стікер і коментують,

  • що викликало труднощі
  • що вдалося

36_2_18складно  36_12_14  не дуже складно   36_2_25   легко

ІV. Домашне завдання

 

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
899
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку