Практична робота № 3 Тема: Дослідження фізичних і хімічних явищ на прикладах побутових хімікатів і харчових продуктів.
Номер слайду 2
Мета: навчитися порівнювати речовини, описувати їх властивості, установлювати залежність між властивостями та застосуванням речовин; ознайомитися з характерними ознаками хімічних реакцій; закріпити на практиці поняття хімічної реакції; удосконалювати вміння поводитися з хімічними речовинами та нескладним обладнанням. З правилами техніки безпеки ознайомлений (-на):
Номер слайду 3
Обладнання: штатив із пробірками, шпатель, ложечка або пінцет, пробіркотримач, нагрівний прилад з відкритим полум’ям, скляна трубка.
Номер слайду 4
Під час фізичних явищ склад речовин не змінюється. Під час хімічних явищ утворюються нові речовини.
Номер слайду 5
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що робили. Що спостерігали. Висновки Дослід № 1 Кип’ятіння води. Дослід № 2 Заварювання чаю. Дослід № 3 Розчинення кухонної солі та її кристалізація. Дослід № 4 Гасіння питної соди
Номер слайду 6
Дослід № 1 Кип’ятіння води. Налийте у пробірку воду об’ємом 2-3 мл, закріпіть пробірку у пробіркотримачі, обережно нагрійте її у полум’ї, кип’ятіть 1-2 хвилини. Обережно піднесіть до отвору пробірки предметне скло. Чи утворилась нова речовина?Назвіть явище.
Номер слайду 7
Дослід № 2 Заварювання чаю. Додайте у пробірку з кип’яченою водою кілька листочків чаю. Спостерігайте за зміною забарвлення. Чи утворилась нова речовина?Назвіть явище.
Номер слайду 8
Дослід № 3 Розчинення кухонної солі та її кристалізація. Налийте у пробірку воду об’ємом 1 мл та додайте кухонну сіль масою 1 г й обережно розмішайте. Скляною паличкою перенесіть кілька крапель розчину на предметне скло та обережно нагрійте. Чи утворилась нова речовина?Назвіть явище.
Номер слайду 9
Дослід № 4 Гасіння питної соди. Помістіть у пробірку невелику кількість питної соди. Додайте по краплині оцет. Чи утворилась нова речовина?Назвіть явище.
Номер слайду 10
Висновок. За якою ознакою відрізняють фізичні та хімічні явища?