Презентація з теми: "Рульове керування"
Рульове керування служить для зміни і збереження напрямків руху машини. На більшості легкових автомобілів зміна напрямку руху здійснюється поворотом керованих коліс.
Кінематичний спосіб повороту за рахунок повороту керованої осі Рульове управління сідельного типу (з центральною віссю повороту) була запозичена у гужового транспорту. Передні колеса з'єднані жорсткою віссю, точка повороту якої знаходиться в центрі. Вся вісь повертається щодо цієї точки і змінює опорну площу автомобіля. 1 - Ось повороту 2 - Змінена опорна площа 3 - Центр повороту 4 - Опорна площа автомобіля перед поворотом
Кінематичний спосіб повороту за рахунок повороту керованих коліс Переваги в порівнянні з системою сідельного типу: Дозволяє опустити центр тяжіння автомобіля, знизивши ризик його перекидання. Опорна площа автомобіля на повороті залишається практично такою ж, як і при русі по прямій, знижується ризик перекидання автомобіля. Можливість використання незалежної підвіски Більше простору, що звільнилося через відсутність передньої осі, призвело до появи передньопривідних автомобілів. 1 - Рульова трапеція 2 - Різниця кутів повороту керованих коліс 3 - Центр повороту
Поворот керованих коліс, принцип Аккермана У 1817 році винахідник Рудольф Аккерман запатентував конструкцію рульового управління, в якій поверталася не вся вісь, а тільки колеса, відносно нерухомої осі. 1 - Передня вісь 2 - Поворотний кулак 3 - Важіль поворотного кулака 4 - Поперечна рульова тяга 5 - Трапеція Назва "рульова трапеція" походить від геометричної форми, яку утворюють важелі поворотних кулаків і поперечна рульова тяга з передньою віссю.
Поворот керованих коліс Точний кут Аккермана, нульове сходження при повороті, визначається нахилом рульових важелів таким чином, щоб лінії, проведені через вісь повороту колеса і шарнір рульового важеля, перетиналися в центрі лінії задньої осі. Збільшений кут Аккермана, негативне сходження при повороті. Зменшений кут Аккермана, позитивне сходження при повороті.
Передавальне число рульового управління Передавальне число рульового управління - це відношення кута повороту рульового колеса до усередненому куті повороту керованих коліс. Передавальне число = Кут повороту рульового колеса / Кут повороту коліс передавальніпрое числпро рульового управління може бути постійними ( "лінійноая характеристика ") і змінним (" нелінійна характеристика "). 1 - Кут повороту рульового колеса 2 - Усереднений кут повороту коліс
Рульовий механізм «Глобоідной черв'як-ролик» передавальніпрое числпро цього типу рульового управління постійне. перевага: - малі розміри; - піддається регулюванню. 1 - Черв'як (глобоідний) 2 - Рульовий вал 3 - Ролик 4 - Ексцентрикова втулка 5 - Регулятор люфту 6 - Регулятор рульового вала
Рульовий привід Єдина рульова тяга, яка переміщується рульової сошкою. Це найпростіша конструкція рульового приводу, яка б вимагала тільки в трьох шарнірах. Єдині кермові тяги застосовуються тільки з жорсткими мостами, тому що расстояніе між шарнірами рульового управління не може змінюватися. 1 - Рульова сошка 2 - Рульова тяга
Рульовий привід Двухзвенная рульова тяга, яка переміщується рульової сошкою. Дволанковий кермові тяги можуть бути розділені центальной або зі зміщенням в одну сторону. Така конструкція застосовується на автомобілях з незалежною підвіскою. 1 - Рульова тяги (права і ліва) 2 - Рульова сошка
Рульовий привід Амортизатор рульового управління. Може використовуватися на всіх типах рульових приводів. Призначені для протидії підвищенню зусилля на рульовому колесі і ненавмисному переміщенню рульового управління. Забезпечує гасіння коливань зистема рульового управління. 1 - Амортизатор рульового управління
Шарніри рульового приводу Поворотний шворінь. Як правило застосовується на автомобілях з жорстким переднім мостом (потужні комерцеські і позашляхові автомобілі). 1 - Ущільнювальне кільце 2 - Поворотний шворінь 3 - Втулка 4 - ущільнення валу 5 - Міст 6 - Завзятий підшипник 7 - Мастило ніпель 8 - Стопорное кільце
Шарніри рульового приводу Кульовий шарнір. Не потребує обслуговування. типи кульового ісполненія кульового шарніра: Підпружинені. Регульовані. 1 - Можливе обертальний рух 2 - Комплектуючі фланець 3 - Конічний палець 4 - Можливе кутове переміщення 5 - Чохол 6 - Мастило 7 - Кульовий шарнір 8 - Чашка