Рульове керування служить для зміни і збереження напрямків руху машини. На більшості легкових автомобілів зміна напрямку руху здійснюється поворотом керованих коліс.
Рульове управління Призначення рульового управління: - забезпечувати зміну напрямку руху транспортного засобу Можливі способи повороту: 1) кінематичний: 1.1) поворот керованої осі; 1.2) поворот керованих коліс; 1.3) поворот зчленованих ланок. 2) силовий: 2.1) бортовий поворот.
Номер слайду 2
Кінематичний спосіб повороту за рахунок повороту керованої осі Рульове управління сідельного типу (з центральною віссю повороту) була запозичена у гужового транспорту. Передні колеса з'єднані жорсткою віссю, точка повороту якої знаходиться в центрі. Вся вісь повертається щодо цієї точки і змінює опорну площу автомобіля. 1 - Ось повороту 2 - Змінена опорна площа 3 - Центр повороту 4 - Опорна площа автомобіля перед поворотом
Номер слайду 3
Кінематичний спосіб повороту за рахунок повороту керованих коліс Переваги в порівнянні з системою сідельного типу: Дозволяє опустити центр тяжіння автомобіля, знизивши ризик його перекидання. Опорна площа автомобіля на повороті залишається практично такою ж, як і при русі по прямій, знижується ризик перекидання автомобіля. Можливість використання незалежної підвіски Більше простору, що звільнилося через відсутність передньої осі, призвело до появи передньопривідних автомобілів. 1 - Рульова трапеція 2 - Різниця кутів повороту керованих коліс 3 - Центр повороту
Номер слайду 4
Поворот керованих коліс, принцип Аккермана У 1817 році винахідник Рудольф Аккерман запатентував конструкцію рульового управління, в якій поверталася не вся вісь, а тільки колеса, відносно нерухомої осі. 1 - Передня вісь 2 - Поворотний кулак 3 - Важіль поворотного кулака 4 - Поперечна рульова тяга 5 - Трапеція Назва "рульова трапеція" походить від геометричної форми, яку утворюють важелі поворотних кулаків і поперечна рульова тяга з передньою віссю.
Номер слайду 5
Паралельні кермові важелі Однакове переміщення шарніра рульового важеля «А» вліво і вправо забезпечує поворот керованих коліс на рівні кути. «В»- вісь повороту колеса.
Номер слайду 6
Похилі кермові важелі Однакове переміщення шарніра рульового важеля «А» вліво і вправо забезпечує поворот керованих коліс на різні кути. «В»- вісь повороту колеса.
Номер слайду 7
Поворот керованих коліс Точний кут Аккермана, нульове сходження при повороті, визначається нахилом рульових важелів таким чином, щоб лінії, проведені через вісь повороту колеса і шарнір рульового важеля, перетиналися в центрі лінії задньої осі. Збільшений кут Аккермана, негативне сходження при повороті. Зменшений кут Аккермана, позитивне сходження при повороті.
Номер слайду 8
поворот автомобіля Поняття поворотності. Нейтральна, недостатня, надмірна обертальність.
Номер слайду 9
Кінематичний спосіб повороту за рахунок повороту зчленованих ланок
Номер слайду 10
Силовий спосіб повороту, бортовий поворот
Номер слайду 11
Загальний пристрій рульового управління Рульове управління сучасних автомобілів з поворотними колесами включає в себе наступні елементи: - рульове колесо з рульовим валом (рульовою колонкою); - рульовий механізм; - рульовий привід.
Номер слайду 12
Передавальне число рульового управління Передавальне число рульового управління - це відношення кута повороту рульового колеса до усередненому куті повороту керованих коліс. Передавальне число = Кут повороту рульового колеса / Кут повороту коліс передавальніпрое числпро рульового управління може бути постійними ( "лінійноая характеристика ") і змінним (" нелінійна характеристика "). 1 - Кут повороту рульового колеса 2 - Усереднений кут повороту коліс
Рейковий рульовий механізм із змінним кроком зубів передавальніпрое чісло рульового управління змінно. 1 - Великий крок 2 - Маленький крок
Номер слайду 18
Рульовий привід Єдина рульова тяга, яка переміщується рульової сошкою. Це найпростіша конструкція рульового приводу, яка б вимагала тільки в трьох шарнірах. Єдині кермові тяги застосовуються тільки з жорсткими мостами, тому що расстояніе між шарнірами рульового управління не може змінюватися. 1 - Рульова сошка 2 - Рульова тяга
Номер слайду 19
Рульовий привід Двухзвенная рульова тяга, яка переміщується рульової сошкою. Дволанковий кермові тяги можуть бути розділені центальной або зі зміщенням в одну сторону. Така конструкція застосовується на автомобілях з незалежною підвіскою. 1 - Рульова тяги (права і ліва) 2 - Рульова сошка
Номер слайду 20
Рульовий привід Двухзвенная рульова тяга, яка переміщується рульовою рейкою. Два типу конструкції: Рейка утворює частина конструкції двухзвенной рульової тяги. Рейка впливає прямо на ліву і праву рульову тягу. 1 - Рейка 2 - Рульова тяга (права і ліва)
Номер слайду 21
Рульовий привід Триланкового рульова тяга, яка переміщується рульової сошкою. Вимагає наявність маятника важеля. Забезпечує високу точність рульового управління. 1 - Рульова сошка 2 - Маятниковий важіль 3 - Рульова тяга
Номер слайду 22
Рульовий привід Амортизатор рульового управління. Може використовуватися на всіх типах рульових приводів. Призначені для протидії підвищенню зусилля на рульовому колесі і ненавмисному переміщенню рульового управління. Забезпечує гасіння коливань зистема рульового управління. 1 - Амортизатор рульового управління
Номер слайду 23
Шарніри рульового приводу Поворотний шворінь. Як правило застосовується на автомобілях з жорстким переднім мостом (потужні комерцеські і позашляхові автомобілі). 1 - Ущільнювальне кільце 2 - Поворотний шворінь 3 - Втулка 4 - ущільнення валу 5 - Міст 6 - Завзятий підшипник 7 - Мастило ніпель 8 - Стопорное кільце
Номер слайду 24
Шарніри рульового приводу Кульовий шарнір. Не потребує обслуговування. типи кульового ісполненія кульового шарніра: Підпружинені. Регульовані. 1 - Можливе обертальний рух 2 - Комплектуючі фланець 3 - Конічний палець 4 - Можливе кутове переміщення 5 - Чохол 6 - Мастило 7 - Кульовий шарнір 8 - Чашка
Номер слайду 25
Підсилювачі рульового управління Призначення - ... Підсилювачі за типом приводу: - пневматичні; - гідравлічні; - електричні. За принципом дії: - неадаптівние; - адаптивні. за конструктивним виконанням: - модульні (вбудований в рульовий механізм); - полумодульние.
Номер слайду 26
Гідропідсилювач рульового управління
Номер слайду 27
Гідропідсилювач рульового управління
Номер слайду 28
Електропідсилювач рульового управління
Номер слайду 29
Перспективи розвитку систем рульового управління Задній керований міст з електроприводом
Номер слайду 30
Перспективи розвитку систем рульового управління Система активного рульового управління
Номер слайду 31
Перспективи розвитку систем рульового управління Електрокерування поворотом коліс автомобіля