Урок математики 5 клас "Правильні та неправильні дроби"

Про матеріал

Цілі:

навчальна:формувати поняття «правильний дріб», «неправильний дріб», встановити правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; відпрацьовування вміння розрізняти правильні і неправильні дроби, застосовувати правило порівняння дробів із однаковими знаменниками і розв'язувати задачі, в яких передбачені ці дії;

розвивальна: активізувати пізнавальну діяльність учнів; розвивати математичне мовлення; сприяти розвитку логічного мислення учнів;

виховна: виховувати почуття відповідальності, старанність, позитивне ставлення до навчання.

Перегляд файлу

 

 

УРОК 67. Правильні та неправильні дроби                  Дата__________________

Цілі:

  • навчальна:формувати поняття «правильний дріб», «неправильний дріб», встановити правила порівняння дробів з однаковими знаменниками; відпрацьовування вміння розрізняти правильні і неправильні дроби, застосовувати правило порівняння дробів із однаковими знаменниками і розв’язувати задачі, в яких передбачені ці дії;
  • розвивальна: активізувати пізнавальну діяльність учнів; розвивати математичне мовлення; сприяти розвитку логічного мислення учнів;
  • виховна: виховувати почуття відповідальності, старанність, позитивне ставлення до навчання.
  • Тип уроку:засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання    Зібрати зошити

ІІ. Актуалізація опорних знань

Запитання до класу

1. Як назвати записи: ;    ;  

2.Як називають число, записане внизу (зверху)?

3. Що показує знаменник дробу? Чисельник дробу?

4. Яку частину ставить:

1) довжина сторони квадрата від його периметра;

2) доба від високосного року;

3) кут, градусна міра якого 30º, від розгорнутого кута;

4) площа прямокутника зі сторонами 4 см і 25 см від 1 дм2 ?

5. Заповнити пропуски:

  грн. = ____ коп.                                м = ____ см.

грн. = ____ коп.                                м = ____ см.

грн. = ____ коп.                               м = ____ см.

Чому   =    = .

 

ІІІ. Формування знань

Завдання до класу

1. На день народження Котигорошка мати спекла пиріг, який порівну поділили між десятьма запрошеними. Але Івасик – Телесик зателефонував, сказавши, що приїхати не зможе. Яку частину пирога отримав кожний з дев’яти прибулих гостей? Яка частина залишилась на долю Івасика – Телесика? Яку частину пирога з’їли всі присутні, якщо ніхто не відмовився і не просив добавки?

(Кожний отримав частину; залишилось;  з’їли  частин)

2. На день народження Котигорошка мати спекла йому пиріг, який потім порівну поділили між десятьма гостями.  Яку частину пирога з’їв кожний? Якучастину  пирога було з’їдено, якщо ніхто не відмовився від частування?

(Кожний отримав частину;  а всього з’їли  частин)

3. На день народження Котигорошка мати спекла йому два однакових  пирога, обидва   поділили порівну на десять рівних частин за кількістю запрошених. Гості з’їли по одному шматочку, а потім двоє з них: Хлопчик- мізинчик та Кіт у чоботах попросили по одному шматочку від другого пирога.  Яку частину пирогів з’їли всі гості разом?

(Кожний отримав частин пирогів, бо кількість частин ділення – 10, а кількість взятих таких частин – 12)

Висновок

Отже, виявляється, що:

1) чисельник дробу може бути меншим за знаменник ( ), якщо кількість узятих частин менша від кількості частин ділення;

2) чисельник дробу може дорівнювати знаменнику ( ), якщо взяти всі частини  ділення, тому  - 1 ( = 1);

3)чисельник дробу може бути більшим за знаменник ( якщо взято не один, а декілька однакових предметів, які поділено на рівну кількість частин і взято кількість частин, більших від тієї, що складають цілий предмет).

Робота з підручником §23, сторінка 194

(Робота з правилом. Читають учні про себе, вчитель вголос, учні хором, учні індивідуально)

Усні вправи

Учитель читає завдання, а учні відповідають.

1) Якщо дріб правильна, то піднімають руки вгору, а якщо неправильна – витягують вперед  ;    ;     ;    ; ;    ;     ;    .

2) Якщо відповідь правильна , то плескають в долоні, якщо – тиша:

  години становить 30 хв., більше за ;  менше за 1.

3)Яким повинен бути чисельник а, щоб дріб був правильним; яким повинен бути знаменник а, щоб дріб був неправильним?

ІV. Закріплення знань. Відпрацювання вмінь

Усні вправи

№ 863, 864, 865, 867, 868 (методика - ланцюжок)

Письмово

№ 869, 878, 879

V. Підсумок

Інсценівка «Вміло поділили» (Виконують два учня)

Перший учень. Ти знаєш, що в нашій сімї 5 осіб: батько, мати, я і дві сестри?

Другий учень. Знаю крім того, знаю, що ти неввічливий. Потрібно було сестричок назвати першими, а не себе.

Перший учень. Добре. Слухай далі. Купила сьогодні мама 7 яблук і вирішила розділити порівну їх між нами. Спочатку вона одне яблуко розрізала на п’ять однакових частин, потім…..

Другий учень.Досить. Я знаю, як ці яблука без розрізування на однакові частини можна між нами розділити.

Перший учень. 7 яблукна 5 осіб? Та ще й не різати?

Другий учень.Звичайно.

Перший учень.Цікаво, як же це зробити?

Другий учень.Зварити компот!

VІ. Домашнє завдання  § 23 стор.193-195 відповісти на питання 4,5 стор. 197, №880, 881, 882 . Скласти казку про дроби. (Підручник Н. А. Тарасенкова Математика 5 клас)

 

 

 

 

docx
Додано
30 липня 2018
Переглядів
1041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку