Презентація з української літератури "Література рідного краю. О. Суслова «Мені смакує ще моє життя»"

Про матеріал
Подати знання про життя запорізької поетеси, продовжувати аналізувати поетичні твори; удосконалювати вміння виразно й вдумливо читати вірші, висловлювати власні роздуми над прочитаним; виховувати любов до рідного краю, шанобливе ставлення до автора.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Література рідного краю. Ольга Суслова «Мені смакує ще моє життя»Презентацію підготувала вчителька української мови та літератури Поповська І. В.

Номер слайду 2

Епіграф до уроку. Смакує світ цей різнокольоровий…Хоча не все втішає, що навколо…(О. Суслова)

Номер слайду 3

Біографія. Ольга Яківна Суслова народилася 25 березня 1949 року на Далекому Сході селище міського типу Прикордонний. У 1953 році родина переїхала до міста Запоріжжя, де і закінчила школу № 42 у 1966 році. Вступила у Дніпропетровський гірничий інститут, працювала за фахом інженером-геологом. З 2009 року почала писати російською мовою, а українською – з 2016 року. Авторка має родину, дві доньки, два онука, а також є правнуки. Лауреатка декількох літературно-музичних конкурсів: «В стенах Серебряного века» (м. Василівка), «Звезда Рождества» (м. Запоріжжя) і має нагороди.

Номер слайду 4

Біографія. На слова Ольги Суслової покладено пісні композитором Володимиром Козеровським. Друкувалася в антології запорізьких авторів. Твори: «Доброе утро» (2012), «Трёхмерное время» (2015), «Судьбы причудливый узор» (2018). Ольга Яківна полюбляє подорожувати, безмежно любить природу. Авторка є членкинею Запорізького літературного об’єднання «Пошук», обласного літературного об’єднання імені Гайдабури, Конгресу письменників України.

Номер слайду 5

Художні засоби. Персоніфікація – це художній засіб, за допомогою якого предмет або явище зображують як живу істоту. Епітет – це художнє означення. Порівняння – це художній засіб, у якому один предмет пояснюється через порівняння з іншим на основі схожості. Метафора – це різновид художнього тропу, у якому назву одного предмета перенесено на інший, якщо за якимись ознаками вони подібні.

Номер слайду 6

НА ХОРТИЦI. БАЖАННЯУпасти в трави й, дивлячись у небо,замріяно блукати між хмарок,забувши все – як начебто не требані мудрості, ні слави, ні думок. До чого те, якщо у цю хвилину лежати в травах й слухати – співавесняний ранок, і до неба линуть його пісні і радості слова. I уявлять, замружившись щосили(хто це не бачив, скаже: «Щось нове»),як по Дніпру, мов сонячне вітрило,нечутно острів Хортиця пливе.

Номер слайду 7

Аналіз поезіїРік написання: 2016. Збірка: «Судьбы причудливый узор». Жанр: вірш. Вид лірики: пейзажна. Тема: відображення краси природи.Ідея: возвеличення любові до рідного краю. Основна думка: кожна людина повинна любити рідну землю.

Номер слайду 8

СМАКУЮСпливає час нестримно, невблаганно. Колись за ним піду у небуття. Нехай колись, та тільки не зарано, –мені смакує ще моє життя. Смакує світ цей різнокольоровий:кульбабовий ранковий жовтоцвіт,і неба край рожево-пурпуровий,і весняної ластівки привіт. Хоча не все втішає, що навколо,і дещо трохи хочеться змінить... Та ось онука грає «Баркаролу» –і я смакую цю чудову мить. Словничок: Баркарола – пісня венеціанських човнярів.

Номер слайду 9

Аналіз поезіїРік написання: 2015. Збірка: «Судьбы причудливый узор». Жанр: вірш. Вид лірики: філософська. Тема: зображення краси буття, бажання дещо змінити.Ідея: возвеличення любові до життя, уміння насолоджуватись кожною миттю. Основна думка: людина повинна любити світ в якому живе, радіти, бути оптимістом.

Номер слайду 10

* * *Ящірка зелена –мавка степова,на шляху у менеспинку вигрівапід весняним сонцемна самій стежині. Трави-охоронці,не хисткі – надійні,стануть у нагоді,ледве ворухнуся. От стою, та й годі:налякать боюсяполохливу пані – степову красунюу дрімотнім стані,що їй так пасує.

Номер слайду 11

Аналіз поезії визначте самостійно. Рік написання: 2017. Збірка: «Судьбы причудливый узор». Жанр: вірш. Вид лірики: пейзажна. Тема: Ідея: Основна думка:

Номер слайду 12

* * *Цвіркун співа без передиху,без слів, без музики співа. Серпнева ніч зітхає стиха –болить у неї голова. Набрид той спів одноманітний,та співакові все дарма. Такий маленький, ледь примітний,а сну і спокою нема.

Номер слайду 13

Аналіз поезії визначте самостійно. Рік написання: 2016. Збірка: «Судьбы причудливый узор». Жанр: вірш. Вид лірики: пейзажна. Тема: Ідея: Основна думка:

Номер слайду 14

* * *Мій неосяжний, незбагненний світе,я у тобі – та часточка жива,яка спроможна так тебе любити,що не потрібні навіть і слова!Бракує слів, коли дивлюсь у небо,а ніби хтось у душу – звідтіля. Немає слів? То, може, і не треба?Нехай любов’ю живиться земля!

Номер слайду 15

Аналіз поезії визначте самостійно. Рік написання: 2017. Збірка: «Судьбы причудливый узор». Жанр: вірш. Вид лірики: пейзажна. Тема: Ідея: Основна думка:

Номер слайду 16

Дайте відповіді на запитання1. Чим вразили вірші авторки?2. Як ви розумієте вислів: «Нехай любов’ю живиться земля». Дайте повну відповідь.3. Визначити тему, ідею поезії.4. Виписати художні засоби виразності.5. Що вам сподобалось у віршах?

Номер слайду 17

Скласти сенкан до слова «Хортиця»

Номер слайду 18

Гра. Розпочати

Номер слайду 19

Дякую за увагу!

Номер слайду 20

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯСкласти сенкан до слова «земля», приготувати малюнок. Написати твір-роздум: «Чи потрібно дбайливо ставитися до природи?»

Номер слайду 21

Використані джерела. Суслова О. Судьбы причудливый узор : стихи. Запоріжжя : СТАТУС, 2018. 104 с. URL: https://fs01.vseosvita.ua/01009tzq-6089-485x342.png (дата звернення 29.07.2023). URL: https://cdn.vogue.ua/i/original/uploads/article-inline/554/275/fff/32_main_v1589533800_627ffff275554.jpeg.webp (дата звернення 29.07.2023).

pptx
Додано
9 серпня 2023
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку