УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
6 клас
Індивідуальне навчання
(35 годин на рік; 1 година на тиждень)
Модельна програма: «Українська література. 5-6 класи для закладів ЗСО /Архипова В. П., Січкар С. І., Шило С. Б. – 2022.
Підручник:Авраменко О. «Українська література : підруч. для 6 кл. закл. загальн. середн. освіти», 2023
№ з/п |
К-сть годин |
Дата |
Тема уроку |
Тип уроку |
І семестр |
||||
1 |
1 |
|
ПІСЕННІ СКАРБИ РІДНОГО НАРОДУ Тема 1. Чарівна мелодія слова Роль і місце пісні в житті українців. Головні календарні обряди. Пісня – музично-поетичний жанр фольклору. Народна обрядова пісня, її різновиди.
|
ВНМ[i] |
2 |
1 |
|
Пісні зимового циклу, їхні особливості: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна» |
ВНМ |
|
|
|
Провідні мотиви пісень «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка» |
ВНМ |
3 |
1 |
|
Пісні літнього циклу. Провідні мотиви пісень«Проведу я русалочки до бору», «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина» |
ВНМ |
|
|
|
Засоби художньої виразності в піснях «Заплету віночок», «Ой вінку, мій вінку», «Купайло, Купайло», «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» |
ВНМ |
4 |
1 |
|
Народні колискові пісні «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать». Лексичні особливості колискових. ТЛ: колискова |
ВНМ |
|
|
|
Виразне читання народних пісень(фольклорне свято) |
ВЧ |
5 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 1. Усна народна творчість: календарно-обрядові пісні, колискові (тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ |
6 |
1 |
|
Пісні літературного походження. Історія створення пісні Павла Чубинського та Миколи Вербицького «Ще не вмерла України…». ТЛ: гімн |
ВНМ |
|
|
|
Провідний мотив та художні особливості пісні Олександра Кониського«Молитва» |
ВНМ |
7 |
1 |
|
Історія написання стрілецької пісні Станіслава Чарнецького та Григорія Труха«Ой у лузі червона калина похилилася». Популярність пісні в наші дні |
ВНМ |
8 |
1 |
|
Мотиви й художні особливості пісні Дмитра Луценка «Як тебе не любити, Києве мій» |
ВНМ |
|
|
|
Література рідного краю №1 |
РМ |
9 |
1 |
|
ПЧ № 1. Гумор у збірці Петра Ребра «Козацькі жарти»(або твір іншого автора на розсуд учителя) |
ПЧ |
10 |
1 |
|
ПОЕТИЧНИЙ ДИВОСВІТ Тема 2. Чуття гармонії у слові Провідний мотив вірша Тараса Шевченка «Думка» («Тече вода в синє море…»). Фольклорна основа твору. ТЛ: ліричний герой |
ВНМ |
|
|
|
Козацьке минуле в поемі Тараса Шевченка «Іван Підкова» |
ВНМ |
11 |
1 |
|
Лірична героїня віршів Лесі Українки «Мрії», «Як дитиною бувало…» |
ВНМ |
|
|
|
Мотиви й художні особливості віршів Лесі Українки «Тиша морська», «Співець» |
ВНМ |
12 |
1 |
|
Родинний мотив вірша Станіслава Чернілевського«Теплота родинного інтиму…» |
ВНМ |
|
|
|
Художні образи у вірші Станіслава Чернілевського«Забула внучка в баби черевички…» ТЛ: віршові розміри, ямб, хорей |
ВНМ |
13 |
1 |
|
Особистість і посередність у вірші Ірини Жиленко «Жар-птиця» |
ВНМ |
|
|
|
Казкові мотиви у творах Ірини Жиленко «Підкова», «Гном у буфеті» |
ВНМ |
14 |
1 |
|
Художні образи у віршах Ігоря Калинця «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим» |
ВНМ |
|
|
|
Неповторні образи природи в поезіях Івана Андрусяка «Розмова», «Зорі й місяць», «Колискова» |
ВНМ |
15 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 2. Поетичні твори Т. Шевченка, Лесі Українки, С. Чернілевського, І. Жиленко, І. Калинця та І. Андрусяка (тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ |
ІІ семестр |
||||
16 |
1 |
|
ЖИВИЛЬНІ ДЖЕРЕЛА МУДРИХ КНИГ Тема 3. Із видимого пізнавай невидиме Козацьке минуле в повісті Володимира Рутківського«Джури козака Швайки» |
ВНМ |
|
|
|
Образи Санька, Грицика, Швайки та вовка, на ім’я Барвінок, у повісті Володимира Рутківського«Джури козака Швайки» |
ВНМ |
|
|
|
РМ № 1. Найцікавіші події повісті Володимира Рутківського«Джури козака Швайки»(усний переказ улюбленого фрагмента) |
РМ |
17 |
1 |
|
Патріотичні мотиви в поемі Миколи Вороного «Євшан-зілля» |
ВНМ |
|
|
|
Художні образи в поемі Миколи Вороного «Євшан-зілля». ТЛ: ліро-епічний твір, поема |
ВНМ |
18 |
1 |
|
Характеристика героїв повісті Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» |
ВНМ |
|
|
|
Дружні стосунки в повісті Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» |
ВНМ |
|
|
|
Нескінченні пригоди героїв повісті Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» |
ВНМ |
19 |
1 |
|
Знайомство з героями повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» |
ВНМ |
20 |
1 |
|
Пригоди в повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» |
ВНМ |
21 |
1 |
|
Дружні стосунки в повісті Ярослава Стельмаха «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» |
ВНМ |
22 |
1 |
|
Клим Джура – головний герой повісті Лесі Ворониної«Таємне Товариство Боягузів, або Засіб від переляку № 9» |
ВНМ |
23 |
1 |
|
Реальне і фантастичне в повісті Лесі Ворониної«Таємне Товариство Боягузів…» |
ВНМ |
24 |
1 |
|
Сюжет і сюжетні елементи в повісті Лесі Ворониної«Таємне Товариство Боягузів…» ТЛ: сюжет |
ВНМ |
25 |
1 |
|
Виразне читання за ролями фрагментів повісті Лесі Ворониної«Таємне Товариство Боягузів…» |
ВЧ |
26 |
1 |
|
Незвичайні події у творі Зірки Мензатюк«Ангел Золоте волосся» |
ВНМ |
27 |
1 |
|
Минуле і сучасне, зміщення часових площин у творі Зірки Мензатюк«Ангел Золоте волосся» |
ВНМ |
28 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 3. Захопливі сюжети творів Вс. Нестайка, Я. Стельмаха, Л. Ворониної, З. Мензатюк(тест або інша форма обліку знань) |
ОЗ |
29 |
1 |
|
Тема 4. Від смішного до великого Співомовки Степана Руданського «Добре торгувалось», «Запорожці у короля». ТЛ: гумор, сатира, гумореска, співомовка |
ВНМ |
|
|
|
Викривальна спрямованість співомовки Степана Руданського «Торбин брат» |
ВНМ |
30 |
1 |
|
Жанрові особливості гуморесок Павла Глазового«Еволюція», «Найважча роль» |
ВНМ |
|
|
|
Проблематика гуморесок Павла Глазового«Заморські гості», «Похвала» |
ВНМ |
31 |
1 |
|
Гумор і сатира в байках Леоніда Глібова «Муха і Бджола», «Жаба і Віл». ТЛ: байка, алегорія, мораль |
ВНМ |
|
|
|
Будова та алегоричний зміст байки Леоніда Глібова «Щука» |
ВНМ |
|
|
|
Виразне читання віршованих гумористичних творів |
ВЧ |
32 |
1 |
|
Діагностувальна (контрольна) робота № 4. Від смішного до великого: твори С. Руданського, П. Глазового, Л. Глібова; науково-популярна література |
ОЗ |
33 |
1 |
|
ПЧ № 2. Мій герой із книжкової серії «Життя видатних людей» (або інший матеріал на розсуд учителя) |
ПЧ |
34 |
1 |
|
Література рідного краю №2 |
ВНМ |
35 |
1 |
|
Хіт-парад літературних героїв (літературна вікторина) |
ПМ |
|
1 |
|
Упізнай літературного героя/героїню(пантоміма – гра на впізнавання літературних героїв на основі міміки, жестів, пластики тіла та ін.) |
ПМ |
[i]Скорочення:
ВНМ – вивчення нового матеріалу;
ОЗ – облік знань (контрольна/діагностувальна робота);
РМ – розвиток мовлення;
ПЧ – позакласне читання;
ВЧ – виразне читання;
ПМ – повторення матеріалу.