«Ніхто на світі не проживе без мрії...». Пригоди і романтика у творах В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» та Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан».

Про матеріал
Конспект бінарного уроку української літератури та зарубіжної літератури. 6 клас. НУШ. «Ніхто на світі не проживе без мрії...». Пригоди і романтика у творах В. Нестайка «Тореадори з Васюківки» та Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан».
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

«Ніхто на світі не проживе без мрії...».

Пригоди і романтика у творах В. Нестайка  «Тореадори з Васюківки»

та  Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан »

 

                                                                              


Тема. «Ніхто на світі не проживе без мрії...» Пригоди і романтика у творах В. Нестайка  «Тореадори з Васюківки» та  Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан».

Мета: ознайомити учнів із життям і творчістю письменників, зацікавити їх творами; розвивати вміння толерантно й аргументовано доводити свою думку,відстоювати власну позицію, розвивати навички виразного читання; виховувати прагнення до знань, сміливість, наполегливість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: портрети письменників, виставка художньої літератури, ілюстрації до творів, мультимедійна дошка, ноутбук, проектор, телевізор.

                                                                   Життя – це пригода, в якій є місце подвигу

                                                                                                                Жуль  Верн

                                                                   Яку дружбу заведеш, таке й життя проведеш

                                                                                                                  Народне прислів’я

                                                             Перебіг уроку

 І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація.

     Вчитель української літератури. Діти, чи любите ви пригоди? Адже вони бувають різними: приємними й прикрими, несподіваними й передбачуваними, як у повісті В. Нестайка  «Тореадори з Васюківки». Але обов’язково – романтичними. Яка ж пригода без романтики?

     Вчитель світової літератури. На уроках світової літератури вам теж, мабуть,  полюбились пригодницькі твори Д. Дефо,

 Дж. Лондона, Дж. Ролінг.

                                                    Звернення до епіграфу

    Вчитель української літератури. Справжніми чарівниками художнього слова можна назвати В. Нестайка та Ж. Верна, тож давайте познайомимося з життєвим і творчим шляхом цих незвичайних людей. Але краще, якщо вони самі завітають до нас у гості, і ви запитаєте у них все, що вас цікавить.

                                                   І група – «Актори»

                               Рольова гра «Інтерв’ю з письменниками»

 Вчитель світової літератури. Сьогодні ми говоримо про подорожі, пригоди, романтику. А чи знаєте ви, що таке пригода, романтика, пригодницький твір? Надамо слово групі «Критиків», які підготували теоретичний матеріал.

                                               ІІ група – «Критики»

                                     Літературознавчий словничок

                                                 

    Пригода – непередбачуваний, незвичайний випадок у житті.

    Пригодницький твір – це прозовий твір, сюжет якого наповнений великою кількістю пригод і незвичайних

подій.

    Романтика – це незвичність,казковість, це те, що викликає емоційну піднесеність.

      Вчитель української літератури. А тепер ми помандруємо цікавими сторінками творів. Повість «Тореадори з Васюківки» - пригодницька. А такий твір має складний, заплутаний сюжет, із його героями трапляються неймовірні історії.

                       Перегляд уривку з фільму «Тореадори з Васюківки»

Бесіда:

    Хто є героями твору?

    Якими ви їх уявили?

    Яка мрія була у хлопців?

    Чому уривок, який ви щойно переглянули, викликав у вас посмішки?

    А чому Павлуша так незвично називає свого друга Явою?

    Згадайте, які пригоди трапляються з хлопцями?

    Чи можна назвати Яву та Павлушу справжніми друзями?

    Які риси характеру мають бути притаманними справжнім друзям?

                                  Літературознавче дослідження

                                              Робота з текстом.

                Учні знаходять художні засоби у творі «Тореадори з Васюківки»

 

                                                        

    (Нам’яти вуха; сталь, а не характер; прекрасна, благородна ідея; причепилося те ім’я до нього, як реп’ях до собачого хвоста; найкращий друзяка; мисливець завзятий; розлючений бик; червоний, мов рак; півдня загоряв на ізоляторах (на стовпі); все, що було поганого на дорозі, ми підібрали на свої штани і сорочки; очі, наче тракторні фари; славний, знаменитий, могутній єгипетський фараон; землю гребе, як екскаватор; схожий, як свиня на коня; червоно-біло-зелена каша; репаються смугасті бомби; страшнюче мурмило; ллється червона кавуняча кров; вітер гуляє по сцені; ми жували слова)

      Вчитель світової літератури. Ви, мабуть, переконалися, що пригоди Яви та Павлуші були звичайні та веселі, іноді схожі на дитячі пустощі. А ще пригоди можуть бути значні, сповнені неймовірних пригод, де герої опиняються у складних життєвих ситуаціях, з яких, звичайно, виходять переможцями. Як у романі Ж.Верна «П’ятнадцятирічний капітан ».

        Одним з кращих творів знаменитого французького письменника Жюля Верна став пригодницький роман «П'ятнадцятирічний капітан», який приковує увагу читачів завдяки заворожуючому, захоплюючому сюжету.

          Герої романа впродовж півроку переживають безліч дивних пригод у відкритому морі і в тропічних лісах Африки, куди їх закидає зла доля в особі злочинця і работорговця Негоро. І в цих пригодах найяскравіше виявляється Дивний характер юного капітана Діка Сенда.

         Жюль Верн писав, що в своєму творі «намагався показати, що можуть зробити розум і хоробрість підлітка в боротьбі з небезпеками і труднощами, що змусили його покласти на себе відповідальність, не властиву його віку» Кращі якості п'ятнадцятирічного капітана — сила волі, енергійність, відвага, наполегливість, справедливість і благородство — зробили його одним з найулюбленіших героїв французької літератури. А сам роман був і залишається в числі найбільш популярних творів Жюля Верна.

       Робота з текстом. Бесіда:

    Назвіть імена головних героїв.

    З якою метою шхуна «Пілігрим» вийшла у плавання?

    Яка трагедія сталася на судні?

    Хто з героїв взяв на себе капітанські обов’язки?

    Хто такий Дік Сенд?

    Яку обіцянку він дав собі в дитинстві?

    Чи він дотримав своє слово?

    Куди з Нової Зеландії направлявся “Пілігрим”, а куди потрапив?

ІІІ група – «Дослідники»

Карт-схема мандрів героїв роману

Ж. Верна  «П’ятнадцятирічний капітан »

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Перегляд та обговорення уривку з фільму  «П’ятнадцятирічний капітан»

 

       Вчитель світової літератури. Тож ми з вами переконалися,  що твори, які ми сьогодні розглядаємо  на уроці, сповнені пригод і романтики, а герої долають усі перешкоди на своєму шляху.

-         А як ви думаєте, що допомагає їм у цьому?

-         Які прислів’я про дружбу ви знаєте?

ІІІ. Закріплення.

  1. Завдання групам:
  1. Доведіть, що повість Всеволода Нестайка «Тореадори з Васюківки» - пригодницька. Проілюструйте прикладами.
  2. Доведіть, що «П’ятнадцятирічному капітану » Ж. Верна властиві ознаки пригодницького твору.

 

 2.  Складання асоціативного грона:

      І група — образ Яви

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ група — образ Павлуші

 

 

 

ІІІ група  — образ Діка Сенда

Картинки по запросу дік сенд

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Кола Вена (відмінні і спільні риси

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Робота з епіграфом.

ІV. Оцінювання учнів.

 V. Рефлексія.

  • Про що ви дізналися  на уроці?
  • Що потрібно справжньому мандрівникові?

     Для цікавої подорожі необхідні...

     Справжньому мандрівникові треба знати...

     Щоб вижити в екстремальній ситуації, мандрівникові треба бути...

     Подорожі потрібні людині, щоб...

  • Що на уроці було цікавим?
  • Чи задоволені ви власною діяльністю на уроці?
  • КОШИК

VI.  Домашнє завдання: дочитати твори, намалювати малюнки.

 


 

doc
Додано
16 серпня 2023
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку