Презентація з української літератури на тему:Образи драми-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки. Природа і людина у творі.

Про матеріал

Представлений матеріал дає змогу студентам сформувати поняття про драматичну поему; розкрити тему, ідею, проблематику твору, його джерела, багатоплановість художнього змісту, ідейний зміст образів поеми; розвивати творчу уяву, самостійність мислення, навики аналізу твору.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Номер слайду 3

ПРОДОВЖІТЬ РЕЧЕННЯ:“Лісова пісня” написана в … році “Лісова пісня” за жанром …Драма – феєрія – це …Тема “Лісової пісні”…Ідея твору “Лісова пісня” – це В “Лісовій пісні” порушуються такі проблеми … Особливістю композиції твору є …

Номер слайду 4

1911

Номер слайду 5

Драма-феєрія

Номер слайду 6

Драма-феєрія – п’єса з казково-фантастичним сюжетом і персонажами

Номер слайду 7

Тема твору. Оспівування поетесою духовного багатства рідного народу, його великих творчих можливостей, нездоланності потягу людини до високого і прекрасного

Номер слайду 8

Ідея твору. Утвердження краси вільного незалежного духу, кохання і мрії, змістовного, гармонійного, як сама природа, людського життя

Номер слайду 9

Основна проблема “Лісової пісні”Людина й природа. Духовне й матеріальне, мрія й буденність. Сила кохання й сімейне щастя. Добро й зло, гідність і безчестя. Людина й мистецтво. У чому сенс людського життя. Трагедія самозради.

Номер слайду 10

Особливості композиції твору“Лісова пісня” складається з прологу і трьох частин. Пролог являє собою самостійну драматичну сцену, прямо не зв’язану з розвитком сюжету. Він вводить читача у світ природи, знайомить із фантастичними істотами, які заселяють волинські хащі та лісове озеро. У пролозі окреслюється недобре, вороже ставлення “водяного роду” до людини. Природа – повноправна дійова особа п’єси

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Образи драми-феєрії«Лісова пісня». Природа і людинау творі.

Номер слайду 13

ЕПІГРАФСильніше за любов злоба горить,Сильніше за красу вражає бридь. Але життя росте лишень з любові,Лишень краса людей навчає жить!Дмитро Павличко

Номер слайду 14

Номер слайду 15

ПП

Номер слайду 16

Русалка водяна. Казкова водяна істота в образі гарної,вродливої дівчини з довгим розпущеним волоссям й риб’ячим хвостом.

Номер слайду 17

Русалка польова. Ці істоти мають жіночу подобу,чудову вроду,пишні розпущені коси,бліду шкіру. Живуть на полях,з’являються вночі при повному місяці або з появою зорі.

Номер слайду 18

Русалка лісова

Номер слайду 19

Водяник. За народними віруваннями ,це злий дух,що живе в річках,озерах. У “Лісовій пісні” водяник – володар водяного царства,добрий дух.

Номер слайду 20

Лісовик. Малий,бородатий дідок,меткий рухами,поважний обличчям;у брунатному вбранні барвів кори.

Номер слайду 21

Потерчата. Діти,що померли нехрещеними

Номер слайду 22

ЛітавиціКазкова жіноча істота,яка спокушає молодих чоловіків

Номер слайду 23

Куць. За народним уявленням,Куць – це чортик,панич

Номер слайду 24

«Той, що греблі рве»“Молодий,білявий,синьоокий,з буйними,плавкими рухами;одежа на йому міниться барвами…

Номер слайду 25

Вовкулака. Вовкулака – це перевертень,набуває подоби вовка.

Номер слайду 26

ЗлидніЗлидні – це матеріальні нестатки,бідність.

Номер слайду 27

Мавка. Втілює ідеали:гармонійної людини,вічного людського хисту,краси,несе людству оте Лесине,”що не вмирає”.

Номер слайду 28

Перелесник. Спокусник, біс,чорт,який у вигляді вогняного змія(метеора) літав до жінок,спокушав їх,а на ранок зникав.

Номер слайду 29

«Той, що в скалі сидить»По-іншому - Марище – темна,страшна Підземна сила. Забирає у своє лоно всіх,хто втратив інтерес до життя.

Номер слайду 30

Лукаш“Молодий хлопець,гарний чорнобривий,стрункий;в очах є щось дитяче…”

Номер слайду 31

Дядько Лев. Мудрий,поліський дідз благородним серцем розуміє красу і цінність природи

Номер слайду 32

Килина

Номер слайду 33

Мати Лукаша. Бажаючи синові щастя стала рабинею породженої суспільством думки про власність,як про єдине щастя

Номер слайду 34

Проблемні питання. Група ІЯк через образ Мавки письменниця розкриває мрію про красиву, щиру, обдаровану, волелюбну людину, утверджує думку, що людина – творець краси?Група ІІЯким чином у драмі розкривається внутрішня роздвоєність духовних поривань Лукаша, його вагання між мрією й буденщиною, між поезією й прозою життя. Група ІVЯк у творі розкривається проблема людини і природи?Група ІІІЯк за допомогою образів матері Лукаша й Килини письменниця зображує їх духовне обмеження, дисгармонію з природою?

Номер слайду 35

Проблемні питання. Група ІЯк через образ Мавки письменниця розкриває мрію про красиву, щиру, обдаровану, волелюбну людину, утверджує думку, що людина – творець краси?Група ІІЯким чином у драмі розкривається внутрішня роздвоєність духовних поривань Лукаша, його вагання між мрією й буденщиною, між поезією й прозою життя. Група ІVЯк у творі розкривається проблема людини і природи?Група ІІІЯк за допомогою образів матері Лукаша й Килини письменниця зображує їх духовне обмеження, дисгармонію з природою?

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Чого навчає нас твір Лесі Українки. Любити природу, пізнавати її закони, по-хазяйськи ставитися до її багатств. У п’єсі природа постає як джерело творчості і натхнення. Мистецтво облагороджує людинуstyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type

Номер слайду 38

Є в “Лісовій пісні” і образи –символи. Це – верба, береза, сопілка, зима, весна, літо, осінь. Образ верби проходить через увесь твір:це і верба,де Мавка зимувала; і вербичка,якою стала Мавка після прокльонів Килини,а потім спалахнула ясним вогнем;і вербиця, що виросте з попелу спаленої вербички

Номер слайду 39

Глибоким є й образ сопілки. Вона розбудила Мавку, повернула до життя і любові, “ солодко ” грала, “ глибоко краяла ” її душу. Для майбутніх поколінь безсмертя Мавки обізветься теж “ голосом ніжним тонкої сопілки ”, мелодією, яку напровесні вигравав Лукаш, “ мрії збираючи в гаю ”. Отже, інших вона теж будитиме зі сну, бо мистецтво й краса – вічні, вони завжди викликатимуть у людей добрі почуття.

Номер слайду 40

Образи символи пір року ( весна,літо,осінь, зима)співпадають з композицією твору:весна – початок кохання Мавки і Лукаша;літо –розквіт кохання Мавки та Лукаша;осінь – зрада Лукаша.одруження з Килиною, розпач Мавки;зима - Лукаш з вовкулаки стає людиною. Жалкує за втраченим. Мавка гине, залишаєтьсятільки її безсмертна душа. Лукаш замерзає.

Номер слайду 41

“Лісова пісня - шедевр Лесі Українки. У ньому – геніальне відтворення понятьпро красу, про любов до прекрасного, про перетворення самого життя у красу. Незнищенна любов, як і незнищеннаприрода і все, що народилося від добра і краси.

Номер слайду 42

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 5
Оцінки та відгуки
  1. Чигілейчик Жанна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олійник Олена Валентинівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Шара Олена Олександрівна
    Щиро дякую! Дуже корисний матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Фоміна Алла Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Brown Ally
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 2 відгука
pptx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
1 лютого 2018
Переглядів
14691
Оцінка розробки
5.0 (5 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку