Презентація з української мови 8 клас

Про матеріал
Тема презентації "Поняття про відокремлення". Навчальний матеріал розроблено для дистанційного навчання та використання на уроках. Авторське право належить вчителю вищої категорії ЗапорізькогоНВК №42 Бачурській Наталії Володимирівні.
Перегляд файлу

Українська мова

8 клас

№42

 

Пригадайте, що таке дієприкметниковий  і дієприслівниковий звороти.

 

За яких умов вони відокремлюються на письмі? Мозковий штурм

Проблемне запитання

Порівняйте два речення. 

Вони передають однакову інформацію  про події чи різну ??

   Плід червоний, соку повен,   Плід червоний, що соку повен, рвуть маленькі руки.        рвуть маленькі руки.

(В. Сосюра)

Сьогодні ми з`ясуємо функції відокремлених другорядних членів у реченнях, навчимося

правильного інтонування таких речень.   

 

Прочитайте теоретичний               матеріал  

§ 31 с. 144-145

Робота з підручником

Зверніть увагу!

Відокремлення – це смислове та інтонаційне виділення другорядних членів речення

(означень, обставин, додатків)

                      з метою надання їм більшої самостійності.

Вода, виблискуючи на сонці, падає вниз на каміння, піниться, сердито клекотить. (Ю. Збанацький) Повернувшись із вирію, весна усміхнулась барвистою веселкою квітів, буянням трав, гомоном дібров.

Усі дерева парку, за винятком кількох старих дубів, уже вкрилися зеленим листям.


в усному мовленні: інтонацією

 

Гілки дерев мокро блищали,   /зволожені по-весняному /.

(О. Гончар)

на письмі :   комами або тире

Усяка пташечка, радіючи, співала. (Л. Глібов)

Дзвіночок сміху – мій син – прокидається вранці

Виділення відокремлених членів речення

 (Є. Гуцало). 

Для наукового та офіційноділовогостилю відокремлення– це засіб виявлення основного і другорядногов реченні,   оформлення     довідкових повідомлень,встановлення логіки.

 

        

У художньому стилі відокремлення допомагає створюватихудожній образ, найбільш чітко передавати висловленудумку, лаконічно доповнювати, розширювати її.

 

Коли море, заколисане невимовною красою, спить – уже ніяка сила його не розбудить 


Море – частина океану,        (Ю. Збанацький). відділена від півостровами чи природними утвореннями.

(З підручника)

1.      Опрацювати теоретичний матеріал §31

2.      Виконати вправу 312  (І,ІІ)

3.      Запишіть умови, які на ваш погляд, забезпечать збереження природи. Що кожний з нас повинен робити, щоб зберегти природу для нащадків? Використовуйте дієприслівникові та дієприслівникові звороти ( 6 - 8 речень) 

4.      Домашнє завдання відіслати на мою пошту.


pdf
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
2638
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку