Презентація з української мови на тему "Змінювання іменників за числами:однина та множина"

Про матеріал
мета: ознайомити учнів з поняттям «число іменників», «однина», «множина»; вправляти у змінюванні іменників за числами; розвивати зв’язне мовлення школярів; уміння аналізувати, узагальнювати мовні явища; виховувати любов до рідної землі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Змінювання іменників за числами:однина та множина Презентацію підготувала вчитель початкових класів. Мощенської філії КЗ « Хащуватський ліцей» Карташова А. В.

Номер слайду 2

мета: ознайомити учнів з поняттям «число іменників», «однина», «множина»; вправляти у змінюванні іменників за числами; розвивати зв’язне мовлення школярів; уміння аналізувати, узагальнювати мовні явища; виховувати любов до рідної землі.

Номер слайду 3

І. Організаційний момент. Чути дзвоник голосистий. Що лунає променисто. Він до класу заганяєДо роботи закликає.

Номер слайду 4

ІІ. Актуалізація опорних знань1. Гра «Синій, червоний, зелений» (Визначення роду іменників) Нині знову буде гра,Вами люба та проста. Демонструю вам малюнок…Ви ж сигналом сповіщаєте. Рід іменника визначаєте.

Номер слайду 5

2. Гра «два — чотири — всі разом»Сонце, вітер, дощ, костюм. Сторож, школа, лінійка, Володя, річка. Вовк, лисиця, заєць, зошит. Друже любий, не зівай,Спільний рід ти визначай, Що є зайве називай!(«Зайве» слово «сонце», бо це — іменник середнього роду, а решта — іменники чоловічого роду.)(«Зайве» слово «Володя», бо це — власна назва.)(«Зайве» слово «зошит», бо це неістота.)

Номер слайду 6

3. Малюнковий диктант — Запишіть іменники у три стовпчики за родами.

Номер слайду 7

— Скільки оленів ви бачита на малюнку зліва?Один Не рахуючи скажіть скільки оленів ви бачите на малюнку з справа?Багато

Номер слайду 8

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку— Сьогодні ви дізнаєтеся про те, що іменники можуть змінюватися за чис-лами. Будемо вчитися визначати число іменників.

Номер слайду 9

Мультфільм від Мовки та Суржика Змінювання іменників за числами однина і множина.mp4

Номер слайду 10

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу1. Підготовча вправа (275, с. 114)— Прочитайте текст, уставляючи пропущені букви.— Що сталося з дівчинкою?— Що принесла мама з магазину?— Чим цікава була картина?— Чому саме таку картину купила мама?— Як би ви продовжили цю розповідь?— Спишіть текст, уставляючи пропущені закінчення.— Підкресліть головні члени речення у першому і другому реченнях.— Підкресліть іменники, які означають один предмет — однією рискою,які означають багато предметів — двома рисками.

Номер слайду 11

2. Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 115)— За якими числами змінюються іменники?— Наведіть власні приклади. Друзі, часу ви не гайте,Правило запам̕ятайте:Є предмети в одниніІнші будуть в множині. Якщо вмієш рахувати. Буде легко розрізняти. Швидше слово прочитай. Та число вже називай. Однина чи множина?Є лише цих два числа.однинамножина

Номер слайду 12

3. Первинне закріплення. Спишіть текст. З неба падають сніжинки. На дерева, на будинки,На майдани, на садки,На ялинки, на дубки.— Назвіть іменники, вжиті у множині.— Поставте ці іменники в однину.

Номер слайду 13

Фізкультхвилинка

Номер слайду 14

V. Узагальнення й систематизація отриманих знань1. Робота за вправою 276 (с. 115)— Прочитайте текст, розкриваючи дужки.— Спишіть текст і визначте рід виділених іменників.— Поставте виділені іменники у множині.— Позначте в них закінчення. Рябчик (ч. р.) — рябчики , спальня (ж. р.) — спальні , вікно (с. р.) — вікна ,тетерук (ч. р.) — тетеруки , кватирка (ж. р.) — кватирки, вихід (ч. р.) —виходи .

Номер слайду 15

2. Хвилинка спілкування. Робота в парах— Складіть діалог на тему «Мій вихідний день».

Номер слайду 16

3. Хвилинка відпочинку— Вітю, ти добре вивчив про однину та множину?— Так.— Тоді скажи: штани — однина чи множина?— Угорі — однина, а знизу — множина.

Номер слайду 17

4. Гра «ланцюжок»— Відгадайте загадки. Визначте рід, число іменників-відгадок, поясніть їх правопис. Грають дві команди. Кожна відгадує по одній загадці. Виграє команда, яка відгадала більше загадок. Зимою спить, а літом шумить. (Річка)Чорне сукно лізе у вікно. (Ніч) Не бджола, а гуде, не птах, а летить. (Літак)Не має ніг, а ходить, має вухо, а не чує. (Голка Без рук, без олівця, а малює без кінця. (Мороз) Що без дірки наливається? (Яблуко)

Номер слайду 18

VІ. Підсумок уроку— Як змінюються іменники?— Як визначити число іменників?

Номер слайду 19

VІІ. Домашнє завдання- Вправа 277, с. 116. Правило, с. 115.

pptx
Додано
26 лютого
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку