Підсумковий урок-презентація за твором Е.А.Т.Гофмана "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер"

Про матеріал

Підсумковий урок за твором Е.А.Т.Гофмана "Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТВОРОМ Е. А. Т. ГОФМАНА«КРИХІТКА ЦАХЕС НА ПРІЗВИСЬКО ЦИНОБЕР»

Номер слайду 2

Представником якої літературної течії був Гофман? Перерахуйте ознаки цієї течії. Романтизм—(фр.romantiste)-літературно-мистецький напрям, якому притаманні інтуїтивно-чуттєве світосприйняття, увага до внутрішнього світу людини, неприйняття буденності, звеличення « духу життя», конфлікт мрії та дійсності, захоплення несвідомим, таємничим, фантастичним, ірраціональним, звернення до фольклору та національної міфології. Основні риси романтизму: Конфлікт із навколишньою дійсністю. Цінність людської особистості, розуміння її унікальності. Увага до внутрішнього світу людини. Віра в творчі сили особистості. Новий тип героя-тираноборець, бунтар, одержимий „світовою скорботою”Прагнення до краси. Захоплення несвідомим, таємничим, ірраціональним. Широке використання символіки, фантастики, екзотики. Звернення до фольклору та національної міфології. Увага до національної історії.

Номер слайду 3

2. Коли зародився романтизм у Німеччині? Які були передумови його появлення?Головними подіями ,що вплинули на його зародження, були Французька буржуазна революція 1789-1794рр., та наполеонівські війни. Поразка революції призвела до поширення насильства і терору, перекреслила віру у розум, його могутність і силу. Митців охопило глибоке розчарування. Вони почали використовувати мрійливі , ностальгічні ноти у своїх творах. Почали більше приділяти уваги внутрішньому світу особистості. Виступали за щирі людські стосунки, не приймали лицемірства, фальші, насильства.

Номер слайду 4

3. Знайдіть і перерахуйте елементи романтизму у повісті-казці. Риси романтичного героя втілені в образі романтичного героя Бальтазара—герой-тираноборець, він протистоїть суспільству, активний, близький до природи, має поетичну вдачу «ентузіаст». Особливістю романтичного стилю є символіка, фантастика, екзотика. Письменників цікавить історичне минуле, фольклор, міфологія.

Номер слайду 5

4. На яких дві категорії поділяв Гофман людей? Розкажіть про ці категорії. Гофман поділив всіх героїв твору на 2 табори: філістери і ентузіасти. Філістер- (нім)—самовдоволена і обмежена людина з вузьким , обивательським світоглядом і святенницькою поведінкою. Вони цілком задоволені життям і реальністю , не знають ніяких високих поривань. Вони володарі і мешканці світу реального , де цінуються життєві блага, а все інше нічого не важить. Ентузіасти—живуть наче в іншому вимірі, світ їх набагато ширший, складніший і прекрасніший. Над ними не мають влади ті життєві блага, що хвилюють філістерів. Глибока духовність і щире відчуття краси—ось їхні визначні риси.

Номер слайду 6

5. Хто з героїв належить до світу філістерів? Обгрунтуйте свої думки. ФІЛІСТЕРИ: ЕНТУЗІАСТИ: Князь Пафнутій (той, що запровадив освіту) Бальтазарпрофесор Мош Терпін Проспер Альпанус. Кандида Фея Рожабельверде. Фабіан (друг Бальтазара) Сбіока (музикант)Всі представники державотворення

Номер слайду 7

6. Чому на Бальтазара не діяли чари Цахеса?

Номер слайду 8

7. З якою метою Фея наділила Цахеса золотими волосинками? Чи виправдались її сподівання?Фея пожаліла «малого виродка». Наділила його трьома золотими волосинками в надії, що вони допоможуть йому стати кращим. Провина ж його, за сливами Розибельверде, в тому, що в душі його не прокинувся внутрішній голос, який сказав би: "Ти не той, за кого тебе приймають, але постарайся зрівнятися з тими, на чиїх крилах ти, неміцний, безкрилий, летиш вгору".

Номер слайду 9

8. Чому Цахес зміг зробити таку фантастичну кар’єру і став керувати всіма справами в місті? У Керепесі було багато талановитих людей. І Цахес за допомогою чарів зміг привласнити їх досягнення за короткий термін.

Номер слайду 10

9. У чому полягає небезпека цахесів для суспільства? Думку обгрунтуйте. У казці "Малюк Цахес" діють чарівні сили: від когось відчужується краса, від когось — талант і мудрість і миттєво передаються Цахесу. А публіка завжди захоплено аплодує. Автор показує засліплене суспільство, що втратило ціннісні орієнтири. Воно не тільки приймає, а ще й у якомусь патологічному самозабутті творить собі кумира.

Номер слайду 11

10. У чому полягає могутність Цахеса – Цинобера. Доведіть. Головна думка казки втілена у феномені Цахеса. Суть його в тім, що деякі люди можуть привласнювати чужу працю, таланти, заслуги та ще й здаватися не тими, ким вони є насправді.

Номер слайду 12

11. У чому виявляється актуальність проблеми, піднятих Гофманом у казці-новелі «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»? Гофман висміює не стільки «пасинка природи» — маленького Цахеса, нікчемного і безпомічного обранця феї, як середовище, що сприяє процвітанню Циннобера, те суспільство, яке схильне бачити у виродку -красеня, у бездарності — талант, в абсолютній тупості мудрість , у нелюдку — "окрасу суспільства". Цахеси народжуються, цахеси живуть і процвітають, ніби говорить Гофман своєю казкою, лише завдяки нікчемності, вульгарності середовища, що їх породило. І вже не дивує те, що в такій країні знецінюються таланти, знання, моральні якості, навіть любов. Але сам автор, дуже точно показавши симптоми хвороби суспільства, не дає прямолінійних, раціональних пояснень її причини, а тим більше її лікування. У "Малюку Цахесі" присутні декілька припущень про джерела виникнення цинноберів. Це — влада грошей, людське божевілля, різні прояви чарівних сил. Кожне з них залишається недоказаною гіпотезою.

Номер слайду 13

12. Чи заслуговує Цахес на співчуття? Обгрунтуйте. 

Номер слайду 14

13. Чому автор використав жанр філософської вазки?Цей прийом дав змогу порушити важливі проблеми буття

Номер слайду 15

14. Знайдіть і перерахуйте ознаки казки у творі.казковий початок, чарівники, фантастичні перетворення,чарівні речі, щасливий кінець. Казка—жанр народної творчості, епічний, оповідний, сюжетний художній твір про вигадані події та явища, що сприймаються та переживаються як реальні. Для неї характерні традиційність структури і композиційних елементів (зачин, кінцівка), контрастне групування дійових осіб, відсутність розгорнутих описів природи і побуту. 

Номер слайду 16

15. Чи має казка щасливий кінець? Обгрунтуйте свої думки. Романтичність Бальтазара явно перебільшена письменником. Як і належить романтичному героєві, він натура творча, протистоїть світові філістерської буденності, але врешті його романтична мрія стає міщанським щастям.

Номер слайду 17

16. Як ви вважаєте, який моральний урок пропонує ця казка? В реальному житті управляють цахеси, і нікому вирвати ті три золоті волосини. Тільки деякі бальтазари бачать тут правду — та й ті тільки тому, що в них викрали наречену. Правда, у казці з'являється добрий Проспер Альпанус, але в житті таких чаклунів немає, і циннобери одружуються з прекрасними кандідами, вони при владі, доля ж ентузіастів — вигнання, приручення, а то й в'язниця. Прогрес сумнівний. Романтичне щастя за Гофмоном, - тільки казка, фікція, поетична фантазія. На Бальтазара та Кандиду чекає романтична ідилія. Та вона мало приваблива. Благополуччя та спокій, де передбачена кожна дрібниця, не мають романтичного ореола. Автор із сумом констатує непереборну владу реальності, яка підкоряє романтичні мрії. Ось так із прекрасної казки письменник переселяє своїх героїв в єдиний можливий для них міщанський світ.

Номер слайду 18

17. Який сенс зображення такого «світу навиворіт» у казці? Обгрунтуйте. Автор показує – засліплене суспільство що втратило ціннісні орієнтири. Цахес не активний, все відбувається само, під дією чогось непізнаного, але явно несправедливого закону людського суспільства. Цахес тільки приймає те, що пливе йому до рук. Гофман висміює – саме середовище, що сприяє процвітанню Цинобера. Суспільство яке схильне бачити у виродку – красеня, у бездарності – талант, у тупості – мудрість. 

Номер слайду 19

18. В чому полягає сатира твору «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»? У творі гостро висміюється уся державна система:- духовне і матеріальне життя, -нікчемні, зате з великими претензіями, спроби реформ, -система чинів, -соціальна психологія, породжена самодержавством, -убогість обивателів, -догматизм універсальної науки.-Гофман висміює не стільки «пасинка природи» - маленького Цахеса, нікчемного і безпомічного обранця феї, як середовище, що сприяє процвітанню Цинобера, те суспільство, яке схильне бачити у виродку – красеня, у бездарності – мудрість, у нелюдку – «окрасу суспільства» 

Номер слайду 20

19. Що таке ГРОТЕСК? Які образи твору є гротескними? Гротеск – вид художньої образності, для якого характерними ознаками є фантастична основа, тяжіння до особливих, незвичайних, ексцентричних, спотворених форм. Поєднання в одному предметі або явищі несумісних, контрастних якостей (комічного з трагічним, реального з фантастичним тощо…), що веде до абсурду; заперечення усталених художніх та літературних форм. Повість повністю складається з образів-гротесків, головного героя Цахеса, схожого на роздвоєну редьку, гротескних ситуацій і вся є узагальненим гротескним образом німецької дійсності. Гротескним є карликове королівство Керепес, у якому розгортаються дії, гротескні князі Пафнутій і Барсануф, їхній двір і бюрократія, гротескна політика «Просвіти»

Номер слайду 21

То які ж життєві цінності пропагує Ернст Амадей Теодор Гофман у творі «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер»?

Номер слайду 22

Готуючись до сьогоднішнього уроку я……

pptx
Додано
3 грудня
Переглядів
233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку