Заключний урок-гра Дивовижний світ літератури. Маренич Тетяна Петрівна, вчитель зарубіжної літератури КЗ “Печенізький ліцей ім. Г. Семирадського” Печенізької селищної ради Харківської області
Номер слайду 2
Книги – морська глибина: Хто в них пірне аж до дна,Той, хоч і труду мав досить. Дивнії перлини виносить (Франко І. Я.)МЕТА: повторити вивчений матеріал з метою кращого його засвоєння;удосконалювати вміння узагальнювати вивчене з метою його систематизації; розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення, вміння застосовувати раніше здобуті знання під час виконання завдань; виховувати інтерес до читання; прищеплювати любов до зарубіжної літератури та виховувати уміння поводитися в ситуації вибору. ТИП УРОКУ: урок систематизації та узагальнення вивченого за рік (заключний урок-гра) Поділ класу на команди
Номер слайду 3
І тур. Літературна вікторина “Розминка”1. Фольклор – це…2. Як називають мистецтво слова?3. Творець фольклору?4. Пісні, які співають дитині перед сном.5. Що таке “мандрівний сюжет”?6. Прислів’я – це…7. Приказка – це…8. Який твір називається народною казкою?9. Як в літературі називається протиставлення?10. Яка країна є батьківщиною хоку?11. Казка, написана письменником, називається…12. В творах якого жанру завжди перемагає добро?
Номер слайду 4
ІІ тур. “Знайди загублене слово” Доповни!1. Або пан, або …2. День без книги, що обід без…3. Де немає праці, там сакура не …4. Вовка боятися, в ліс не …5. Не знаючи броду, не лізь у …6. Однією рукою, двох жаб не …7. Де слов’янин, там і …8. Мудрим ніхто не вродився, а …9. Голод не …10. Доброму слову й ціни ….11. Нема щастя без …12. Людина сильна серцем, а дерево … .
Номер слайду 5
ІІІ тур. Інтерактивна вправа“Уважний читач”Назвіть види опису.1.”І що то був за дивовижний чоловік ! На голові він мав чорний циліндр. Одягнений був у фрак із розкішного темно-фіолетового оксамиту. Штани мав темно-зелені. Рукавички перламутрові-сірі”.2.”Мав личко білей ніжне, мов вирізьблене із слонової кістки, і золоті кучері – як пелюстки нарциса, і губи – як пелюстки червоної троянди, і очі – як фіалки, що дивляться в чисту воду струмка”.
Номер слайду 6
1. Портрет містера Віллі Вонки, 2 Портрет Хлопчика-Зірки, 3. Пейзаж, опим місцевості з “Лобо” Сетон-Томпсона, 4. Пейзаж, опис печери з повісті Марка Твена “Том соєр” 3.”Це край соковитих пасовищ, де вигулюють незліченні стада, край високих гір, гримкотливих потоків, що впадають у річку Курумпо, від якої походить назва місцевості”.4.”В одному місці вони знайшли велику печеру, де зі стелі спускалося безліч блискучих сталактитів завдовжки та завширшки з людську ногу.”
Номер слайду 7
ІV тур. “Хмара слів” Користуючись хмарою слів , виберіть риси, які притаманні Хлопчику-Зірці на початку казки і в кінціЗнайти на малюнку лише ті риси, які притаманні Герді
Номер слайду 8
V тур. “Вгадай письменника”1)Вони були братами і збирачами німецького фольклору. 2)Його вважають основоположником європейської літературної казки.3)Син чоботаря, мріяв стати актором, а став відомим на увесь світ казкарем.4)Англієць за походженням, але дуже любив Індію і писав про неї.5)Його ім’я означає «мірка - два». 6)Прізвище цього поета означає «бананове дерево».7)Міо, Калле Блюмквіст, Малюк і Карлсон, Пеппі Довгапанчоха та багато інших героїв створила одна людина. Хто вона? 8. Письменник який захопився музикою Амадея Моцарта, взяв собі одне з його імен.1. Брати Грімм. 2. Шарль Перро. 3. Г. К. Андерсен. 4. Р. Кіплінг. 5. Марк Твен. 6. Мацуо Басьо. 7. А. Ліндгрен. 8. Е.-Т. А. Гофман
Vіі тур. “твір, з якого взяті уривки”«Це дзеркало мало незвичайну властивість – все хороше й прекрасне зменшувалося в ньому до неможливого, а все негідне й погане виступало чітко й здавалося ще гіршим…». Брама відчинилася, і тільки-но дівчина ступила на поріг, линув золотий дощ, і все золото пристало до неї, аж нарешті вся вона вкрилася золотом». Спочатку бий, потім подавай голос. Вже з самої твоєї безтурботності вони знають, що ти – людина. Тож будь розсудливіший».“-Ну от така гра. Мене тато навчив, і вона просто чудова… Ми завжди в неї грали, з того часу, як я була зовсім маленькою. Я розповіла про неї леді з Жіночої допомоги, і дехто з них приєднався до гри.1.«Снігова королева», 2.«Пані Метелиця», 3.«Мауглі», 4. «Полліанна»
Номер слайду 11
VІІІ тур. “теорія літератури”1. Епітет – це:а)художнє означення; б)художнєпорівняння; в)художнє протиставлення.2. Антитеза – це:а)перебільшення; б)протиставлення; в)зменшення.3. Діалог – це:а)розмова двох осіб; б)розмова багатьох осіб; в)вислів однієї особи.4. Переспів – це:а)прозовий переклад тесту; б)дослівний переклад тексту; в)вірш, написаний за мотивамипоетичного твору.
Номер слайду 12
Підведення підсумків Визначення команди-переможця за кількістю набраних балів Ознайомлення зі списком рекомендованої для читання влітку літератури.