Презентація "Закони збереження в механіці"

Про матеріал
Фізика – це щось набагато більше, ніж набір законів… Фізика – перш за все жива творчість рук та мозку… Вона втілює мистецтво вирішувати проблеми матеріального світу. І тому фізики потрібно вчитись, але вчитися як мистецтву. Презентація "Закони збереження в механіці" складається з питань: теорія та зостосування, видатні фізики, вірші профізику, задачі,вікторину.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЗАКОНИ ЗБЕРЕЖЕННЯ В МЕХАНІЦІПрезентація. Викладача фізики ДНЗ ДТр. ЕК Крісан Є. А.

Номер слайду 2

Емблема

Номер слайду 3

Девіз: Чтобы физику знать,Нужно все законы уважать. Чтобы физику любить –Нужно всю теорию учить. Чтобы нам всем побеждать,Нужно нам практиковать.

Номер слайду 4

ТЕОРІЯ ТА ЗАСТОСУВАННЯ

Номер слайду 5

Імпульс тілаІмпульс тіла – це векторна фізична величина, яка характеризує рух тіла і дорівнює добутку маси тіла на його швидкість.Імпульс тіла ще називають кількістю руху. Одиниця імпульсу тіла в CI – кілограм-метр на секунду

Номер слайду 6

Імпульс силиІмпульс сили – фізична величина, яка описує взаємодію тіл і дорівнює добутку сили на час її дії.Імпульс сили напрямлений так, як і сила, що діє на тіло. Імпульс сили дорівнює зміні імпульсу тіла: Одиниця імпульсу тіла в CI – ньютон-секунда

Номер слайду 7

Замкнена система тіл. Замкнена система тіл – це така система тіл, на яку не діють зовнішні сили,а будь-які зміни стану цієї системи є результатом дії внутрішніх сил системи

Номер слайду 8

Закон збереження імпульсу. У замкненій системі тіл геометрична сума імпульсів тіл до взаємодії дорівнює геометричній сумі імпульсів тіл після взаємодії

Номер слайду 9

Реактивний рух . Ракети

Номер слайду 10

Реактивний рух - це рух,що виникає внаслідок відділення з певною швидкістю від тіла якоїсь частини. Ракета - літальний апарат,який переміщується в просторі завдяки реактивній тязі,що виникає внаслідок відкидання ракетою частин власної маси

Номер слайду 11

Механічна робота. Потужність

Номер слайду 12

Механічна робота – це фізична величина,яка дорівнює добутку модуля сили на модуль переміщення,що його здійснює тіло під дією цієї,і на косинус кута між вектором сили та вектором переміщення. Потужність - це фізична величина,яка характеризує швидкість виконання роботи й дорівнює відношенню роботи до проміжку часу,за який вона виконана.

Номер слайду 13

Енергія

Номер слайду 14

Механічна енергія Механічна енергія W - це фізична величина, яка характеризує здатність тіла виконати роботу.

Номер слайду 15

Кінетична енергія. Потенціальна енергія

Номер слайду 16

Кінетична енергія – це фізична величина,яка характеризує тіло,що рухається,і дорівнює половині добутку маси тіла на квадрат швидкості його руху. Кінетична енергія. Теорема про кінетичну енергію: робота рівнодійної всіх сил, які діють на тіло дорівнює зміні кінетичної енергії тілаr

Номер слайду 17

Потенціальна енергія. Потенціальна енергія – це енергія,яку має тіло внаслідок взаємодії з іншими тілами або внаслідок взаємодії частин тіла між собою. Теорема про потенціальну енергію: Робота всіх консервативних сил,які діють на тіло, дорівнює зміні потенціальної енергії тіла,взятій із протилежним знаком

Номер слайду 18

Кінетична і потенціальна енергії тіл можуть змінюватись з часом, але в замкненій системі їх сума залишається сталою.

Номер слайду 19

Закон збереження повної механічної енергії

Номер слайду 20

Повна механічна енергія системи тіл – сума кінетичної і потенціальної енергії системи. Закон збереження повної механічної енергії: У замкненій системі тіл,які взаємодіють тільки консервативними силами,повна механічна енергія залишається незмінною(зберігається)

Номер слайду 21

Пружний і абсолютно непружний удари

Номер слайду 22

Пружний удар. Пружний удар – зіткнення тіл,за якого деформація тіл виявляється оборотною,тобто повністю зникає після припинення взаємодії. Приклади: зіткнення більярдних куль, атомних ядер і елементарних частинок.

Номер слайду 23

Пружна взаємодіяm1 > m2v01 Av1v2m1m2m1m2 До зіткнення. Після зіткненняm1v01 = m1v1 + m2v2m1m2 Пружна взаємодія

Номер слайду 24

Пружна взаємодіяm1 < m2v01 Bv1v2m1m2m1m2 До зіткнення. Після зіткненняm1v01 = -m1v1 + m2v2m1m2

Номер слайду 25

Пружна взаємодіяm1 = m2v01 Cv2m1m2m1m2 До зіткнення. Після зіткненняm1v01 = m2v2m1m2

Номер слайду 26

Пружна взаємодіяm1<

Номер слайду 27

Абсолютно непружний удар. Абсолютно непружний удар – зіткнення тіл,у результаті якого тіла рухаються як єдине ціле. Приклади непружної взаємодії: зіткнення пластилінових кульок, автозчеплення вагонів

Номер слайду 28

Непружна взаємодіяm1 < m2m1 > m2m1 = m2v01 Avm1m2m1m2 До зіткнення. Після зіткненняm1v01 = (m1 + m2)vm1m2

Номер слайду 29

m1<

Номер слайду 30

Видатні фізики

Номер слайду 31

Ісаак Ньютон  — англійський учений, який заклав основи сучасного  природознавства, творець класичної фізики та один із засновників числення нескінченно малих. Отримав уявлення про силу вітру, виражену в футах. Ньютон сформулював основні закони класичної механіки, відкрив закон всесвітнього тяжіння, дисперсію світла, розвив корпускулярну теорію світла, диференціальне та інтегральне числення.

Номер слайду 32

Галілео Галілей  — італійський мислитель епохи Відродження, засновник класичної механіки, фізик, астроном, математик, поет і літературний критик. Саме від нього бере початок фізика як наука. Найважливішим вкладом Галілео Галілея в науку була свідома й послідовна заміна пасивного спостереження активним експериментом. Результатами цих експериментів стали зроблені ученим наукові відкриття. Галілей заклав основи механічної системи відліку.

Номер слайду 33

Закони збереження в механіці.Їхнє застосування в житті

Номер слайду 34

ЗагадкиІ роботу, і їжу готує, а їсти не просить.(Млин)Летить-дрижить на вітерці, Стрічка на просторі, Вузенький кінчик в джерельці, А широкий в морі. (Річка)Простягнувся ремішок. І лежить — та не підняти,І біжить — та не спіймати. ( Струмок)Ни пера, ни крыла, а быстрее орла,Только выпустит хвост -Понесется до звезд. (Ракета)Ось лежить вантаж на лаві - Ані руху, ні клопот!І прямує вже в поход! Тільки збори почалися В русі зміни відбулися.  ( Імпульс.)Я справжній рух, проте який! Не звичайний, не простий! Виняткова сила в мені є.( Реактивний) рух – Ім’я моє.

Номер слайду 35

Вірші

Номер слайду 36

Как хорошо, что не арбуз. Упал! А то бы - финиш!Теперь под древо не суюсь –Меня с сучка не скинешь!Сижу на верхних  ветках я. Мне древо вместо трона. Закон – надежда ветхая -Предложен Нью-Ньютоном… 

Номер слайду 37

Физика рядом. Нас физика, увы, повсюду окружает. Из дома в школу утром провожает. Набраться бы ученикам терпения: Подняться из постели тяготения, Умыться, применяя силу трения,В кабине лифта ощутить падение,На тротуаре – сильное скольжение. А вот и школа - вечное движение! Всем физикам– почёт и уважение!

Номер слайду 38

Великий учёный Галилей. Много выдвинул идей,Крупный физик Галилей,Мысль одна ему пришла,С башни он бросал тела. Изучал он их движенье,И узнал про ускоренье,Независимо от массы,Знать обязан школьник в классе. Говорил он, не тая,Что вращается Земля,Вокруг солнца по кривой,Школьник знает, по какой! Чтобы школьник это знал,Галилей всё доказал,Но церковники мешали,Правду много лет скрывали. Он механик, астроном,Математик был при том,Очень важен для детей,Галилео Галилей!

Номер слайду 39

Ньютоново яблоко. Жил давно один учёный в Англии, Ньютон,Он в науку, как в невесту, по уши влюблён,Много сделал он открытий, в физике узнал,Три закона знаменитых в книгах описал! С ветки яблоко упало, и по голове,И Ньютона осенило, плод нашёл в траве,Он достал свою тетрадку, записал закон,Понял тайну всей Вселенной, гением был он! И по этому закону движутся тела,Чтоб Ньютон узнал об этом, яблоня цвела,Много в Космосе секретов, мир другим не стал,И летит к Земле комета, как он предсказал! Если ты ленивый малый, не привык мечтать,И тебе закон не снится, любишь сладко спать,Даже пусть счастливый случай, груша упадёт,Никаких тебе открытий, шишку лишь набьёт!

Номер слайду 40

Закон сохранения импульса. Импульс сохраняется,Знает каждый школьник,Взял воздушный шарик,Он летит, разбойник! Пусть выходит воздух,И толкает шарик,Взвился и летает,Выше, чем комарик! В космосе полёты,Замысел был дерзкий,Принцип реактивный,Выдал Циолковский

Номер слайду 41

Задача. Снаряд масою 20 кг, що летів горизонтально зі швидкістю 100 м/с, влучив у пісок на залізничній платформі і не розірвався. Якої швидкості набула платформа масою 8 т, якщо до падіння снаряда вона рухалася зі швидкістю 0,5 м/с у тому ж напрямі, що і снаряд?

Номер слайду 42

Відповідь:

Номер слайду 43

Задача. Яку потужність розвиває підіймальний кран, якщо роботу 9 МДж він виконує за 5 хв?

Номер слайду 44

Номер слайду 45

Вікторина1. Чому дорівнює зміна імпульсу тіла? (Імпульсу тіла)2. Фізична величина,яка характеризує швидкість виконання роботи й дорівнює відношенню роботи до проміжку часу,за який вона виконана. (Потужність)3. Короткочасна взаємодія тіл,у ході якої тіла безпосередньо торкаються одне одного. (Удар)4. Як ще по-іншому називають кінетичну енергії? (Енергія руху)

Номер слайду 46

Побажання. Фізика – це щось набагато більше, ніж набір законів… Фізика – перш за все жива творчість рук та мозку… Вона втілює мистецтво вирішувати проблеми матеріального світу. І тому фізики потрібно вчитись, але вчитися як мистецтву.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Марчук Любов Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
3 лютого 2019
Переглядів
7808
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку