Презентація "Закономірності і спадковості.І та ІІ закони Менделя"

Про матеріал

Презентація для учнів 10 класу з предмету "Біологія і екологія". В презентації міститься інформація про Закономірності і спадковості.І та ІІ закони Менделя , а саме: успіхи Г. Мендель у дослідженні успадкування ознак, успадкування ознак під час моногібридного схрещування особин,основні взаємодії алельних генів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЗАКОНОМІРНОСТІ СПАДКОВОСТІ

Номер слайду 2

■ освітня: сформувати знання про закономірності успадкування, відкриті Г. Менделем, дослідити їх статистичний характер і цитологічні основи; вивчити особливості гібридологічного аналізу та можливості його застосування; з'ясувати, як відбувається успадкування ознак під час моногібридного схрещування за повного домінування ознаки;■ розвивальна: розвивати вміння логічно мислити та знаходити закономірності процесів спадковості та мінливості живих організмів;■ виховна: на прикладі забезпечення спадковості та мінливості живих організмів виховувати розуміння єдності всіх біологічних процесів у живих організмах і важливості цих процесів дляіснування життя. Мета

Номер слайду 3

1. Перший закон Менделя2. Другий закон Менделя3. Неповне і повне домінування 4. Розв'язання задач. План

Номер слайду 4

1. Перший закон Менделя. Свої дослідження з гібридизації рослин Грегор Йоганн Мендель (1822—1884) розпочав ще в 1856 р. Основні ж закономірності спадковості було сформульовано ним в 1865 р. і опубліковано в праці «Досліди над рослинними гібридами».

Номер слайду 5

Основою для формулювання законів спадковості стали багаторічні досліди з схрещування гороху посівного (Pisum sativum), який виявився ідеальним об'єктом досліджень. Порівняно з іншими видами горох має низку переваг: 1) різноманіття сортів, що різняться контрастними (альтернативними) проявами ознак (наприклад, жовте й зелене забарвлення насінин); 2) нескладне вирощування; 3) самозапилення та перехресне запилення, що зумовлюють можливість штучного схрещування; 4) чітке успадкування ознак.1. Перший закон Менделя

Номер слайду 6

1. Перший закон Менделя Г. Мендель для досліджень виділив у гороху посівного серед різноманіття його ознак й їхніх проявів лише сім головних:1 — поверхню насіння; 2 — забарвлення насіння; 3 — забарвлення квіток; 4 — розташування квіток на пагоні; 5 — довжину стебла; 6 — форму бобів; 7 — забарвлення бобів

Номер слайду 7

Гібридологічний метод — це схрещування батьківських особин і вивчення нащадків-гібридів з метою визначення особливостей успадкування тих чи інших ознак й властивостей.1. Перший закон Менделя

Номер слайду 8

 Перший законом Менделя, або ЗАКОНОМ ОДНОМАНІТНОСТІ ГІБРИДІВ ПЕРШОГО ПОКОЛІННЯ: Під час моногібридного схрещування батьківських особин, що різняться проявами однієї ознаки, в потомстві спостерігаються лише домінантні прояви ознаки, й усі нащадки будуть одноманітними як за генотипом, так і за фенотипом.1. Перший закон Менделя

Номер слайду 9

При схрещуванні гетерозиготних гібридів першого покоління між собою в другому поколінні з'являються особини як з домінантними, так і з рецесивними станами ознак, тобто виникає розщеплення в певних відношеннях. Розщеплення ознак — явище появи обох проявів ознаки у гібридів другого покоління (F2), отриманих від схрещування гетерозиготних особин.2. Другий закон Менделя

Номер слайду 10

2. Другий закон Менделя. Другий закону Менделя, або ЗАКОНУ РОЗЩЕПЛЕННЯ. Під час моногібридного схрещування двох гібридів першого покоління, які є гетерозиготами, в потомстві спостерігаються розщеплення за фенотипом 3 : 1 і за генотипом 1 : 2 : 1.

Номер слайду 11

Так, у дослідах Менделя із 8023 жовтих насінин гороху, отриманих у другому поколінні, було 6022 жовтих і 2001 зелених. Узагальнюючи фактичний матеріал, Мендель дійшов висновку, що у другому поколінні 75 % особин мають домінантний прояв ознаки, а 25 % — рецесивний (розщеплення 3 : 1)2. Другий закон Менделя

Номер слайду 12

Основними видами взаємодії алельних генів є повне домінування, неповне домінування, кодомінування та множинний алелізм. Повне домінування — це форма взаємодії алельних генів, за якої у гетерозиготного організму домінантний алель (А) повністю пригнічує дію рецесивного (а). У результаті такого впливу в гетерозигот спостерігається домінантний прояв ознаки. Прикладом цієї форми взаємодії є успадкування кольору плодів у томата, довжини стебла в гороху та ін.3. Неповне і повне домінування

Номер слайду 13

3. Неповне і повне домінування Неповне домінування — це форма взаємодії алельних генів, за якої у гетерозиготного організму (Аа) домінантний алель (А) не повністю пригнічує рецесивний алель (а), внаслідок чого проявляється проміжний стан ознаки. За повного домінування розщеплення за генотипом і фенотипом збігається й становить 1 : 2 : 1. Прикладами ознак, які успадковуються за неповним домінуванням, є: форма волосся людини (кучеряве, хвилясте й пряме), забарвлення пір'я курей (чорне, зозулясте й біле), забарвлення квітів нічної красуні (червоне, рожеве й біле) та ін.

Номер слайду 14

Множинний алелізм — це явище, за якого ознака в популяції визначається не двома, а декількома алелями. Так, у людини три алельні гени (їх позначають I0, ІА, ІВ) в різних поєднаннях визначають 4 групи крові за системою АВ0.3. Неповне і повне домінування

Номер слайду 15

Кодомінування — це взаємодія алельних генів, за якої у фенотипі організму проявляються обидва алелі гена. За типом кодомінування в людини успадковується четверта група крові (генотип ІАІВ).3. Неповне і повне домінування

Номер слайду 16

Ген комолості (безрогості) у великої рогатої худоби домінує над геном рогатості. Комола корова народила двох телят, перше з яких виявилося безрогим, а друге — рогатим. Визначте можливі генотипи батьків.4. Розв'язання задач

Номер слайду 17

4. Розв'язання задач

Номер слайду 18

Схрещено ромашку білу махрову з жовтою звичайною. При цьому в першому покоління всі особини були з бвлими звичайними квітами, записати генетичну схему схрещування для  Р, F1,F2.4. Розв'язання задач

Номер слайду 19

Дано: А-білаа-жовта. В-звичайнав-махрова♀ ААвв♂ аа. ВВF1, F2 - ?4. Розв'язання задач. Розв’язок. Р ♀ ААвв х ♂ аа. ВВG     Ав              а. ВF1         Аа. Вв. Р(F1) Аа. Вв х Аа. Вв. F2 Ав                  АВ                    а. В                    ав. Ав. АВа. Вав. ААвв б.м.      ААВв б.з.         ААВв б.з.        Аавв б.м. ААВв б.з.     ААВВ б.з.        Аа. ВВ б.з.         Аа. Вв б.з. Аа. Вв б.з.      Аа. ВВ б.з.          аа. ВВ ж.з.        аа. Вв ж.з. Аавв б.м.      Аа. Вв б.з.           аа. Вв ж.з.         аавв ж.м. Відповідь. Розщеплення за фенотипом 9:3:3:1.

Номер слайду 20

1. Опрацювати § 342. Розв'язати задачу . Гетерозиготна жінка вийшла заміж за гетерозиготного кароокого чоловіка. Який колір очей можливий у їхніх дітей?ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Зінченко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Анциборова Вера
    Дякую. Чудова презентація.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
17 грудня 2022
Переглядів
5635
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку