Презентація "Засоби формування професійного іміджу педагога"

Про матеріал
Для студентів, вчителів - початківців. Предметом хвилювань, неспокою педагога повинна стати не лише окрема індивідуальність, а світ людей, їхнє покли­кання і доля. У цьому зв'язку цілком зрозуміло постає важливе завдан­ня створення вчителем власного високого морального і про­фесійного іміджу, щоб бути справжнім лідером, педагогом і психологом у системі інформаційного впливу на підростаюче покоління
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Засоби формування професійного іміджу. Шкуматова Ольга

Номер слайду 2

«Куди б ми не йшли, наш імідж (неважливо, хороший, поганий) нас обов’язково випередить.» Честерфілд Ф.«Імідж людини – це те, що говорять про нього за його спиною.» Хау Е. Шкуматова Ольга

Номер слайду 3

Імідж (від англ. image — образ, вигляд, зображення) — це образ, система зовнішніх характеристик людини, що створюють або підкреслюють неповторну своєрідність особистості та завжди відображають індивідуальність. Елементи іміджу сучасного учителя не обмежуються лише індивідуальним стилем учителя, вони є невід’ємною складовою характеру й індивіду­альності людини, формуючи ставлення до неї інших людей. Те, як людину сприйматимуть оточуючі, здебільшого залежить саме від її іміджу. Шкуматова Ольга

Номер слайду 4

визначальні частини іміджу професіонала. Висока самооцінка та впевненість у собі. Віра в доброзичливість Всесвіту й віра в добру людину. Соціальна й особиста відповідальність («я — причина всього позитивного й негативного в моєму житті»). Бажання змінюватися й уміння ризикувати, але не занадто. Шкуматова Ольга

Номер слайду 5

Компоненти структури іміджупроцесуальнийвнутрішнійзовнішній. Міміка. Жести. Тембр і сила голосу. Костюм. Манери. Хода. Постава. Макіяж Професійна і соціальна компетентність. Пунктуальність Точність Діловитість. Адаптовність. Переконливість. Оптимізм. Високоморальність. Переконливість. Вміння вирішувати конфлікти. Вміння встановлювати партнерські відносини. Духовний та інтелектуальний розвитокІнтереси. ЦінностіСоціальна активність. Цивільна відповідальність. Любов до дітей. Фізичне і психічне здоров’я. Шкуматова Ольга

Номер слайду 6

З чого ж почати формувати свій імідж?З посмішки. Посміхаючись, ви починаєте подобатися людям. Посмішка «відкриває» нас, робить доброзичливими, відвертими в очах оточуючих, особливо дітей. Також діти високо цінують учителя, який має почуття гу­мору. Шкуматова Ольга

Номер слайду 7

Силует одягу пов’язаний із соціальним статусом. Одяг високого статусу є «строгим», «офіційним». (Високостатусним уважається силует, наближений до витягнутого прямокут­ника з підкресленими кутами, а низькостатусним — наближений до кулі.)Також важливим є колір одягу. У нашій країні ознакою ви­сокого статусу завжди була чорно-біла гама. В одязі вчителя має відбиватися його статус, адже між учнями й учителем повинна виникати певна дистанція. Отже, потрібно розумно сполучати вимоги моди зі своїм зов­нішнім виглядом і дотримуватися такого правила: бути одягненим занадто модно — ознака поганого смаку, відставати від моди теж неприпустимо, тобто необхідно одягатися модно, але так, щоб це не впадало в очі. Яким же має бути одяг сучасного педагога?Шкуматова Ольга

Номер слайду 8

Метод «НЕ»У гардеробі педагога не має бути ультрамодного одягу, незвичайний фасон якого відволікає увагу учнів, а також убрання занадто яскравих тонів, що стомлює та дратує дітей. Не варто навіть молодому педагогу з'являтись у навчальному закладі в шортах. Не втрачайте почуття міри: навчіться чітко визначати, коли необхідно вдягати класичний костюм, коли робочий халат, святкову сукню, а коли - светр і джинси. Не перетворюйтесь на «синю панчоху», тобто носіть той одяг, що вам до вподоби й до лиця: естетично витриманий, модний, елегантний. Не захоплюйтеся сіробуденним одягом. Не забувайте, що одяг завжди має бути охайним, чистим, відпрасованим, зручним і не заважати працювати з дітьми. Не носіть тривалий час один і той же одяг. Варто якнайчастіше «оживляти» його, комбінувати, прикрашати. Шкуматова Ольга

Номер слайду 9

Метод «НЕ»Не носіть взуття босоніж, на високих підборах, бо їх стукіт відволікає увагу дітей і, крім того, швидко стомлюються ноги. Не знаходьтесь у приміщенні в теплих чобітках. У жодному разі не перебувайте у приміщенні навчального закладу в головному уборі. Це стосується як чоловіків, так і жінок. Не забувайте, що довге розпущене волосся заважає під час роботи з дітьми. Неприпустимо вчителям-чоловікам приходити до школи неголеними. Не експериментуйте надмірно зі своїм волоссям, аби химерні зачіски та часті зміни кольору не відволікали уваги учнів. Не рекомендується прикрашати себе занадто дорогими та яскравими коштовностями чи біжутерією. Не варто користуватись дезодорантами, туалетною водою чи одеколоном з різким, сильним запахом. Шкуматова Ольга

Номер слайду 10

Очі та голос вчителя. Багато учнів, зустрічаючись уперше із учителем, звертають увагу на… очі. Тому під час уроку не слід використовувати затемнених окулярів: добре, якщо учні бачитимуть очі вчителя. Голос повинен бути милозвучним і різноманітним!Типові помилки учителів-початківців: занадто тихий голос (тоді учні не чують, перепитують одне одного, шумлять, відволікаються) або занадто гучний голос (такий голос дуже стомлює та дратує, особливо учнів зі слабкою нервовою системою та підвищеною чут­ливістю). Шкуматова Ольга

Номер слайду 11

Красномовність-важлива частина іміджу педагога. Мистецтво мовлення включає в себе: Гнучкість. Виразність. Оригінальність Це рухи тіла, рук, ніг. Допомагає виділити головне, «малює образ». Рівна хода, зібраність говорять про впевненість педагога в своїх силах. Сутілість, в’ялість свідчать про внутрішню слабкість людини. Шкуматова Ольга. Велике значення під час спілкування Мають пантоміміка та міміка: Мистецтво висловлювати свої думки, почуття, настрій рухами м’язів обличчя. Підсилює емоційну важливість інформації. Один із способів активно впливати на слухачів.

Номер слайду 12

Поради учителю, щоб стати ідеальним Риси обличчя, фігура і зріст людини існують незалежно від бажання, тому сприймайте себе таким, які ви є. Зверніть увагу на свій голос. Грубі, пискляві репліки, різкі надривні ноти в розмові дратують людей, свідчать про відсутність навичок культури поведінки. Краса людини передбачає:скромність, тактовність, ввічливість, повагу, відкритість; невміння стримувати негативні емоції, цинізм, нахабність, гордовитість, навпаки, далекі від поняття приємна людина. Усміхайтесь. Похмурий настрій або погана поведінка не тільки псують ваше обличчя, але й настрій людей навколо. Одягайтесь зі смаком. Головний принцип – виробити індивідуальний стиль в одязі, прикрасах, зачісці. Зачіска – це своєрідна візитівка кожної людини, вона підкреслює особливості характеру та способу життя. Стежте за мімікою та жестами % інформації передається за рахунок міміки та жестів і лише % за рахунок слів, інтонації та голосу. Шкуматова Ольга

Номер слайду 13

Заповіді іміджу сучасного вчителя: Роби все вчасно і професійно. Завжди будь люб’язним, привітним і доброзичливим. Ніколи не говори зайвого. Думай про наслідки сказаного тобою. Памятай, що успішна робота – професіоналізм плюс порядність. Дбай про своє ім’я – це найвища цінність сучасного вчителя. Думай про інших, а не лише про себе. Турбуйся про своїх колег, учнів,- вони створюють твій імідж.«Залишай вдома» власні проблеми, амбіції, стереотипи. Дбай про свій зовнішній вигляд. Памятай: привабливий зовнішній вигляд – запорука позитивного іміджу. Говори й пиши грамотно. Твої мова й мовлення – ознаки інтелекту. Розвивай свій внутрішній духовний світ, свої таланти та здібності. Памятай, що впевненість у собі не повинна заважати скромності. Шкуматова Ольга

Номер слайду 14

Позитивний імідж як особливий особистісний інструментарій полегшує встановлення контактів з іншими людьми, роблячи процес взаємодії з ними більш ефективним. Володіючи потужним психотерапевтичним ефектом, імідж наділяє своїх володарів професійною впевненістю і комунікабельністю, дозволяючи найкращим чином проявитися діловим якостям людини. Шкуматова Ольга

Номер слайду 15

супроводжується величезною роботою над собою, але приносить добрі плоди: формує позитивні установки стосовно Вас, робить спілкування з Вами приємним і комфортним. Для багатьох людей інформація, отримана від зорового образу, є єдиним джерелом інформіції про людину і на цій підставі вони вибудовують свої відносини з нею. І чим точніше створений Ваш образ – тим легше людям спілкуватися з Вами і тим менше сил буде, щоб знайти спільну мову з Вашими учнями. Шкуматова Ольга. Формування позитивного іміджу

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
12 грудня 2022
Переглядів
1958
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку