Презентація "Психологічні основи розвитку креативної діяльності педагога"

Про матеріал
У час інтинсивного розвитку технологій, використання у освіті передових комп"ютерних розробок, важливим залишається питання гнучкості педагога, його можливості підлаштовуватися під умови сьогодення та творчо підходити до вирішення питань у своїй діяльності. Креативність для освітян - важлива умова оптимізації навчального процесу, введення в нього нових ідей та підходів, що, в свою чергу, покращить продуктивність роботи та підвищить загальний рівень обізнаності вихованців.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психологічні основи розвитку творчої креативної діяльності педагога

Номер слайду 2

Епіграф. Учитель живе, поки вчиться. Коли він перестає вчитися, в ньому вмирає учитель. К. Ушинський

Номер слайду 3

Творча особистість – головна мета креативної системи навчання. Творча особистість вчителя – це 1. Цілісна індивідуальність, яка виявляє:розвинені творчі здібності;творчу мотивацію;творчі вміння.2. Гуманна людина з:творчими задатками;здібностями;мотивами.

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Тест “Геометрична фігура”Квадрат – найзручніше почувається у стабільній обстановці, віддає  перевагу чітким вказівкам, що робити. Він консервативний і любить, щоб усе було впорядковано і регулярно. Коли йому дають завдання, він працює над ним до завершення, навіть якщо це монотонна, важка робота. Прямокутник – також любить систему й рівномірність. Але він швидше встановлює її за допомогою організації, зборів, комітетів  тощо. Усе  має робитися правильно, з урахуванням правил і норм. Коли прямокутнику дають завдання, він починає його  організовувати, роблячи все, щоб завдання виконувалося якомога систематичніше. Трикутник – орієнтований на мету. Він одержує задоволення від планування чогось і досягнення плану. Його спонукає до дій те, чого він досягне. Трикутник часто звертає увагу на більш довгострокові справи, але може забувати про деталі. Коли йому дають завдання, він установлює мету й розробляє план її досягнення.  Трикутник орієнтований на мету. Коло – дружелюбне й товариське; ніяких гострих кутів. Воно виконує завдання, говорячи про нього і згладжуючи взаємини з кожним. Спілкування  для кола найголовніше, і воно робить усе для того, щоб зберігалася гармонія. Коли отримує завдання, то обов’язково його з кимось обговорює. Хвиля – нестандартна і творча. Їй найкраще робити щось нове й різноманітне. Розміреність набридає. Коли перед хвилею ставлять завдання, у неї виникають блискучі ідеї.

Номер слайду 8

● відкритості (до нових ідей);● мобільності (готовності до постійних і неперервних змін змісту та форми роботи);● толерантності (розуміння різноманітних поглядів, думок, оцінок поведінки всіх членів колективу);● свободи (готовності дати вчителям волю у відстоюванні поглядів на форми, методи проведення уроків та позакласних заходів);● інформаційності (можливості вільно отримувати й поширювати будь-яку науково-методичну інформацію;● вільної орієнтації (визначення перспективи власного розвитку);● плановості (орієнтації на планування і здійснення планів);● сучасного педагогічного менеджменту (особливий вид управлінської діяльності, спрямований на людей — учасників керованого процесу. Мета менеджменту полягає в тому, щоб зробити людей здатними до ефективної співпраці). Принципи розвитку творчого вчителя:

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Модель становлення творчої особистості вчителя. ФІЛОСОФ - …планетарне мислення. Теоретик - …науково-теоретичне мислення. Експериментатор - …науково-практичне мислення. Винахідник - …практичне мислення Громадянин - …громадянське мислення Гуманна людина - …буденне мислення. Добротворчість – особливість менталітету української нації

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Тест “Рівень креативності педагога”Творча особистість здатна: Відчувати тонкі, невизначені, складні особливості навколишнього світу (чутливість до проблеми, перевага складностей). Висувати й виражати велику кількість різних ідей у певних умовах (швидкість). Пропонувати різні види, типи, категорії ідей (гнучкість). Пропонувати додаткові деталі, ідеї, версії або рішення (спритність, винахідливість). Проявляти уяву, почуття гумору й розвивати гіпотетичні можливості (уява, здатність до структурування). Демонструвати поводження, яке  є несподіваним, оригінальним, але корисним для рішення проблеми (оригінальність, винахідливість і продуктивність ). Утримуватися від прийняття першої ліпшої думки, типової, загальноприйнятої позиції, висувати різні ідеї й вибирати кращу (незалежність, нестандартність). Проявляти впевненість у своєму рішенні, незважаючи на  трудноші, які виникли , брати  на себе відповідальність за нестандартну думку (упевнений стиль поведінки  з опорою на себе, самодостатність ).

Номер слайду 13

Рівень творчих здібностей. Сума балів. Дуже високий40–34 Високий33–27 Нормальний, середній26–20 Низький19–15 Дуже низький14–8

Номер слайду 14

1) У якій відомій казці сіра непривітна особистість здійснює підступний план убивства двох осіб, і лише завдяки своєчасному втручанню громадськості все закінчується добре?                                                                                                             2) Назвіть казку, в якій різні за своїм соціальним статусом герої займали по черзі помешкання, створене в незвичайному архітектурному стилі. І все було б добре, якби до помешкання не повернувся його попередній власник зі своїм охоронцем. От героям казки й довелося залишити незаконно зайняту територію.                                                                                                                            3) Герой якої казки постійно виконує забаганки своєї норовливої дружини? Проте, як би він не прагнув задовольнити амбіції супутниці, вона щоразу підвищує рівень вимог. Зрештою, подружжя опиняється на початковому етапі задоволення власних потреб.                                                           4) В якій казці головна героїня постійно й нахабно обмовляла тих, хто робив їй добро? А коли вона, щоб уникнути покарання, незаконно оволоділа чужим помешканням, то різні впливові особи намагалися провести з нею роботу з подолання її асоціальної поведінки. Вдалося це лише найменшому з усіх учасників експерименту.                                                                                                                    5) Назвіть казку, в якій ідеться про спортсмена, котрий вирушає на змагання з бігу з перешкодами. Хитрість і витримка допомогли йому дуже близько підійти до фінішу, проте фінал – трагічний. Проявивши занадто велику самовпевненість, він гине.                                                                                                                      6) Назвіть казку, в якій головна героїня могла перевтілюватися в різні образи задля свого нареченого. Проте одного разу його нерозсудливість та імпульсивність у поведінці призвели до довготривалої розлуки закоханих. Та, долаючи різні перешкоди, вони все ж таки єднають свої долі.                                                                                                               

Номер слайду 15

Алгоритм професійної підтримки творчого вчителя Робота з літературою. Робота з методичною службою. Самоаналіз Зіставлення успіхів із кращими зразками педагогічної діяльностіВизначення технологій досягнення кінцевої мети. Виявлення напрямів та перспектив професійного зростання. Аналіз ступенів розриву між реальним рівнем компетентності та вимогами Виявлення творчого потенціалу вчителя, його нахилів, здібностей. Картка особистогозростання вчителя Оцінювання знань, умінь і навичок педагога. Співпраця за моделлюінтерактивної підтримки. Співпраця у творчій групіСпівпраця у науково-дослідницькій діяльностіПозитивна оцінка, узагальнення досвіду

Номер слайду 16

Поради педагогам щодо розвитку креативностіНе втрачайте здатності зацікавити учнів і передбачати результати своєї взаємодії з ними. Не втрачайте людяності. Не втрачайте креативності, здатності до творчості. Постійно вдосконалюйте свою педагогічну майстерність. Завжди прагніть оригінальності і досконалості в роботі. Вмійте бачити й відчувати кожного учня, давати можливість дитині показати свої результати. Орієнтуйте свою роботу на майстерності, знаннях, інтуїції. Прагніть вдосконалення щомиті. Перетворюйте процес навчання на радість. Отримуйте професійне задоволення від праці. Упевненим кроком йдіть до своєї мети. Помічайте в собі найкраще! Приносьте людям радість і це зробить вас щасливим! Не приховуйте своїх здібностей і можливостей. Даруйте їх!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
13 грудня 2022
Переглядів
518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку