Основними характеристиками застосування ІКТ є можливість диференціації та індивідуалізації навчання, а також можливість розвитку творчої пізнавальної діяльності учнів.
Застосування комп'ютерної техніки робить традиційні уроки математики яскравими, насиченими.На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес. Комп'ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання:
•шляхом активного діалогу учня з комп'ютером,
•розмаїтістю й барвистістю інформації (текст + звук + колір + анімація),
•шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку),
•використовуючи ігрову форму спілкування людини з машиною,
•витримкою, спокоєм і «дружністю» машини стосовно учня.
2 Проблема над якою працюю:підвищення ефективності засвоєння навчального матеріалу засобами інформаційних технологій. Стрімкий розвиток інформаційних і комунікативних технологій є одним з факторів, що визначає вектор розвитку світового співтовариства XXI століття. Цивілізація неухильно рухається до побудови інформаційного суспільства, де вирішальну роль грають інформація й наукові знання. Основними характеристиками застосування ІКТ є можливість диференціації та індивідуалізації навчання, а також можливість розвитку творчої пізнавальної діяльності учнів. Застосування комп'ютерної техніки робить традиційні уроки математики яскравими, насиченими. На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес. Комп'ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання: шляхом активного діалогу учня з комп'ютером,розмаїтістю й барвистістю інформації (текст + звук + колір + анімація), шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку), використовуючи ігрову форму спілкування людини з машиною, витримкою, спокоєм і «дружністю» машини стосовно учня.
Процес організації навчання школярів з використанням ІКТ дозволяє: Активізувати пізнавальну діяльність учнів. Візуалізувати навчальний матеріалІндивідуалізувати процес навчання. Здійснювати моніторингові відстеження результативності навчання Створити комфортні психологічні умови для учнів при відповіді на питання, організувати самоконтроль. Забезпечити розвиток творчої активності школярів. Створити бібліотеку навчального електронного приладдя Використовувати інформаційну базу глобальної мережі Інтернет та локальну шкільну мережу. Реалізувати входження учня у реальний світ дорослих, у виробничу діяльність людини сучасного інформаційного цифрового суспільства в процесі роботи учня й учителя з використанням комп'ютерних технологій.
Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах процесу навчання: Під час уроків (при поясненні нового матеріалу, закріпленні, повторенні, контролі, при цьому для учня він виконує різні функції: учителя, робочого інструменту, об'єкта навчання, співробітника колективу);При виконанні домашніх завдань (як довідник, тренажер, інструмент);При виконанні творчих робіт, роботі над проектами індивідуальними чи груповими;При поглибленому вивченні предмета.
Комп’ютерні презентації Комп’ютерні презентації, виконані в різних програмних середовищах, органічно вписуються в будь-який урок, ефективно допомагають учителю за деякий час самостійно виготовити мультимедійний посібник до уроку, що унаочнює навчальний матеріал, дає можливість провести математичний диктант і його перевірку, продемонструвати способи розв’язання завдань тощо. Причому достатньо одного лише комп’ютера та проектора для використання презентацій на уроці математики
Етап засвоєння нових знань На цьому етапі уроку бажано використовувати комп’ютерні презентації як наочні посібники і джерело навчальної інформації. Візуальна форма подачі означень, формул, теорем, їх доведень, якісних креслень до геометричних задач, подача рухомих зображень забезпечує ефективне засвоєння учнями нових знань та вмінь.
Многогранник - внутрішня частина простору,що обмежена багатокутниками,які називаються гранями. Сторони кожної грані- ребра многогранника,а вершини – вершини многогранника. style.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.typestyle.colorfillcolorstroke.colorfill.type
4. Перпендикуляр і похила. Перпендикуляром,опущеним з даної точки на дану площину,називають відрізок прямої, перпендикулярної до площини,що міститься між даною точкою і площиноюαАСОснова перпендикулярапохила. Основа похилоїпроекція перпендикулярstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on
Етап перевірки засвоєння учнями нових знань та способів розв’язування задач. Тести. Дидактичні ігри. Диктанти. Результатом застосування ІКТ на даному етапі є позитивний педагогічний ефект:швидке отримання результатів,оперативність,відсутність суб’єктивного фактора,керівна роль учителя.
Проектна діяльність учнів Використання інформаційних технологій, багатогранних можливостей Інтернету в проектній діяльності учнів розвиває їх творчі, дослідницькі здібності, сприяє самовираженню, підвищує інтелектуальну та соціальну дієвість, створюючи мотивацію для самостійної пізнавальної діяльності в групах або індивідуально. Зокрема, до уроків узагальнення та систематизації знань з певного розділу математики доречно давати учням індивідуальні чи групові проектні творчі роботи із прикладного застосування вивченого матеріалу в техніці чи побуті, з історії виникнення і розвитку відповідного наукового розділу тощо.
Висновок. Використання комп’ютера на уроці математики – не дань моді, не засіб перекласти на плечі комп’ютера багатогранну творчу працю вчителя, а лише один із засобів, що дозволяє інтенсифікувати навчальний процес, активізувати пізнавальну діяльність, підвищити мотивацію учня до навчання, створити умови для підвищення ефективності уроку