Урок "Подорож до осіннього лісу"

Про матеріал

Інтегрований урок (математика, природознавство, трудове навчання)

Клас:1-А

Тема. Подорож до осіннього лісу.

Математика:Склад числа 9. Порівняння чисел.

Природознавство: Бережливе ставлення до природи.

Трудове навчання:Аплікація «Дарунок осені»

Перегляд файлу

Учитель Гура Н.М.

Інтегрований урок (математика, природознавство, трудове навчання)

Клас:1-А

Тема.   Подорож до осіннього лісу.

Математика:Склад числа 9.  Порівняння чисел.

Природознавство: Бережливе ставлення до природи.

Трудове навчання:Аплікація «Дарунок осені»

Мета: вивчити склад числа 9; учити учнів порівнювати числа у межах 9; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; закріплювати навички написання цифри 9, правила поведінки в природному середовищі; формування ключових компетентностей: спілкування рідною мовою (вміння висловлювати свою думку), математичної (культура логічного мислення), природничих наук (розуміння природи), вміння вчитися (набуття нових вмінь та навичок), екологічної грамотності та здорового життя (уміння розумно та раціонально користатися природними ресурсами); розвивати спостережливість,пізнавальний інтерес, логічне мислення;виховувати акуратність, доброзичливість, любов до навчання.

Обладнання:телевізор,ілюстрації,індивідуальний лічильний матеріал (листочки); картон-основа, листочки жовтого, зеленого та червоного кольору.

Методи і прийоми: спостереження, бесіда, гра, робота в зошиті, робота з підручником.

Тип уроку: урок-подорож

Вид уроку: інтегрований

 Хід уроку

І. Організаційний момент.

Барви осінні буяють довкола:

Світиться радістю, гомоном школа,

Й ми на урок понесемо барвінку:

Теплу, веселу і творчу смішинку.

Посмішки друзям даруємо щиро,

Разом трудитися будемо вміло!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Перегляд відеоролика «Чарівна осінь»

(Під час перегляду ролика працюємо над загадкою)

Робота над загадкою.

Виснуть хмари низько-низько,

Опустили пасма-коси.

Всюди мокро, всюди слизько –

Ходить нашим краєм…(Осінь)

Дорогі діти ! Урок сьогодні не звичайний. Запрошую вас до осіннього лісу. Мандруючи лісовими стежками спробуємо виконати завдання нашої чарівної осені. А для того, щоб не заблукати лісом у нас є карта нашої подорожі. (На дошці карта)

ІІІ. Актуалізація знань та вмінь учнів.

1 зупинка «Лісові друзі»

Гра «Лисичка  та грибочки»

  • Діти, подивіться нам на зустріч прийшла лисичка і ми повинні їй допомогти приготуватися до зими, назбирати грибочків. Виставте на дошці стільки грибочків скільки написано на листочку. Один учень з кожного ряду. (Перший ряд – листочок з цифрою 1, другий ряд – листочок з цифрою 3, третій ряд – листочок з цифрою 5.)
  • — Яке число більше, а яке менше?

Робота з касою цифр.

  • Назвіть сусідів чисел 1,2, 5, 7,8.

Лічба предметів.

  • Діти, а у нашої лисички є гарний друг. Він на вигляд великий, сірий. Хто це? Вгадали!? Так, це вовк. І він просить нас розв’язати задачку.

(Слайд – 4 білочки , 5 їжачків)

  • Скільки білочок? А їжаків?
  • Кого більше білочок чи їжачків? На скільки більше? На скільки менше?
  • Скільки разом  тваринок?
  • Діти, а хто пригадає до якої природи (живої чи неживої )належать білочка та їжачок .

Молодці!

  • Ми продовжуємо нашу подорож.

2 зупинка «Екологічна»

Розповідь учителя з елементами бесіди.

  • Осінь – красива і чарівна пора року! Але їй навіть іноді потрібна допомога. Чому? Томущо, щодня надходять тривожні сигнали від вчених про те, що на Землі зникає певний вид рослини чи тварини. І, впершу чергу, у цьому вина людина. Ми висушуємо болота, щоб будувати дороги, міста. А куди діватися жителям болота? Людина тракторами оре степи, щоб вирощувати хліб. А куди подітися тваринам степу? А що буде з рослинами диких степів? Дедалі більше лісів вирубується для запасів деревини. Нам потрібні меблі, будинки, папір. А що робити жителям лісу?
  • На жаль, люди інколи забувають, що вони — теж частина при­роди, що вони повинні її берегти і примножувати. Якщо зникнуть рослини — зникне і людство.Тому в нашій державі видано спеціальні накази про збереження рослин і тварин. Збудо­вано заповідники. Це такі місця, де забороняється господарська ді­яльність людини, де забороняється полювання. Дуже важливо, щоб ви, діти, виросли охоронцями природи, ша­нували рідну землю і берегли її багатства.

 

 Гра « Так чи Ні!»

  • Зараз, діти,  ми для себе визначимо правила поведінки в природі.

Опрацювання вірша.

Чудесна, чудова стежина – Земля .

На ній стільки щастя, багатства, тепла.
Це все нам даровано Богом могутнім,

Давай збережемо це і на майбутнє.

  • Зараз я буду читати правила, якщо ви вважаєте що це треба робити  - плескаєте в долоні, а якщо не треба робити – тупочете ніжками.

 

  • Саджати квіти, дерева, рослини.
  • Ламати гілок дерев.
  • Охороняти  рідкісні рослини .
  • Оберігати молоді рослини.
  • Обдирати кору дерев.
  • Рвати багато квітів.
  • Милуватися красою природи.
  • Підгодовувати птахів.
  • Знищувати гнізда.
  • Нищити дерева.
  • Отже, як треба ставитися до природи?

Висновок: Нехай усе росте, цвіте і живе – бо це закон природи.

3 зупинка «Весела».

На цій зупинці ми трошки з вами відпочинемо.

Фізкультхвилинка.

4 зупинка «Галявина розумників»

  • Ми потрапили з вами на галявину розумників.

 

Гра “Чарівні  листочки”.               (Конверт листочки)

Робота з індивідуальним лічильним матеріалом.

– Покладіть 9 жовтих листочків. Відсуньте 1 листочок  убік.

– Скільки листочків ліворуч? А скільки праворуч? Як можна одержати число 9?

Діти, відкладаючи по 1 листочку вбік, називають усі випадки складу числа 9.

Учитель записує приклади на дошці, а діти – в зошиті.

СКЛАД ЧИСЛА 9. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 9. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ

Пальчикова гімнастика.

 

«Листочок»

Олівець в руках качаю, поміж пальчиків верчу.

Неодмінно кожен пальчик бути слухняним я навчу.

  • Діти, подивіться на дошці прикріплений листочок. Візьміть в руки ручку і обведіть в повітрі листочок. Покажіть руками як кружляє листочок, коли падає з дерева. Покажіть руками, як гойдається листочок від вітру, коли падає на землю.

 

 

Діти, а на галявині розумників ще для вас завдання. Готові?!

  • Треба знайти яке число загубилося. (Учні вставляють загублені числа)

 

Гра “Яке число загубилося?”(індивідуальні картки)                 (Конверт цифри)

 

СКЛАД ЧИСЛА 9. ПОРІВНЯННЯ ЧИСЕЛ У МЕЖАХ 9. ДОПОВНЕННЯ РІВНОСТЕЙ

 

Робота в зошиті (ст. 17)

Завдання 3 «Сонечко. Склад числа 9»

  • До нас на галявину завітало сонечко. Не те, що гріє, а сонечко комаха. Скажіть, діти, до якої природи належить сонечко комаха? (Жива природа).
  • У сонечка є завдання для нас. Треба на його спинці домалювати стільки крапочок скільки не вистачає до 9. Готові?! (Діти працюють під керівництвом вчителя)

 

Повторення  «Склад числа 9»(На дошці цифра 9)

  • Подивіться на нашу красуню Дев’ятку, яка знаходиться на дошці. Давайте ще раз пригадаємо склад числа 9.

IV. Рефлексія.

5 зупинка «Творча»                                          (Конверт пташка)

- Діти, вам сподобалося мандрувати з осінню? Пропоную вам зробити для нашої чарівниці невеличкий подарунок – аплікацію. А кого ми зробимо, здогадайтесь!(На дошці заготовка)

Робота над загадкою.

Пташка хвіст свій розпустила

— І півсвіту затулила!

Як веселка, пір’ясяє,

Та поганий голос має

Набурмосенийпанич…

Здогадались? Це…(павич).

  • Так, діти, ми зробимо аплікацію павича. Подивіться, тулуб птаха вже готовий, а ми разом  зробимо хвіст. У вас у кожного на парті лежать листочки трьох кольорів – зелений, жовтий та червоний. Пропоную вам наліпити до хвоста павича червоний листочок, якщо подорож осіннім лісом була важкою,  жовтий  листочок – були  деякі труднощі під час виконання завдань, зелений листочок, якщо під час подорожі вам було цікаво та все зрозуміло.

(Діти по черзі виходять до дошки та прикріпляють свій обраний листочок під керівництвом вчителя ).

 

V. Підсумок уроку.

Люби цей світ

Люби цей світ, моя дитино,

Свій рідний край, ліси, поля.

Турбуйсь  про нього кожну днину,

Бо рідна це твоя земля.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
27 лютого 2018
Переглядів
1334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку