Презентація "Застосування колового та потокового методу тренування на уроках фізичної культури."

Про матеріал

На уроках фізичної культури використовуються різні способи виконання вправ і методи організації діяльності учнів. У кожному конкретному випадку застосовується такий спосіб або метод, який найбільшою мірою відповідає завданням уроку, забезпечує оптимальне фізичне навантаження учнів і високу щільність уроку. Серед них можна виділити методи колового та потокового тренування, одині з найбільш ефективних в організації і навчанні школярів.

Перегляд файлу

Лозівський НВК «ЗНЗ-ліцей»№ 4

 

 

«Застосування колового та потокового методу тренування на уроках фізичної культури.»

 

Учитель фізичної культури

Зайдулін Олександр Сергійович

 

м. Лозова, 2020

Коловий метод

Метод колового тренування вважається одним з найбільш ефективних в організації й навчанні школярів. Колове тренування впроваджується як організаційно-методичний спосіб виконання фізичних вправ, спрямований на комплексний розвиток рухових якостей учнів. Характерною рисою методу колового тренування є почергове дозоване виконання комплексу із 4-6 вправ (станцій), тренувальний вплив яких спрямований на розвиток конкретної рухової якості чи певних функціональних систем організму.

Для цього добираються нескладні вправи з різних розділів програми відповідно до кожного класу. Кожна вправа вибірково впливає на певну групу м’язів і сприяє розвитку в учнів тих якостей, яким приділяється основна увага на певному уроці. Вправи для комплексів підбираються не тільки для забезпечення послідовності впливу на всі групи м’язів а й для стимуляції роботи різних нервових систем організму (серцево-судинної, дихальної, тощо). 

Потоковий метод

Потоковий метод – учні одну і ту ж вправу виконують по черзі, один за одним, безперервним потоком.

Застосування потокового методу можливе, коли вправи добре знайомі учням і не складні за виконанням. За допомогою цього методу збільшується щільність уроку.

Фактори, які зіграли велику роль при виборі цих методів:

*Переповненість школи – один спортивний зал

(де іноді займаються два класи);

*Слабка матеріальна база;

*Падіння інтересу школярів до занять фізичною культурою, тощо.

Переваги колового та потокового методів:

*Велика щільність уроку;

*Можливість виконати великий обсяг вправ;

*Застосування меншої кількості спортивного інвентарю;

*Використання мінімальної площі для занять, тощо.

До Вашої уваги, деякі приклади використання колового та потокового методу проведення уроків фізичної культури, застосовані в умовах обмеженої площі та незначної кількості спортивного інвентарю.

Комплекс вправ для колового методу проведення уроку.

1. Комплекс:

      1 станція (вправа на прес «ножиці»)

      2 станція (штовхання від грудей диску вагою 2,5 кг. Під кутом 45°)

      3 станція (стрибки через скакалку)  4 станція (перескоки через гімнастичну лаву) 2. Комплекс:

      1 станція (вправа на прес «велосипед»)

      2 станція (винос диску вагою 2,5 кг  з-за голови)

      3 станція (біг на місці)

      4 станція (згинання/ розгинання рук від гімнастичної лави) 3. Комплекс:

      1 станція (статична вправа «берізка»)

      2 станція (повороти тулуба з диском у руках перед грудьми)

      3 станція (вистрибування вгору з положення присід)

      4 станція (згинання/ розгинання в упорі ззаду від гімнастичної лави) 4. Комплекс:

      1 станція (статична вправа гімнастичний місток)

      2 станція (нахили тулуба вперед назад з диском у руках, «лісоруб»)

      3 станція (упор лежачи ноги нарізно, підтягування колін до грудей стрибком)

      4 станція (перескоки через лаву одночасно обома ногами) 5. Комплекс:

      1 станція (вправа на прес «склепка»)

      2 станція (колові рухи руками з диском навколо голови)

      3 станція (статична вправа «ластівка»)

      4 станція (вправа на гімнастичній лаві «сходинки») Інвентар:

Скакалки

Диски 2,5 кг

Гімнастичні лави

Гімнастичні мати

(Дозування навантаження та кількість повторів визначається залежно від вікових особливостей та фізичного стану учнів.)




Комплекс вправ для поточного методу проведення уроку.

1. Комплекс:

       1 станція (почергове вистрибування – присід)

       2 станція (випади правою (червона фішка), лівою (зелена) з поворотами тулуба)

       3 станція (ходьба по гімнастичній лаві, руки в сторону) 2. Комплекс:

       1 станція (ходьба у повному присиді, руки за голову)

       2 станція (махи ногами вперед правою (червона фішка), лівою

(зелена))

       3 станція (перестрибування обома ногами одночасно через лаву з просуванням вперед)

3. Комплекс:

       1 станція (пересування вперед у положенні упор сзаду «крабік»)

       2 станція (пересування в упорі лежачи, віджимання на кожну зелену фішку)

       3 станція (перекид уперед) 4. Комплекс:

       1 станція (стрибки почергово – два на лівій, два на правій, два на обох)

       2 станція (стрибки з поворотом на 360°,червона фішка – через праве плече, зелена – через ліве)  3 станція (перекид назад) 5. Комплекс:

       1 станція (пересування вперед в упорі стоячи «медвежа хода»)

       2 станція (пересування вбік, зелена фішка – ноги нарізно, руки в сторони, між фішками – ноги разом, руки на пояс, червона фішка – ноги нарізно, руки вгору)

       3 станція (пересування вперед в упорі лежачи на ліктях) Інвентар:

Гімнастичні лави

Гімнастичні мати

Різнокольорові фішки для бігових вправ

(Дозування навантаження та кількість повторів визначається залежно від вікових особливостей та фізичного стану учнів.)

 




Дякую за увагу!

pdf
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
1126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку