ознайомити учнів з різними типами прикладних задач та методами їх розв’язання за допомогою похідної; формувати вміння застосовувати знання та способи дій у різних навчальних ситуаціях; поглибити знання учнів про моделювання процесів дійсності за допомогою похідної. розвивати пізнавальний інтерес, навички колективної праці.
Номер слайду 3
Мотивація навчальної діяльності учнів. Постановка проблеми. Виступ груп учнів. Висновки. Підсумок уроку.
Номер слайду 4
Найкращий спосіб вивчити що-небудь – відкрити його самостійно. Д.Пойа
Номер слайду 5
знаходити найбільше та найменше значення функції на відрізку; досліджувати та будувати графіки функцій; розв’язувати рівняння; доводити нерівності; розв’язувати рівняння із параметрами; виконувати завдання з наближеними обчисленнями.
Номер слайду 6
1. Довести нерівність: sin x < x , при x > o; 2. Знайти наближено значення функції f (x) = x7 – 2x6 + 3x2 – x + 3 у точці хо = 2,02 3. Наближені обчислення квадратних коренів та степенів.
Номер слайду 7
Номер слайду 8
швидкості та прискорення прямолінійного руху тіла чи матеріальної точки; кутової швидкості тіла обертання; швидкості зростання маси кристалів; швидкості зміни температури в результаті нагрівання; визначення освітленості електричної лампочки.
Номер слайду 9
Задача. Посудина з вертикальною стінкою і висотою h розміщена на горизонтальній площині. На якій глибині треба розмістити отвір, щоб дальність витікання води з отвору була найбільшою (швидкість рідини, що витікає, за законом Торрічеллі дорівнює √2gх, де х – глибина розміщення отвору, g – прискорення вільного падіння).
Номер слайду 10
Задача. Є прямокутний лист жерсті розміром 80 х 50 см. Треба виготовити з нього відкриту зверху коробку найбільшої місткості, вирізавши по краях квадрат й загнувши краї. Якою повинна бути довжина сторони такого квадрата.
Номер слайду 11
«Усе, що пізнаю, я знаю, для чого це мені потрібно, де і як можу застосувати ці знання». В.Кильпатрик
Номер слайду 12
визначення загальної вартості утримання різних видів транспорту; визначення продуктивності праці; визначення попиту на товари, зміни прибутку в результаті підвищення ціни; визначення витрат підприємства залежно від об’єму продукції, що випускається; знаходження оптимальних розмірів продукції з найбільшим (найменшим) об’ємом (чи площею).
Номер слайду 13
Задача. Визначте розміри циліндричної закритої консервної банки, об’єм якої дорівнює V см3, щоб її повна поверхня була найменшою, тобто затрати жерсті на її виготовлення були найменшими.
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Номер слайду 16
Чому виробники несуть такі нераціональні витрати ?
Номер слайду 17
Задача
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Вправа «Закінчи речення» 1Ми сьогодні говорили… 2Ми сьогодні виконували… 3Ми сьогодні дізналися… 4Найбільше зацікавило…