ознайомити учнів з різними типами прикладних задач та методами їх розв’язання за допомогою похідної; формувати вміння застосовувати знання та способи дій у різних навчальних ситуаціях; поглибити знання учнів про моделювання процесів дійсності за допомогою похідної. розвивати пізнавальний інтерес, навички колективної праці.
Задача. Посудина з вертикальною стінкою і висотою h розміщена на горизонтальній площині. На якій глибині треба розмістити отвір, щоб дальність витікання води з отвору була найбільшою (швидкість рідини, що витікає, за законом Торрічеллі дорівнює √2gх, де х – глибина розміщення отвору, g – прискорення вільного падіння).
визначення загальної вартості утримання різних видів транспорту; визначення продуктивності праці; визначення попиту на товари, зміни прибутку в результаті підвищення ціни; визначення витрат підприємства залежно від об’єму продукції, що випускається; знаходження оптимальних розмірів продукції з найбільшим (найменшим) об’ємом (чи площею).