Застосування полікультурної компетентності як підгрунтя для соціальної сформованості учня: зміст, основні завдання, що передбачає, методи та прийоми, форми роботи, практичне застосування, головний результат.
Застосування полікультурної компетентності як підгрунтя для соціальної сформованості учня З досвіду роботи вчителя хімії Борщівської ЗОШ І-ІІІ ст.№2 Масловської С.І категорія вища, звання “ старший вчитель “Педагогічне кредо: Учень – це не амфора, яку потрібно наповнити ,а факел, який потрібно запалити Давньогрецька мудрість
Основні завдання. Систематизація та впровадження форм і методів інтерактивних технологій. Побудова навчально-виховного процесу на основі гуманістичних переконань, ідей свободи. Виявлення творчого потенціалу учнів. Формування в особистості установок поліфонічного сприйняття світу. Застосування елементів критичного мислення
Міжпредметні зв’язки хімії й літератури7 клас “ Хімія – природнича наука. Хімія в навколишньому світі ” -- поема М. Алігер.7-8 клас “Періодична система хімічних елементів “– “ Читаючи Менделєєва ” В природі нічого іншого нема Ні тут, ні там – в космічних глибинах, Все – від піщинок малих до планет – Із елементів створено єдиних.9 клас “ Вода” – “ Таємничий острів ” Жуля Верна “ Настане день, і вода замінить паливо; водень і кисень, з яких вона складається, будуть застосовуватися й окремо; вони виявляться невичерпним і таким потужним джерелом тепла й світла, що вугіллю до них далеко!.. Вода – вугілля прийдешніх століть ”. -- Вода!.. Ти – найбільше багатство на світі! А. Сент-Екзюпері8 клас «Радіоактивні та стабільні ізотопи. Радіоактивне випромінювання» -- Чи знаєш ти, світе, Як сиво ридає полин, Як тяжко, як тужно Моєму народу болить. Б. Олійник
Вірші і загадки. Взимку стало холодатиі ставок вже не впізнати. Там де була рідина, лиш дзеркальна площина. Що за диво кристалічне?Це фізичне чи хімічне? На вогні пластинка мідна Почорніла вірогідно. Що за явище незвичне? Це фізичне чи хімічне?Метал, що “ бігає ” по воді. А я – газ на лиса схожий, Я – гроза для перехожих. Як зі мною дощ піде – Кислота із неба ллє.
ЗадачіЗ відсутніми даними. Ферум оксид кількістю речовини 0,5 моль розчинили в сульфатній кислоті. Яка маса кислоти була витрачена? (Не зазначена валентність феруму, а це веде до різних формул, рівнянь реакцій і відповідно обчислення.) З незакінченою умовою. Магній карбонат масою 2,4 г обробили кислотою. Знайдіть… З надлишковими даними. Хлоридну кислоту масою 7, 1 г нейтралізували натрій гідроксидом масою 20 г. У результаті утворився натрій хлорид. Знайдіть масу цієї солі. Які дані ви вважаєте зайвими? З неправильною умовою. 0,5 моль силіцій(ІV) оксиду за кімнатної температури розчинили в надлишку води. Яка маса кислоти утворилася? Чи є помилки в умові? Якщо є, то виправте їх так, щоб задача була правильною. Задачі -«пастки». У результаті нейтралізації сульфатної кислоти барій гідроксидом утворилося 22,4 л води (н.у.). знайдіть маси кислоти й лугу, які вступили в реакцію. Віршовані задачі. Стовп стоїть ось електричний Он і другий – діло звичне. Дріт стовпи ті два єднає Довжину півсотні має Ну а маса: 6 кіло Алюмінію було. Число атомів назвіть Скільки містить даний дріт? Скільки треба моль взяти, Щоб аж 5 стовпів з’єднати?
Замініть у назві ...... географічної області Прикарпаття Полонини дві останні букви так, щоб отримати назву хімічного елемента, який виділений в 1898 році подружжям Кюрі і названий на честь батьківщини Марії Склодовської Кюрі. (Полоній) ... тварини, що відноситься до типу кишковопорожнинних, одну букву, і ви отримаєте назву радіоактивного хімічного елементу (актинія). (актиній) ... міста Брум в Австралії одну букву, і ви отримаєте назву хімічного елемента, в перекладі з грецького означає «смердючий». (Бром) ... річки Йом в Таїланді останню літеру, і ви дізнаєтеся назву хімічного елемента, який міститься в морських водоростях і в перекладі з грецького означає «фіолетовий ». (Йод) Так називають і хімічний елемент, і ... ... гіганта у давньогрецькій міфології, що вступив в боротьбу з богами, і людину творчих можливостей, і великий кип'ятильник для води. (Титан) ... місто в Дніпропетровській області. (Марганець) ... планету, і бога неба в грецькій міфології. (Уран)
Для того щоб удосконалити розум, треба більше роздумувати, ніж заучувати. Рене Декарт” Діалог Сократа”Об’єкт обговорення – суспільна проблема? Чи можливий прогрес людства без розвитку хімічної промисловості?? Хімія і екологія – друзі чи непримиренні вороги?? Чи може геніальний вчений-хімік нехтувати нормами загальнолюдської моралі? Чим це може загрожувати людству?
Рецепт щастя. Візьміть чашу терпіння. Налийте туди повне серце любові,Вкиньте дві пригорщі щедрості,Хлюпніть туди ж гумору, Посипте добром,Додайте якомога більше віри,І все це добре перемішайте. Потім намажте на шматок. Відпущеного вам життяІ пропонуйте всім, кого зустрінете. На своєму шляху.