Доколумбові цивілізації Америки. Створення перших колоніальних імперій. Презентацію підготувала Берестова Оксана Миколаївна, вчитель історії Хутірської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради Черкаської області
Номер слайду 2
План уроку 1.Цивілізації інків, майя та ацтеків. 2. Конкістадори. 3. Підкорення народів Америки. 4. Наслідки Великих географічних відкриттів.
Номер слайду 3
Запитання: 1. Дайте визначення поняттям “колонізація” та “колонія”. 2. В історії яких країн ми зустрічалися з цими поняттями? 3. Чи можемо ми порівняти грецьку колонізацію та діяльність європейців в Америці?
Номер слайду 4
Навчальне завдання: На основі прочитаного тексту підручника (стор. 7-8; підручник Гісем О.В. “Всесвітня історія” 8 клас) та матеріалів презентації укладіть таблицю: “Досягнення цивілізацій доколумбової Америки” Цивілізація Лідери Досягнення Подальша доля
Номер слайду 5
Хоупвел Тольтеки Могольон Анасазі Хохокам Ольмеки Майя Сапотеки Теотиуакан Ацтеки Паракас Моче Наска Уарі Тиуанако Сикан Чибча Чиму Інки Чавін ДОКОЛУМБОВІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АМЕРИКИ До появи європейців на Американському континенті проживали приблизно 50 млн. людей. Запитання: Який попередній висновок ми можемо зробити про розвиток цих земель?
Номер слайду 6
1.Цивілізації інків, майя та ацтеків.
Номер слайду 7
Досягнення цивілізації майя Християни, що спостерігали за життям майя зазначали: ”Ці індіанці мають звичай допомагати одне одному взаємно у всіх справах” Обряд жертвоприношення у майя; храмовий розпис
Культура цивілізації майя Майя використовували папір та пензлі з рослинними фарбами. Записували молитви, господарські тексти, історичні події. Ієрогліфи висікали також на стінах храмів, описуючи життя богів Писемність майя
Номер слайду 10
Календар майя Календар застосовувався для планування господарських робіт. Засновувався як на місячному, так і на сонячному циклах. Був найточнішим календарем за всю історію людства Культура цивілізації майя
Номер слайду 11
Храми будували на високих платформах ц вигляді пірамід. Вікон не було, повітря надходило через отвори у стелі. Архітектура майя Храмові комплекси майя
Номер слайду 12
Міста майя
Номер слайду 13
Досягнення цивілізації інків В Андах, на заході Південної Америки розташувалася країна інків Перу. Її центром було місто Куско з навколишніми долинами.
Номер слайду 14
- не мали прав; - головний обов’язок – працювати на користь держави Общинники - видавав закони - керував військом - вирішував питання війни та миру - головний контролер - намісники провінцій - верховний жрець контролювали всю країну від імені головного Інки; - контролювали сплату податків кожним селянським двором Чиновники – знать підкорених народів «сини Сонця» – кровні родичі Інки Верховний Інка – правитель з необмеженою владою Держава інків
Номер слайду 15
Інки не знали писемності, а інформацію передавали у вузликових листах кіпу, що являли собою зв’язки мотузок із вузликами. Культурні досягнення інків
Номер слайду 16
Щороку інки святкували Велике свято Солнця, дякували за урожай та продовження життя, а також молились про краще майбутнє. Культурні досягнення інків (релігія) Релігійні обряди інків
Номер слайду 17
Для того, щоб вирощувати необхідні рослини, інки вирубували в горах тераси дерев’яними інструментами. Альпаки та лами паслися високо в горах, а нижче росли кукурудза, гарбуз, боби та фрукти.
Номер слайду 18
По всій території імперії проходили дві головні дороги, що охоронялися військами. З містами та поселеннями їх поєднували другорядні дороги. Товари перевозилися караванами лам.
Номер слайду 19
Цивілізація ацтеків До 1500 р. під контролем ацтеків опинилася величезна територія Мексики. Коли імперією правив Монтесума II населення столиці Теночтітлана становило 300 000 осіб. Суспільство ацтеків було організоване за військовим зразком. Всі молоді чоловіки служили у війську з 17 до 22 років. Головнокомандуючим міг стати навіть селянин, якщо добре знав військову справу і мав досвід проведення успішних битв.
Номер слайду 20
Головний храм Теночтітлану Вид Теночтітлану Столиця ацтеків Теночтітлан
Номер слайду 21
Імператор Рядові общинники Знать Воїни Система влади ацтеків
Номер слайду 22
На основі слайдів презентації порівняйте систему влади в племенах інків, майя та ацтеків. Виокремте спільні та відмінні риси. Спільне: Сильна та необмежена влада вождя Обов’язкова підтримка збоку армії Розгалудження армія чиновників Відмінне: Наявність рабів у майя У інків чиновники найвищого рангу призначалися лише із родини царя
Номер слайду 23
До імператора ставилися як до Бога. Звертатися до нього могли тільки жерці та знать. Прості люди повинні були опускати очі, коли бачили імператора. Система влади ацтеків
Номер слайду 24
У містян землі не вистачало. Тому вони влаштовували посіви на вузьких півостровах і навіть на сплетених із лози плотах, де вкладалися підняті з дна озера водорості та мул. Такі «плавучі поля» давали по декілька врожаїв на рік. Господарство ацтеків
Номер слайду 25
Повсякденне життя ацтеків Ремісники Торгівля Ювелірні прикраси
Номер слайду 26
Багатства нових земель захоплювали авантюристів з Європи. З’явилася легенда про країну Ельдорадо, де все було із золота та коштовного каміння Цих авантюристів почали називати конкістадорами (загарбниками).
Номер слайду 27
Нуньєс де Бальбоа Ернандо Кортес Франциско Пісарро КОНКІСТАДОРИ
Номер слайду 28
Подальша доля індіанських народів Запитання: на основі ілюстрацій з’ясуйте, якою була подальша доля підкорених народів.
Номер слайду 29
На основі прочитаного тексту підручника (параграф “Завоювання Нового світу”, підручник Гісем О.В. “Всесвітня історія” 8 клас) укладіть схему: “Наслідки Великих географічних відкриттів”
Номер слайду 30
Наслідки Великих географічних відкриттів Позитивні Негативні 1. Руйнування старих уявлень про Всесвіт. 2. Новий поштовх до розвитку науки: географії, астрономії, історії. 3. Створення єдиного світового ринку. 4. Головні морські шляхи стали більш масштабними - змістились із морів у океани. 5. З’явились нові портові міста: Лісабон, Лондон, Амстердам. 6. Стали доступними нові продукти харчування. 1. Загибель давньої культури Нового Світу. 2. Створення нових колоній, факторій. 3. Революція цін. 4. Масові жертви як серед мандрівників так і серед мирного населення.
Номер слайду 31
Рефлексія На сьогоднішньому уроці я: Побачив … Зрозумів … Дізнався … Був вражений…
Номер слайду 32
Опрацювати параграф 2 (підручник “Всесвітня історія” для 8 класу. Автор – Гісем О.В). Нанести на контурні карти території проживання підкорених європейцями народів. Закінчити укладання узагальнюючої таблиці. Виконайте письмово завдання № 6 на стор. 22 (підручник Гісем О.В. “Всесвітня історія” 8 клас). Домашнє завдання: