Урок "Гуманізм. Високе Відродження. Зародження культури бароко. Становлення нової європейської науки".

Про матеріал
Скласти в учнів уявлення про гуманізм, розвиток культури Високого Відродження; дізнатися про майстрів світових шедеврів; формувати вміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал; розвивати усвідомлення значення культурних досягнень для розвитку людства; виховувати почуття прекрасного на кращих зразках світової культури.
Перегляд файлу

Урок №7                             Всесвітня Історія 8 клас…………………Дата________

Тема: Гуманізм. Високе Відродження. Зародження культури бароко. Становлення нової європейської науки.

Мета: скласти в учнів уявлення про гуманізм, розвиток культури Високого Відродження; дізнатися про майстрів світових шедеврів; формувати вміння аналізувати й узагальнювати історичний матеріал; розвивати усвідомлення значення культурних досягнень для розвитку людства; виховувати почуття прекрасного на кращих зразках світової культури.

Література: Підручник «Всесвітня історія 8 клас» О.В. Гісем.

 Прилади та матеріали: підручник, карта України в ХVІ ст., ілюстрації з даної теми, документи.

Основні дати та поняття: Відродження, Гуманізм, Бароко, Астрономія.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

ХІД УРОКУ

І Організаційна частина

  • Записати відсутніх
  • Повідомити оцінки за практичні і контрольні роботи.
  • Сьогодні ми починаємо вивчення нового розділу «Високе відродження. Реформація в західній Європі.» Під час вивчення цього розділу ми напишемо практичну роботу, а в кінці розділу контрольну роботу.

ІІ Актуалізація опорних знань

1. Яку роль відігравала церква в культурному житті середньовічної Європи?

2. Як виникли і розвивалися ідеї раннього гуманізму?

7 листопада, класна робота, тема уроку: Гуманізм. Високе Відродження. Зародження культури бароко. Становлення нової європейської науки. План уроку: 1. Культура відродження. 2. Північне Відродження. 3. Особливості мистецтва бароко. 4. Розвиток медицини, математики та астрономії.

ІІІ Вивчення нового матеріалу

Особливості культури Відродження. Близько середини XIV ст. в Італії виникла культура епохи Відродження, або Ренесансу, як її називали французи. Саме італійські майстри відродили мистецтво Стародавніх Греції та Риму, звідки й походить назва епохи. Нове мистецтво виникло на основі гуманізму. Видатним майстрам Ренесансу були живописці, архітектори, філософи з вивченням точних наук. Творчість майстрів епохи Відродження заклала підґрунтя європейської культури раннього Нового часу.

Найвищого розквіту культура Відродження досягла за часів Високого Відродження (кінець XV — перші десятиліття XVI ст.) — «золотого віку» італійської літератури, образотворчого мистецтва, філософії та науки. Це були часи титанів Відродження, що закладали підвалини нового розуміння світу та місця людини в ньому. Під впливом Італії мистецтво Відродження поширилося в країнах Північної Європи. Тут на становлення нової культури вирішальний вплив мала не антична спадщина, а християнство.

Доба Відродження започаткувала суттєві зрушення у світогляді людей, їх релігійних і політичних переконаннях. Розпочалося формування нового типу людини, яка була більше духовно розкріпаченою і впевненою в собі, ніж раніше. Нові ідеї торували собі шлях у боротьбі з офіційним релігійним вченням, готуючи переворот у світогляді людей, що відбувся в роки Реформації.

Відродження — рух у літературі, науці та мистецтві другої половини XIV — XVI ст., що був започаткований в Італії та ґрунтувався значною мірою на відновленні античних традицій.

Гуманізм — світське вільнодумство епохи Відродження, що протистояло духовному пануванню церкви в суспільстві. У широкому розумінні — визнання цінності людини як особистості, її права на вільний розвиток і реалізацію своїх можливостей.

Доповіді :

Нікколо Макіавеллі

Леонардо да Вінчі

Мікеланжело Буонаротті

Рафаель Санті

Тиціан Вечелліо

Північне Відродження. Північним Відродженням називають культуру Ренесансу, яка поширювалась у XV—XVI ст. в країнах, розташованих на північ від Італії: у Німеччині, Нідерландах, Франції та Англії. Культура Відродження в них була менш поширена, ніж в Італії. Проте й тут були творці світового рівня. Північне Відродження, на відміну від італійського, натхнення черпало не лише в античності, а також у готиці та працях середньовічних богословів.

У мистецтві Північного Відродження провідна роль належала живопису.

     Лукас Кранаха Старший

Ганс Гольбейн Молодший

Пітер Брейгель Старший

Альбрехт Дюрер – Зотіков Віталій

Еразм Роттердамський

Особливості мистецтва бароко. Наприкінці ХVІ ст. в деяких країнах Європи Культура доби Відродження стала поступатися місцевому стилю – бароко. Він був започаткований у папському Римі й пов'язаний із поширенням ідей Контреформації. Його видовищність і яскраві художні засоби, на противагу скромності протестантських церков, мали підкреслювати грандіозність і пишноту католицької церкви.

Мистецтво епохо бароко змінилося за змістом. Головну увагу воно стало приділяти пристрастям і відчуттям людини, поєднувати реальне на уявне. Важливе значення має те, що протягом ХVІІ ст., яке називають «століттям бароко», відбулася справжня наукова революція, яка поклала край середньовічному баченню світу.

Бароко (від ітл. Примхливий, химерний) – доба в образотворчому мистецтві, архітектурі, музиці та літературі країн Європи, колоніальної Центральної та Південної Америки кінця ХVІ – середини  ХVІІІ ст.

Рембрант ван Рейн

Пітер Пауль Рубенс

Дієго Веласкес

Мігель де Сервантес Сааведри

Розвиток медицини, математики та астрономії Розвиток наукових знань у ХVІ – ХVІІ ст. відіграв важливу роль у становленні нового суспільства у європейських країнах. Період ХVІІ ст. став часом, коли було зроблено вирішальні кроки в пізнанні людини й законів всесвіту. Значних успіхів було досягнуто в розвитку анатомії. Проводили систематичні анатомічні розтини, що дало змогу краще вивчити природу людського організму та винайти нові методи лікування хвороб.

Медицина: Андреас ВезалійМігель Сервет

?Вільям Гарвей

Антоні ван Левенгук

Математика: Франсуа Вієт

Бонавентура Кавальєрі

Розвиток мореплавства в Нові часи сприяв становленню наукової астрономії. Саме в астрономії були здійснені відкриття , які перекреслили старі погляди на будову Всесвіту.

Астрономія – від грец. Зоря та закон – наука про будову і розвиток космічних тіл та всього Всесвіту.

Астрономи: Миколай Коперник

Джордано Бруно

Галілео Галілей

 

 

ІV Закріплення вивченого матеріалу

1. Що таке Відродження? Відродження — рух у літературі, науці та мистецтві другої половини XIV — XVI ст., що був започаткований в Італії та ґрунтувався значною мірою на відновленні античних традицій.

2. Назвіть хронологічні межі доби Високого Відродження. XIV — XVI ст.

3. Які живописні твори Леонардо да Вінчі ви знаєте? Монна Ліза, Таємна Вечеря.

4. Назвіть живописця, який створив «Сикстинську мадонну». Рафаель Санті

5. Яких майстрів Північного Відродження ви знаєте? Лукас Кранаха Старший, Ганс Гольбейн Молодший, Пітер Брейгель Старший, Альбрехт Дюрер, Еразм Роттердамський.

6. Хто створив серію гравюр «Апокаліпсис»? Альбрехт Дюрер

1. Що таке бароко? Бароко (від ітл. Примхливий, химерний) – доба в образотворчому мистецтві, архітектурі, музиці та літературі країн Європи, колоніальної Центральної та Південної Америки кінця ХVІ – середини  ХVІІІ ст.

3. Який живописець створив серію картин «Життя Марії Медичі»? Пітер Пауль Рубенс

4. Назвіть головний твір М. Сервантеса. Хитромудрий ідальго Дон Кіхот з Ламанчі

5. Чим уславився Андреас Везалій? Видав працю «Про будову людського тіла»

6. Хто створив геліоцентричну теорію будови Сонячної системи? Миколай Коперник.

 

V Підсумок уроку

  • Видатні майстри італійського Високого Відродження своєю творчістю сприяли поширенню в європейському суспільстві нових ідеалів, нових поглядів на людину та її місце в навколишньому світі.
  • Для Північного Відродження було притаманне звернення до проблем, які хвилювали тогочасну людину, умов її повсякденного життя, невпевненості в сьогоденні.
  • Доба бароко збагатила європейське мистецтво багатьма творами, що поєднували пишність, винахідливість та виразні художні ефекти.
  • Унаслідок наукових відкриттів XVI—XVII ст. було закладено основи нового природознавства, створено наукову теорію будови Всесвіту й прокладено шлях до пізнання ще не відкритих законів природи.

VІ Домашнє завдання

Опрацювати § 6, §7.Хто не написав доповіді, то принести.

 

 

 

1

 

docx
Додано
28 жовтня
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку