Урок "Практичне заняття. Наслідки Великих географічних відкриттів для історії людства"

Про матеріал
Тема. Практичне заняття. Наслідки Великих географічних відкриттів для історії людства Мета: визначити вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та культурне життя Європи та Нового світу; з’ясувати наслідки Великих географічних відкриттів; охарактеризувати зміни в житті людей, пов’язані з Великими географічними відкриттями; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку; удосконалювати навички роботи з історичними картами та вміння працювати з історичним матеріалом; формувати інтерес до вивчення теми. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  пояснювати вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та культурне життя Європи та Нового світу;  називати наслідки Великих географічних відкриттів;  характеризувати зміни в житті людей, пов’язані з Великими географічними відкриттями. Тип уроку: практичне заняття. Обладнання: підручник, історична карта, ілюстративний ряд, роздатковий матеріал.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 8-го класу

Підготувала учитель історії

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Практичне заняття. Наслідки Великих географічних відкриттів для історії людства

Мета: визначити вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та культурне життя Європи та Нового світу; з’ясувати наслідки Великих географічних відкриттів; охарактеризувати зміни в житті людей, пов’язані з Великими географічними відкриттями; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власну думку;  удосконалювати навички роботи з історичними картами та вміння працювати з історичним матеріалом; формувати інтерес до вивчення теми.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                пояснювати вплив Великих географічних відкриттів на світобачення, господарське та культурне життя Європи та Нового світу;
  •                називати наслідки Великих географічних відкриттів;
  •                характеризувати зміни в житті людей, пов’язані з Великими географічними відкриттями.

Тип уроку: практичне заняття.

Обладнання: підручник, історична карта, ілюстративний ряд, роздатковий матеріал.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

На початку уроку клас ділиться на 4 групи шляхом жеребкування.

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Вправа «Головоломка».

Кожна група отримує головоломку. Завдання: розшифрувати її та пояснити слово-відгадку. Максимальна кількість балів – 4 (2 за правильно розшифроване слово, 2 – за пояснення). Якщо група не має відповіді, відповісти може інша група.

E:\Работа\Підготовка до уроків\8 клас\Всесвітня\2. Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин\5. Практичне заняття. Наслідки великих географічних відкриттів\Рисунок1.png(Монополія - виключне право (виробництва, торгівлі, промислу тощо), що належить одній особі, групі осіб чи державі.)

E:\Работа\Підготовка до уроків\8 клас\Всесвітня\2. Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин\5. Практичне заняття. Наслідки великих географічних відкриттів\Рисунок2.png (Факторіяторгівельне поселення, засноване за межами метрополії.)

E:\Работа\Підготовка до уроків\8 клас\Всесвітня\2. Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин\5. Практичне заняття. Наслідки великих географічних відкриттів\Рисунок3.png (Конкістаосвоєння європейцями земель американського континенту.)

E:\Работа\Підготовка до уроків\8 клас\Всесвітня\2. Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин\5. Практичне заняття. Наслідки великих географічних відкриттів\Рисунок4.png(Колоніязалежна територія, що перебуває під владою іншої держави або метрополії)

  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Розподіліть  факти на  дві колонки: ПЕРЕДУМОВИ  ТА ПРИЧИНИ Великих географічних відкриттів.
  1. Вагомі здобутки в галузі мореплавства й накопичення географічних знань.
  2. Невпинне зростання в Європі товарного виробництва.
  3. Нестача цінних металів і коштовного каміння.
  4. Твердження в науці, що Земля має форму кулі, а суша омивається єдиним світовим океаном.
  5. Прагнення європейських купців контролювати морські торговельні шляхи.
  6. Встановлення контролю турків – османів над торговельними шляхами між Європою та Азією.

ПЕРЕДУМОВИ

ПРИЧИНИ

 

1,5,6

2,3,4,6

 

  • Що, на вашу думку, має знаходитись в третій колонці? (Наслідки)
  • Сьогодні ми пригадаємо найважливіші географічні відкриття та визначимо найвагоміші наслідки. З’ясуємо як ці відкриття вплинули на повсякденне життя людей.
  1. Вивчення нового матеріалу.

Завдання 1. «Впізнай особу»

Максимальна кількість балів – 16.

  • Поставте необхідну букву відповіді над портретом, а під портретом підпишіть прізвище:

    1.           ____                  2       _____              3  ________          4 ________

C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ОБРОБКА\x kolymb.jpgC:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\КОНКУРС\ОБРОБКА\amerigo-vespucci.jpg   C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\кортес.jpg       C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\250px-Vasco_da_Gama.png

 

_________________        ______________   ____________   ___________________

А) – Португальський мореплавець, - віце-король нових земель; - першим перетнув Атлантику по меридіану; - двічі ходив до Індії;

Б) – Бідний італієць, - з 12 років ходив в море(почавши з юнги); - відкрив «новий шлях до Індії»; - помер у бідності; - його ім’ям названо країну в Латинській Америці;

В) Бідний іспанський дворянин; - завойовник територій сучасної  Мексики; - суттєво збагатив іспанську корону.

Г) – Італієць(з Флоренції); - служив іспанському королю; - здійснив дві експедиції до берегів Південної Америки (1499,1501 - 1502).; - вважають, що він довів, що це не Індія, а Новий Світ.

Відповідь:

ББартоломеу Діаш; В. – Васко да Гама; Г – Христофор Колумб

 

Завдання 2. «Доколумбова Америка: яка вона?»

  • Заповніть таблицю : знак (+) – де це існувало ; знак (?)- невідомо; знак (--) – не існувало.

На завдання дається 5 хвилин. Кожна  вірна  відповідь -1 бал.

(Максимальна кількість балів – 30)

 

МАЙЯ

АЦТЕКИ

ІНКИ

Писемність

 

 

 

Монтесума

 

 

 

Піраміди

 

 

 

Мачу-Пікчу

 

 

 

Кінець світу в  грудні  2012 року

 

 

 

Лами

 

 

 

Колесо

 

 

 

Війна с Кортесом

 

 

 

Какао як валюта

 

 

 

Едина централізована

держава

 

 

 

 

 

Майя

Ацтеки

Інки

Писемність

+

 

+

----

Монтесума

--

+

------

Піраміди

+

+

-----

Мачу-Пікчу

-------

-------

+

Кінець світу в  грудні  2012 року

+

+

----

Лами

-------

----------

+

Колесо

+

---------

---------

Війна с Кортесом

--------

--------

+

 

Какао як валюта

+

 

+

----

Едина централізована

держава

-----

+

+

 

Завдання 3. «Хто? Де? Коли?»

Максимальна кількість балів - 15

  • Розгляньте зображення.
  • Впишіть відомості про них в таблицю.

1)Картинки по запросу васко да гама прибуває в Калікут 2) Картинки по запросу Висадка Колумба в Америці     3) Картинки по запросу Зустріч правителя ацтеків Монтесуми та Е. Кортеса

Хто?

Де?

Коли?

  1.  

Васко да Гама

Калікут

20 травня 1948 р.

  1.  

Христофор Колумб

Америка

12 жовтня 1492 р.

  1.  

Е. Кортес

Америка

1519 р.

Завдання 4. «Наслідки»

(Максимальна кількість балів – 16)

  • За допомогою опорних схем сформулюйте наслідки Великих географічних відкриттів. Доповніть перелік.

Картинки по запросу плоска земля Похожее изображение (Зміна уявлень про Землю як планету)

Картинки по запросу каша Похожее изображение (Розширення меню європейців.)

Похожее изображение   +  E:\Работа\Підготовка до уроків\8 клас\Всесвітня\2. Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин\5. Практичне заняття. Наслідки великих географічних відкриттів\Рисунок5.png (Боротьба за переділ світу)

E:\Работа\Підготовка до уроків\8 клас\Всесвітня\2. Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин\5. Практичне заняття. Наслідки великих географічних відкриттів\Рисунок6.png      E:\Работа\Підготовка до уроків\8 клас\Всесвітня\2. Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин\5. Практичне заняття. Наслідки великих географічних відкриттів\Рисунок7.png (Революція цін, подорожчання товарів)

E:\Работа\Підготовка до уроків\8 клас\Всесвітня\2. Розділ І. Великі географічні відкриття та становлення капіталістичних відносин\5. Практичне заняття. Наслідки великих географічних відкриттів\Рисунок8.png (Розвиток природничих наук)

1. Нові торгівельні шляхи перемістилися у Тихий та Атлантичний океан.

2. Формування світового ринку.

3. Створено нові центри ділової активності.

4. Поява нових с/г культур в Європі. Розширення меню європейців.

5. Початок створення колоніальних імперій і боротьби за переділ світу.

6. Зростання виробництва товарів в Європі.

7. Революція цін, подорожчання товарів.

8. Аграрна революція в країнах Східної та Центральної Європи.

9. Створення мануфактур.

10. Зміна уявлень про Землю як планету.

11. Розвиток природничих наук.

Завдання  5. «Письменники»

Максимальна кількість балів - 10

  • Складіть розповідь ( 4 – 5 речень) на тему «Наслідки   Великих географічних відкриттів для Європи та Америки», користуючись словами з довідки.

Довідка: революція цін, торгівля, конкістадори,Атлантичний океан, країни Сходу, Середземне море, раби, колоніальні імперії.

  1. Підсумки уроку.
  1. Оцінювання.

Учні/учениці оцінюють свою роботу на уроці.

Прізвище та ім’я

Участь в обговоренні

(1-6 балів)

Допомога в групі

(1-6 балів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Нагородження переможців.

Групи отримують грамоти відповідно місцям за кількістю отриманих балів.

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Повторити вивчений матеріал.
  2. Підготуватися до тематичного оцінювання.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Рудницких Анна Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тущенко Віра Володимирівна
    Дякую.Дуже гарний, сучасний урок.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Дуда Ольга Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 жовтня 2019
Переглядів
20186
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку