Сьогодні проблеми збереження здоров'я дітей набувають особливої актуальності, оскільки дедалі помітнішою стає тенденція до погіршення його стану. Обсяг пізнавальної інформації, яку отримують діти постійно зростає. Відповідно зростає і розумове навантаження. А це нерідко призводить до перевтоми, що негативно позначається на стані здоров'я дітей.
Кольоротерапія. Діти дуже чутливі до кольорів. Зелений колір: помічний при перевтомі та головному болі, заспокоює нервову систему. Червоний колір: Цей колір стимулює серцеву діяльність, активізує обмін речовин. Але з ним треба бути обережним: тривала його дія може призвести до перевтоми та роздратування.
Жовтий колір: радості та оптимізму. Сприяє зміцненню нервової системи та зору. Якщо довго дивитися на жовтий колір, то швидше відійдуть погані думки, поліпшиться настрій. Оранжевий колір: корисний при порушеннях шлунково-кишкового тракту, стимулює роботу щитовидної залози, підвищує апетит.
Блакитний: знімає стрес і нервове напруження, заспокійливо діє на організм, знижує артеріальний тиск. Синій колір: ефективний у боротьбі зі стресом, якщо довго дивитися на синє, минає біль. Цей колір також заспокійливо діє на очі. Фіолетовий і бузковий: за характером впливу подібні до синього та голубого. Це кольори благородства. Нестача цього кольору може спричинити депресію, тож коли інколи дитина віддає перевагу фіолетовому і бузковому, це може бути сигналом про душевний дискомфорт.
Вправа «Звуки лікарі»Вимовляння «ч-ч-ч» покращує дихання. Вимовляння «з-з-з» (летить комар) полегшує біль у горлі. Вимовляння «ж-ж-ж» (летить жук) сприяє швидкому одужанню від кашлю. Вимовляння «н-н-н» (покласти руку на маківку голови й дуже високим голосом вимовляти) допомагає знімати головний і зубний біль.
Вимовляння «м-м-м» (мукає корова) після їжі сприяє кращому засвоєнню їжі і знімає стрес. Вимовляння «е-е-е» поліпшує роботу головного мозку. Вимовляння протягом 3-5 хв «і-і-і» стимулює роботу мозку, підвищує активність організму. Розслабленню організму сприяє вимовляння «а-а-а»; «ш-ш-ш»; «с-с-с». Вимовляння «р-р-р» (його вимова не у всіх відразу виходить) наприкінці дня, допомагає зняти втому («Ось гнівається лев, напружився всім тілом: «ар-р-р-р»).style.colorfillcolorfill.type
Вправи для втомлених очей Коли очі втомилися, відразу потрібно робити такі вправи: Заплющити міцно очі, а потім розплющити їх. Повторити цю вправу 4-6 разів. Погладжування повік протягом 1 хв кінчиками (подушечками) пальців. Колові рухи очима вниз. Повторити вправу 10 разів. Витягнути вперед руку. Стежити поглядом за нігтем пальця, повільно
Вправи для хребетного стовпа «Ялинка наряджена». В. п. – стоячи , руки вздовж тулуба, кисті в сторони. Вдихнути – піднятися на носочки, трішки розвести руки в сторони; видихнути – поворот тулуба в сторону, напівприсісти , руки у в. п., сказати «Ах!» . Повторити 3-4 рази в кожну сторону .
ВИСНОВКИ Використання оздоровчих технологій допомагає істотно, зберігати, зміцнювати та відновлювати здоровя Тому у повсякденному житті дітей варто використовувати якнайбільше оздоровчих технологій, адже вони переважно прості у використанні, дають учням велике задоволення, а головне — мають ефективний комплексний вплив на формування їхнього здоров'я