а) у фізичному плані - вміє долати втому, здоров'я дозволяє йому справлятися з навчальним навантаженням; ? Б) в інтелектуальному плані - проявляє хороші розумові здібності, спостережливість, уяву,самонавчання; ? В) в моральному плані - чесний, самокритичний, емпатичний;? Г) в соціальному плані - комунікабельний, розуміє гумор, сам вміє жартувати; ? Д) в емоційному плані - урівноважений, здатний дивуватися і захоплюватися. Можна вважати, що здоров'я учня в нормі, якщо:
В яких умовах дитина може реалізувати свої здібності "бути здоровим?". любов до дитини; повага його думок; демократичний досвід у вчителя; заохочення успіхів дитини; формування в учнів уміння мислити, працювати творчо, що підвищує мотивацію; створення атмосфери найбільшої емоційної сприятливості і комфорту на уроці.
На уроках англійської мови, перш за все, створюються умови для здорового розвитку дітей: 1. Чи дотримуються фізіологічні основи навчально-виховного режиму (враховується час працездатності, стомлюваність, навчальне навантаження, проводяться фізкультхвилинки). 2. Проводиться гігієнічна оцінка умов і технологій навчання (повітряно-тепловий, світловий режим, режим і організація навчально-виховного процесу). 3. Формується здоровий спосіб життя. Вчителями англійської мови широко використовуються ігрові моменти під час проведення уроку. Обов'язковою умовою проведення всіх уроків є заходи з профілактики втоми, порушення постави, зору (фізкультхвилинки, гімнастика для очей). Навчальне навантаження відповідає санітарногігієнічним нормам. Строго обмежений обсяг домашніх завдань,
Рівень гігієнічної раціональності уроку 1 Щільність уроку- не менш 60% і не більше 75% 2 Число видів навчальної діяльності 4-7 3 Середня тривалість різних видів навчальної діяльності- не більше 10 хвилин 4 Частота чергування видів навчальної діяльності Зміна не пізніше, ніж через 7-10 хвилин 5 Число видів викладання -не менш 3 6 Наявність емоційних разрядок (число) 2-3 Таблиця запозичена у Н.К. Смирнова «здоров'язберігаючих освітні технології»
Приклад комплексної релаксації. Тривалість 3-5 хвилин. (Quiet music) Sit comfortably. Close your eyes. Breathe in. Breathe out. Let’s pretend it’s summer. You are lying on a sandy beach. The weather is fine. The light wind is blowing from the sea. The birds are singing. You have no troubles. No serious problems. You are quiet. Your brain relaxes. There is calm in your body. Nothing diverts your attention. you are relaxing. (Pause) Your troubles float away. You love your relatives, your school, your friends. They love you too. Learn to appreciate every good thing. The Earth is full of wonders. You can do anything. You are sure of yourself, that you have much energy. You are in good spirits. Open your eyes. How do you feel?
Приклад аутогенного тренування: My right arm is warm, I’m closing my eyes… My left arm is warm, My right leg is warm, My left leg is warm, My body is warm. All my muscles are relaxed. I’m resting. I’m going to open my eyes. I’m full of energy. I’m active and strong. I’m ready to work.
д) Деякі педагогічні знання і вміння: чергування різних видів діяльності (середньої тривалості і частоти), кількість використовуваних на уроці методів, чергування методів, щільність уроку, темп закінчення уроку, визначення моменту настання стомлення учнів і зниження їх навчальної активності, вміння вчителя оцінювати процес формування уваги і мислення, вміння оцінювати рівень працездатності.