Презентація "Зміни приголосних при творення відносних приметників із суфіксами -ськ-, -зьк-, -цьк-та імеників із суфіксами -ств(о) , -зтв(о) , -цтв(о).

Про матеріал
Презентація уроку української мови для 6 класу до розділу "Словотвір. Орфографія" за підручником О.В.Заболотногого
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Українська література7 клас. Підготувала Цілина Раїса Борисівна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

«Ой три шляхи широкії…» - перлина поетичної творчості Тараса Шевченка. Тема уроку

Номер слайду 4

Номер слайду 5

ДОЛЯГеніальному поетові Тарасові Шевченку доля підготувала складний життєвий шлях. Але завдяки своїм талантам, наполегливості та внутрішній насназі він зумів досягнути неймовірних успіхів у житті, а його твори стали надбанням українського народу й усього людства. Іван Франко писав про це так: «Доля переслідувала його в житті скільки могла, та вона не зуміла перетворити золота його душі в іржу, ані його любові до людей у ненависть і погорду...».

Номер слайду 6

ЗНОВУ НЕВОЛЯПісля арешту поет близько двох місяців провів в одиночній камері. Доки тривало слідство, він записав кілька творів, які вдалося вивезти на заслання і які згодом стали основою циклу «В казематі». Слідство завершилося, і поетові було винесено вирок: безстрокове заслання до війська. За особистим наказом російського імператора Миколи І до цього жорстокого присуду було додано заборону писати й малювати. Тараса Шевченка покарали не за злочини, а за поетичне слово, пронизане любов’ю до України та ненавистю до її гнобителів.

Номер слайду 7

Ув’язнення. Понад десять років поет провів в ув’язненні й на засланні в Орській фортеці (тепер — місто Орськ в Оренбурзькій області Росії) та Новопетровському укріпленні (нині — місто в Казахстані). Незважаючи на заборону, він продовжував писати, багато малював. У несприятливих умовах за перші три роки заслання митець написав більше творів, аніж за решту періодів своєї поетичної діяльності

Номер слайду 8

ДІАЛОГ З ДОЛЕЮУ поезіях того часу Т. Шевченко прагнув по-новому осмислити своє покликання, болісно відгукувався на втрату зв’язків зі звичним середовищем, виливав тугу за рідним краєм, звертався до дитячих спогадів, із сумом переживав самотність. Поет, який покладав занадто великі надії на силу поетичного слова, опинився в майже повній ізоляції, далеко від своїх читачів. Очевидно, цим зумовлене переважання в його ліричних творах сумних, мінорних інтонацій. У цей період не припинився його поетичний діалог із долею:І золотої ,й дорогоїМені, щоб знали ви, не жаль. Моєї долі молодої;А іноді така печаль. Оступить душу...

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

«І ЗОЛОТОЇ , Й ДОРОГОЇ…»

Номер слайду 13

Мотив поезіїУ вірші "І золотої й дорогої..." змальовано життя дітей-кріпаків, таких самих сиріт, як і сам Тарас Шевченко. Його особиста доля схожа з долею зображеної кріпацької дитини.

Номер слайду 14

Аналіз поезії У вірші "І золотої й дорогої..." змальовано життя дітей-кріпаків, таких самих сиріт, як і сам Тарас Шевченко. Його особиста доля схожа з долею зображеної кріпацької дитини. Ця дитина не бачитиме волі, марно пролетять її молодії літа. Сирота не знайде собі щастя в житті, у широкому вільному світі. Його чекає доля наймита або солдата. Хлопчик малий і такий самотній: Мов одірвалось од гіллі,Одно-однісіньке під тином... Він убогий, "сидить собі в старій ряднині". Сум, печаль, глибокі переживання поета за долю не тільки одного хлопчика, але й усіх кріпацьких дітей відчувається у цьому вірші.

Номер слайду 15

Гра «Пошуки скарбів»Знайти і виписати художні засоби в поезії. Виписати рими та визначити види римування.

Номер слайду 16

Сенкан ДОЛЯ одинока, тяжка плаче , журиться, тікає доля не бачить святої воленьки життя

Номер слайду 17

Дякую за урок. ХАЙ ВАМ ЩАСТИТЬ !!!

pptx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
575
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку