Презентація вміщає в короткому викладі увесь теоретичний матеріал із теми "Зміни в драматургії кінця ХІХ - початку ХХ століття". Допоможе учителю зарубіжної літератури структуровано викласти учням матеріал.
Зміни в драматургії кінця ХІХ – поч. ХХ ст. Зарубіжна література,11 клас
Номер слайду 2
Доба романтизму та реалізму. Лірика – це поезія, вірші. Виникла в Давній Греції і названа на честь музичного інструмента ліра. Виконувалась під супровід цього інструмента. Епос – це проза: оповідання, новели, повісті, есе, романи і ін. Найпоширенішими родами літератури були лірика та епос
Номер слайду 3
Драма. Літературний рід, який змальовує світ у формі дії, здебільшого призначений для постановки на сцені
Номер слайду 4
Кінець ХІХ століття Під впливом наукового прогресу, розвитку природознавства, психології та філософії на противагу «старій» з’являється «нова драма»Стара драма – термін для позначення драматичних творів, що були створені до останньої третини ХІХ ст. в межах традицій жанру, стилю, напряму (античні драматичні твори, шекспірівський театр, твори класицизму, романтизму тощо)
Номер слайду 5
Нова драма Художнє явище європейської драматургії кінця ЇІЇ – поч. ХХ ст., що протистоїть традиційній драмі. Його основою є правдиве зображення дійсності, увага до соціально-побутової тематики, достовірне відтворення внутрішнього світу персонажів.
Номер слайду 6
Представники нової драми. Генрік Ібсен (Норвегія)Бернард Шоу (Велика Британія)Герхарт Гауптман (Німеччина)Моріс Метерлінк (Бельгія)Леся Українка. Володимир Винниченко. Микола Куліш
Номер слайду 7
Особливості нової драми Актуальна проблематика (моральні, соціальні теми, які часто до цього замовчувались). Новий тип драматичного конфлікту (внутрішня боротьба героя із самим собою, герой не попадає у виключні ситуації, а створює їх сам). Аналітична композиція драми (своєрідне розслідування обставин життя героя, зав’язка в минулому, за межами драми). Реалістичність мовлення Зростання ролі підтексту, ремарок та пауз. Переважання діалогів над дією. Відкритий фінал. Зміни в сценографії, зростає роль режисера. Драма перестає бути джерелом насолоди. ЇЇ нове завдання – змусити читача або глядача думати.
Номер слайду 8
Генрік Ібсен – засновник «нової драми»Його бачення настільки вплинуло на подальший розвиток драматургії, що Бернард Шоу навіть введе поняття «ібсенізм»