11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

Презентація "Зв'язки між класами органічних речовин"

Про матеріал
МЕТА: узагальнити й систематизувати знання здобувачів освіти про хімічні властивості вуглеводнів; закріпити вміння складати рівняння хімічних реакцій на прикладі властивостей найважливіших органічних сполук.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Генетичні зв’язки між класами органічних речовин

Номер слайду 2

ПЛАНВзаємозв’язок органічних речовин1 Причини багатоманітності органічних речовин.2 Ланцюжки перетворень4 МЕТА: узагальнити й систематизувати знання студентів про хімічні властивості вуглеводнів; закріпити вміння складати рівняння хімічних реакцій на прикладі властивостей найважливіших органічних сполук. Схема генетичного зв’язку органічних сполук3

Номер слайду 3

Взаємозв’язок органічних речовин. Вам добре відомо, що хімія досліджує не тільки склад, будову та властивості, а й перетворення речовин. Вивчаючи неорганічну хімію, ви спостерігали це на прикладі генетичних зв’язків між класами неорганічних сполук. В органічній хімії такі зв’язки існують між класами речовин. Маючи прості за будовою речовини, можна за допомогою перетворень добути складніші. Наприклад, з насичених вуглеводнів можна добути ненасичені або галогенопохідні насичених; із ненасичених — бензен, спирти, далі альдегіди, карбонові кислоти, естери.

Номер слайду 4

Перетворення речовин є основою органічного синтезу. Завдяки їм створюють нові речовини із заздалегідь визначеними властивостями. Як промислову сировину для органічного синтезу використовують нафту й природний газ.

Номер слайду 5

Причини багатоманітності органічних речовин. Вивчаючи хімію, ви переконалися, що органічних речовин, незважаючи на обмежену кількість хімічних елементів, які утворюють ці сполуки, є значно більше, ніж неорганічних. Тож з’ясуємо, що є причиною такої багатоманітност.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Наявність у молекулах речовин різних зв’язків між атомами Карбону зумовлена тим, що Карбон може витрачати різну кількість електронів на утворення спільних електронних пар з іншими атомами Карбону. Якщо витрачається по одному електрону, утворюється простий (одинарний) зв’язок.

Номер слайду 8

Одинарні зв’язки наявні в молекулах гомологічного ряду метану. Однак є органічні речовини, у молекулах яких атом Карбону витрачає по два або по три електрони на зв’язки з іншими такими атомами. Цим і пояснюється наявність різних гомологічних рядів речовин. Їхнє утворення супроводжується зростанням карбонового ланцюга на гомологічну різницю, а отже, й ускладненням будови цих речовин.

Номер слайду 9

Наявність у молекулах різних характеристичних груп спричиняє утворення різних класів органічних речовин. Наприклад, речовини, молекули яких містять гідроксильні групи, належать до класу спиртів, що можуть бути одноатомними й багатоатомними. Крім речовин, які містять згадані характеристичні групи, є такі, що проявляють подвійну хімічну природу. Це зумовлено наявністю в молекулі однієї речовини різних характеристичних груп. Наприклад, у складі молекули глюкози є одна альдегідна й п’ять гідроксильних груп, тому її називають альдегідоспиртом; амінокислоти містять аміногрупи й карбоксильні групи, тому можуть проявляти властивості основ і кислот.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Явище ізомерії — одна з важливих ознак різноманітності органічних речовин. Наявність ізомерів зумовлена будовою карбонового ланцюга, який має здатність за певних умов розгалужуватися. Через це речовина, що характеризується однаковим складом молекул, може утворювати різні за хімічною будовою сполуки, які мають різні властивості.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Характер карбонового ланцюга визначається його формою. За однакової кількості атомів Карбону в молекулі карбоновий ланцюг може бути лінійний, у формі трикутника, п’ятикутника, шестикутника.

Номер слайду 14

Урізноманітнення органічних речовин відбувається внаслідок реакцій органічного синтезу: полімеризації та поліконденсації. Їх використовують у виробництві пластмас, синтетичних каучуків і волокон, різних марок синтетичних мийних засобів, ліків, засобів захисту та росту рослин, полімерних матеріалів, а також матеріалів, з яких виготовляють органи-імплантанти, тощо.

Номер слайду 15

Схема генетичного зв’язку органічних сполук. Генетичний зв’язок означає, що від речовин одного класу можна шляхом хімічних перетворень переходити до речовин інших класів.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Реакції, які дозволяють переходити від одного класу органічних сполук до іншого

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Номер слайду 24

Ланцюжки перетворень. Ланцюжки перетворень — схематичне зображення послідовності хімічних реакцій, які дозволяють від одних речовин переходити до інших.

Номер слайду 25

Здійсніть перетворення: етан - хлоретан – етанол- етаналь- метанова кислота - ацетат натрію C₂H₆ + Cl₂ = C₂H₅Cl + HCl. C₂H₅Cl + Na. OH = C₂H₅OH + Na. Cl. C₂H₅OH + Cu. O = CH₃COH + H₂O + Cu. CH₃COH + Ag₂O --NH₃--> CH₃COOH + 2 Ag. CH₃COOH + Na. OH --> CH₃COONa + H₂O

Номер слайду 26

Здійснити перетворення. Назвати продукти C2 H4 - C2 H5 Br - C2 H5 OH - CH3 COOH - CH2 Cl. COOH

Номер слайду 27

Здійснити перетворення.

Номер слайду 28

ПІДСУМОВУЄМО ВИВЧЕНЕ• Між речовинами існують генетичні зв'язки, які розкривають походження одних речовин від інших.• Генетичні зв'язки, починаючи з металу або неметалу, утворюють відповідно основні, амфотерні або кислотні оксиди, а ті — основи, амфотерні гідроксиди та кислоти й солі. Основи, амфотерні гідроксиди та кислоти, розкладаючись, утворюють основні, амфотерні або кислотні оксиди тощо.• Генетичні ряди відображають взаємозв'язки й між складними речовинами: оксидами, основами, амфотерними гідроксидами, кислотами й солями.• Уміння здійснювати взаємоперетворення сприяє практичному застосуванню та добуванню речовин у лабораторних і промислових умовах.

Номер слайду 29

До вашої уваги You. Tube Канал: Chemistry Teacher.https://www.youtube.com/channel/UCSDScy. Fzw. A4x_b. QFJn. Qt. Ot. Q?view_as=subscriber

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 8
Оцінки та відгуки
  1. Скрипник Руслана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Дерев'янко Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Когут Світлана Маркіянівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Демченко Вікторія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Baz Inna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Ярис Олена Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Левицька Любов Євгенівна
    Дякую за змістовний матеріал. Вчитель заслуговує на найвищу оцінку.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Наконечна Людмила Ігорівна
    Дуже гарна, розумна презентація. Заслуговує лише похвали. Буде корисна для вчителів та учнів. Особливо зараз в умовах дистанційного навчання.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 5 відгуків
pptx
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Інші матеріали
Додано
18 березня 2020
Переглядів
9420
Оцінка розробки
5.0 (8 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку