Мультимедійна презентація "Звукові явища" додається до розробки уроку з фізики для 9 класу з теми "Звукові хвилі. Інфразвук та ультразвук" за новою програмою.
Процес поширення коливань у просторі з часом Відстань між най- ближчими точками, що коливаються в одній фазі З’вязок між швидкістю, довжиною та частотою хвилі Коливання, які сприймає людське вухо Швидкість звуку у повітрі Розділ фізики, що вивчає звукові явища Час одного повного коливання Кількість повних коливань за 1 с Поширення механічних хвиль у пружніх середовищах Найбільше відхилення тіла від положення рівноваги Амплітуда [А]=м Період [Т]=с Хвиля Звук υ=340 м/с Акустика 20 Гц≤ν ≤20 кГц Частота [ν]=1/с=Гц Довжина хвилі [λ]=м 1) 2) 3) 4) 6) 5) 8) 7) 9) 10) И всюду звук, и всюду свет, И всем мирам одно начало, И ничего в природе нет, Что бы любовью не дышало. А.Толстой
Шкала гучності Старт космічного корабля – 140-190 дБ Гучність у децибелах (дБ) Шум вище 130 дБ викликає больові відчуття Грім – 100 дБ Потяг – 80 дБ Цокання годинника на відстані 1 м – 30 дБ Падаючий лист – 10 дБ Крик – 70 дБ Шепіт – 30 дБ Реактивний літак – 120 дБ Найменший звук, що сприймає людина – 10 дБ Шкала гучності
Ехолот працює на ультразвуковій частоті 30 кГц. Довжина звукової хвилі під водою 5 см. Ехолот зафіксував, що надісланий на дно моря ультразвуковий імпульс повернувся через 2 с. Знайдіть:1) Швидкість ультразвуку у воді; 2) Глибину водойми. Розв’язання: СІ: Гц м Дано: ν = 30 кГц λ = 5 см t = 2 с υ - ? L - ? Відповідь:
Вивчити §18; Заповнити таблицю “Прояви та застосування ультра- та інфразвуку”; 3. Творче завдання: Підібрати прислів’я та приказки про звук та пояснити їх з фізичної точки зору. Наприклад: Чув дзвін, та не знаєш, де він ; Вітер не дме – то й очерет не шумить; Слово – не горобець, вилетить – не впіймаєш.