ПрезентаціяТи знаєш, що ти людина… Василь Симоненко «Ти знаєш, що ти людина». Із слова починається людина. Вислови про слово, народна притча «Сила слова». Акровірш «Слово».
Мова складається зі слів. Слово надто багато означає в житті людини. Воно може впливати на долю, змінювати настрій, робити людину щасливою або нещасною. Відомі поети із захопленням говорили та говорять про слово.
Перевірка домашнього завдання. С. 26-29 переказ; образ Парубка. Персонажі казки “Яйце Райце” не лише реальні люди, а й казкаві чи чарівні істоти. Герої казки: Стрілець. Хлопець – син Стрільця. Дівчина – дочка Змії. Цар-Жайворонок. Цариця-Миша. Орел. Родичі Орла – його батьки, брат і дядько. Комашня.
Номер слайду 3
Як ви думаєте: про що ми будемо говорити сьогодні на уроці?Із слова починається людина,Із мови починається мій рід. Моя ласкава, мамина, єдина —щебече соловейком на весь світ.
Номер слайду 4
Рідна мова. Вона така неповторна, мелодійна і співуча, бо ввібрала в себе гомін дібров і лук, полів і лісів, духмяний, п’янкий запах рідної землі. Вона допомагає нам пізнати світ і самих себе.
Номер слайду 5
Які асоціації у вас виникають із словом мова?
Номер слайду 6
Робота з прислів’ями✵ Хтомовисвоєїцураєтьсяхансамсебестидається.(Хто мово своєї цураєтеся, хай сам себе стидається.)✵ Птицюпізнаютьпопір’юалюдинупомові.(Птицю пізнають но пір'ю, а людину по мові.)✵ Відтеплогословаілідрозмерзає.(Від теплого слова і лід розмерзає.)
Номер слайду 7
Повідомлення теми і мети уроку. Мова складається зі слів. Слово надто багато означає в житті людини. Воно може впливати на долю, змінювати настрій, робити людину щасливою або нещасною. Відомі поети із захопленням говорили та говорять про слово.
Номер слайду 8
Вислів про мову з Євангелія від Івана.— Прислухайтесь, з якою інтонацією я його буду читати, де робитиму паузи.— Що ви знаєте про Євангеліє?
Номер слайду 9
Читання висловів Т. Шевченка та М. Рильського. Людина може знати кілька мов, залежно від її здібностей, нахилів, прагнень. Але найкраще, найдосконаліше вона має володіти рідною мовою. І не тільки тому, що користується нею повсякденно, а й тому, що рідна мова — невід'ємна частка Батьківщини, голос народу й чарівний інструмент, на звуки якого відгукуються найніжніші струни людської душі. Той, хто зневажливо ставиться до рідної мови, до рідного народу, не вартий поваги.
Номер слайду 10
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Робота над притчею— Послухайте уважно притчу про слово.— Що означає лихословити?— Чи зрозумів син батька?— А як ви зрозуміли пораду батька?
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Творімо разом— Прочитайте акровірш. Спробуйте самостійно його дописати.— Розкажіть, що у вас вийшло.
Про кого мова?Що ярами глибокими, степом та лісами. Йшли … проти хана, блискали списами, (козаки)— Хто автор цих віршів? (В. Симоненко)
Номер слайду 17
Оголошення теми і мети уроку. Народився Василь Симоненко 8 січня 1935 р. у селі Боївці на Полтавщині. Виховувався без батька. Почав складати вірші ще у школі, де школярі називали його гучним словом «поет». Закінчив сільську школу із золотою медаллю. З 1952 но 1957 навчався у Київському інституті на факультеті журналістики. Співробітник місцевих газет. За свої 28 років написав збірки поезій, казки «Цар Плаксій та Лоскотон» (1963), «Подорож у країну Навпаки» ! 1964). Колись першим слухачем казок був син Лесик. Давно вже виріс Лесик, і ось уже нове покоління читачів читають казки та вірші Василя Симоненка.
Номер слайду 18
Опрацювання вірша
Номер слайду 19
Номер слайду 20
— Які картини постали у вашій уяві?— Чи можна підібрати інший заголовок?— Від чийого імені ведеться мова в вірші?— Чи можна було б продовжити вірш?
Номер слайду 21
— До чого закликає поет?Автор закликає читачів до розуміння того, що кожна людина неповторна, що вона має право на повагу, любов, щастя, свободу. Кожна людина повинна замислитися: чи так вона живе? Чи гідна вона називатися людиною? Що залишить після себе нащадкам? Чи згадають нащадки добрим словом?