Презентаця "Прикметник"

Про матеріал
Тема.Прикметник. Узагальнення знань Мета.Систематизувати знання учнів про прикметник. Формувати уміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні. Розвивати уміння узагальнювати, систематизувати мовні явища. Виховувати любов до рідного краю.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

І. Організаційний момент. Створення емоційного фону уроку.   1. Привітання вчителя.      Усміхніться всі гарненько,   Настрій на урок візьміть   Й працювати всі почніть.  Станьте, дітки, всі рівненько,    Працюватимем старанно,   Щоб почути у кінці,    Що у вашім третім класі    Діти просто молодці! 

Номер слайду 2

2. Девіз уроку  Сидимо – рівно.                  Пишемо – красиво.                  Слухаємо – уважно.                  Відповідаємо – правильно.

Номер слайду 3

. Прикметник. Узагальнення знань. Мета. Систематизувати знання учнів про прикметник. Формувати уміння вживати прикметники в усному і писемному мовленні. Розвивати уміння узагальнювати, систематизувати мовні явища. Виховувати любов до рідного краю.

Номер слайду 4

ІІ. Хвилинка каліграфії   Щоб букви правильно писати,   Хвилинку каліграфії   Нам треба розпочати.   Писатиму букви рівнесенько,   Щоб були красиві, гарнесенькі.           У у ул уу уа   Україна          Україно! Земле рідна,          Земле сонячна і хлібна.

Номер слайду 5

  –Чому з великої букви пишеться слово Україна?–Якими словами у вірші названо нашу країну? (Рідна, сонячна, хлібна)  –Які можна ще дібрати слова до неї?(Щедра, чудова, мальовнича...)

Номер слайду 6

Це моя Україна

Номер слайду 7

  Все це наша Україна. –Яка мова є національною в Україні? (Українська) –Якою її називають? (Ніжною, милою, солов’їною, співучою...) –Як треба ставитись до своєї країни, до мови?Ми – українці, повинні любити, шанувати, вивчати і оберігати свою українську мову.

Номер слайду 8

Діти, щоб здобути знань основи,Вивчіть цю частину мови!Назва наче дуже звична,Але красива й поетична – Прикметник. Ці слова … називають – жодної не обминають,Їх знайти сьогодні постарайтесь,… для цього скористайтесь. Завжди з … у реченні пов`язані,Бувають … і … за значенням,Із ними мова як на свято. Стає … , … , … .

Номер слайду 9

ІV. Мотивація навчальної діяльності. теми і мети уроку   Повідомлення Наші предки за традицією випускали голубів та інших птахів на волю, щоб закликати весну. Один з голубів завітав до нас із загадковим листом. Деякі слова він розгубив і просить вас їх знайти. Діти, щоб здобути знань основи,Вивчіть цю частину мови!Назва наче дуже звична,Але красива й поетична – Прикметник. Ці слова … називають – жодної не обминають,

Номер слайду 10

Їх знайти сьогодні постарайтесь,… для цього скористайтесь. Завжди з … у реченні пов`язані,Бувають … і … за значенням,Із ними мова як на свято. Стає … , … , … . Оце так загадка. Зможемо ми її розгадати?

Номер слайду 11

Інтерактивна вправа «Мікрофон» Впізнайте предмет за ознаками.високі, голі снігбілий, яскравий дереватепла, рання свято радісне, зимове водахолодна, прозора весна. Що виражають ці слова?(ознаку)На які питання відповідають слова, що виражають ознаку предмета?(який?,яка?,яке?,які?)Підберіть відповідні слова, що означають назву предмета.

Номер слайду 12

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A} високі, голібілий, яскравий тепла, раннярадісне, зимове холодна, прозора сніг дерева вода весна свято

Номер слайду 13

Робота в парах. Треба підібрати до кожного слова його ознаку. Сонце, зайчик, калина.

Номер слайду 14

маленькийяскравелагіднегіркабілийкориснавесняне

Номер слайду 15

ВИСНОВОК – отже Що виражають ці слова?Вставляємо у вірш слово «ознаку»Фізкультхвилинка для очей.

Номер слайду 16

Діти, щоб здобути знань основи,Вивчіть цю частину мови!Назва наче дуже звична,Але красива й поетична – Прикметник. Ці слова ознаку називають – жодної не обминають,Їх знайти сьогодні постарайтесь,Питанням для цього скористайтесь. Завжди з іменником у реченні пов`язані,Бувають … і … за значенням,Із ними мова як на свято. Стає … , … , … .

Номер слайду 17

Що виражають ці слова? (ознаку)На які питання відповідають?(який?,яка?,яке?)Я теж підібрала слово, що виражає ознакулегкіНа яке питання відповідає це слово?Які?

Номер слайду 18

сонце яке? легкікалина яка? легкі голуб який? легкіЧи можна це слово застосувати?На яке питання воно відповідає? (які?)Виражає ознаку багатьох предметів. ВИСНОВОК. Слова, що виражають ознаку предмета, відповідають на питання який? яка? яке? які? Вставляємо у вірш слово «питанням».

Номер слайду 19

Коли на Водохреща йде лапатий сніг – буде багатий урожай. Якщо місяць повний – буде велика вода. Сонце яскраве в цей день – будуть чисті хліба.

Номер слайду 20

Що це за речення? (Вони зв’язані за змістом. Це текст)Про що говориться в тексті?Який заголовок дамо?З якою частиною мови пов`язується слово, що виражає ознаку предмета (з іменником) Самостійна робота. Випишіть з тексту сполучення іменника з прикметником,визначте число і рід прикметника

Номер слайду 21

Як визначити число прикметників? (За іменником, з яким зв’язаний прикметник) Позначте закінчення прикметників. Як визначити рід прикметника? (За іменником, з яким зв’язаний прикметник)

Номер слайду 22

Сніг (який?) Урожай(який?) багатий - ч. р .,одн. Місяць (який?) повний -ч. р., одн. Вода(яка?)Хліба (які?) чисті - мн. Сонце(яке?) яскраве - с.р., одн. велика –ж. р. , одн. лапатий - ч.р., одн.

Номер слайду 23

Визначити рід і число прикметників. Перевірка. У якому словосполученні не можна визначити рід прикметника? (Чисті хліба)Чому? ВИСНОВОК. З якими словами зв`язані прикметники у реченні?Вставляємо у вірш слова «з іменником».

Номер слайду 24

А тепер звернемося ще раз до записаних сполучень. Подумайте і скажіть, чим пара слів чисті хліба відрізняються від усіх інших пар? (Він (прикметник) виражає ознаку багатьох предметів, а всі інші – одного). Вставляємо у вірш слова «один – багато»

Номер слайду 25

У якому значенні вжито прикметник у словосполученні чисті хліба? (У переносному)ВИСНОВОК. Прикметники можуть вживатися в прямому і переносному значенні.

Номер слайду 26

Фізхвилинка

Номер слайду 27

Доберіть близькі за значенням прикметники Калина красива, …Калина – символ України. Я думаю ви згодитесь, що це чудова рослина. Пригадайте, яка вона красива навесні у білому цвітінні, восени – в червоних ягодах. Калина красива, гарна, чудова, прекрасна. Які за значенням ці прикметники? (близькі).

Номер слайду 28

Книга – маленьке віконце, а світ великий видно

Номер слайду 29

Недаремно в народі кажуть: Книга – маленьке віконце, а світ великий видно. Як ви розумієте це прислів`я?Спишіть речення, знайдіть прикметник і підкресліть. Орфограма – великий . Яке значення мають прикметники? (протилежне)ВИСНОВОК. Які за значенням бувають прикметники? Вставляємо у вірш слова «близькі і протилежні».

Номер слайду 30

Діти, щоб здобути знань основи,Вивчіть цю частину мови!Назва наче дуже звична,Але красива й поетична – Прикметник. Ці слова ознаку називають – жодної не обминають,Їх знайти сьогодні постарайтесь,Питанням для цього скористайтесь. Завжди з іменником у реченні пов`язані,Бувають близькі і протилежні за значенням,Із ними мова як на свято. Стає … , … , … .

Номер слайду 31

Ми відшукали з вами майже всі слова, загублені голубом. Читаємо вірш, зупиняємось перед останнім рядком. ВИСНОВОК. Отже, яку роль виконують прикметники у мовленні?Саме таким яскравим, виразним, образним було наше мовлення на уроці. І треба, щоб було таким завжди, з безліччю різних прикметників

Номер слайду 32

Діти, щоб здобути знань основи,Вивчіть цю частину мови!Назва наче дуже звична,Але красива й поетична – Прикметник. Ці слова ознаку називають – жодної не обминають,Їх знайти сьогодні постарайтесь,Питанням для цього скористайтесь. Завжди з іменником у реченні пов`язані,Бувають близькі і протилежні за значенням,Із ними мова як на свято. Стає … , … , … .

Номер слайду 33

V. Підсумок уроку. Гра «Доповніть речення»Прикметник називає... Відповідає на питання... В реченні зв’язаний... Змінюється за... і... У множині прикметники мають закінчення... VI. Домашнє завдання

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Презентації
НУШ
Додано
27 січня
Переглядів
262
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку