Презентція навчального проекту з фізики у 9 класі "Око і зір"

Про матеріал

Світло «годує» і розум, і серце: ранок радує нас ніжними барвами світанку, під сонячним світлом вдень ми вчимося та працюємо, а ввечері хтось читає під лампою, хтось дивиться телевізор, а хтось працює за комп'ютером.

Дослідження свідчать, що 90% усієї інформації про навколишній світ ми одержуємо завдяки зору. Зір дарує можливість митцям створювати шедеври мистецтва. Завдяки зору ми бачимо далекі планети та найвіддаленіші зорі. Допомагає в цьому окові телескоп. За допомогою зору людина довідалася про клітинну будову живих організмів завдяки мікроскопу. Але одночасно з цим у нас є і сумна статистика.

Проблеми із зором мають 30% жителів планети.

В умовах зростаючої технічної оснащеності світу проблема охорони зору стає все більш актуальною.

Комп'ютери і телевізор, постійне перебування в приміщеннях з лампами штучного світла, усе частіше малорухливий спосіб життя та багато інших факторів призводять до порушень зору з дитинства.

Тому дев'ятикласники вирішили дослідити якою є статистика проблем із зором в учнів нашої школи..

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Виконали учні 9 класу Словітського НВК Око і зір Навчальний проект з фізики. Макар Настя. Ониськів Богданна. Заверчук Андрій

Номер слайду 2

Координатор проекту: Горгота Любов Володимирівна, вчитель фізики. Тип проекту: інформаційно-пошуковий, дослідницький, інтегрований. Навчальні предмети: фізика, основи здоров’я, біологія. Тривалість виконання проекту: два тижні. Проблема: Чому деякі люди погано бачать і як скоригувати їхній зір?

Номер слайду 3

ознайомитись з будовою ока як оптичної системи; сформувати уявлення про вади зору й методи їхньої корекції; пояснити причини порушення зору; з’ясувати кількість учнів 7-11 класів нашої школи з вадами зору і вияснити які в них вади зору; навчитись дотримуватися правил гігієни зору; набуті знання вміти застосовувати для збереження власного здоров’я (зору) Мета проекту

Номер слайду 4

На ніч два віконця самі закриваються, а зі сходом сонця самі відкриваються. Світло «годує» і розум, і серце: ранок радує нас ніжними барвами світанку, під сонячним світлом вдень ми вчимося та працюємо, а ввечері хтось читає під лампою, хтось дивиться телевізор, а хтось працює за комп’ютером. Дослідження свідчать, що 90% усієї інформації про навколишній світ ми одержуємо завдяки зору. Зір дарує можливість митцям створювати шедеври мистецтва. Завдяки зору ми бачимо далекі планети та найвіддаленіші зорі. Допомагає в цьому окові телескоп. За допомогою зору людина довідалася про клітинну будову живих організмів завдяки мікроскопу.

Номер слайду 5

Око людини — це природна оптична система. Око складається з кількох оптичних елементів, які разом призначені для створення зображення. Око має форму кулі діаметром приблизно 2,5 см і ззовні вкрите щільною непрозорою оболонкою — склерою. Передня частина склери переходить у прозору рогову оболонку — рогівку, що діє як збиральна лінза й забезпечує 75 % здатності ока заломлювати світлоІз середини склера вкрита судинною оболонкою, яка в передній частині ока переходить у райдужну оболонку — райдужку. У центрі райдужки є круглий отвір — зіниця. Зіниця звужується в разі збільшення освітленості й розширюється в разі її ослаблення. За зіницею розташований кришталик — збиральна лінза, яка завдяки скріпленим із нею м’язам може змінювати свою кривизну, а отже, оптичну силу. В утворенні зображення бере участь і склисте тіло — прозора драглиста маса, що заповнює простір між кришталиком і сітківкою. Світло, яке потрапляє в око, заломлюється в рогівці, кришталику та склистому тілі. У результаті на сітківці — світлочутливій поверхні очного дна — утворюється дійсне, зменшене, обернене зображення предмета

Номер слайду 6

Якщо людина має гарний зір, вона бачить чіткими як далеко, так і близько розташовані предмети. Це відбувається тому, що в разі зміни відстані до предмета кришталик змінює кривизну, тобто змінює свою оптичну силу. Здатність кришталика змінювати свою кривизну в разі зміни відстані до розглядуваного предмета називають акомодацією. Якщо людина дивиться на віддалені предмети, в її око потрапляють майже паралельні промені. У цьому випадку око найбільш розслаблене. (Згадайте: замислившись, людина дивиться ніби вдалину!) Чим ближче розташований предмет, тим сильніше напружується око (м’язи ока збільшують кривизну кришталика). Найменшу відстань, на якій око бачить предмет практично не втомлюючись, називають відстанню найкращого зору. Для людини з нормальним зором відстань найкращого зору дорівнює приблизно 25 см. Саме на цій відстані така людина тримає книжку. Ми знаємо, що деяким людям, особливо похилого віку, важко розглядати близькі предмети, хоча вони розташовані на відстані найкращого зору. Дуже поширена і «протилежна» вада зору, коли людина добре бачить близькі предмети, але погано розрізняє віддалені.

Номер слайду 7

Нормальний зір. Вадизорукороткозорістьдалекозорість. Фокус F оптичної системи ока у спокійному стані розташований на сітківці. Фокус F оптичної системи ока у спокійному стані розташований перед сітківкою. Фокус F оптичної системи ока у ненапруженому стані розташований за сітківкою. На сітківці утворюється чітке зображення віддалених предметів. На сітківці утворюється розмите зображення віддалених предметів. На сітківці утворюється розмите зображення віддалених предметів. Відстань найкращого зору — приблизно 25 см. Саме на цій відстані людина з нормальним зором тримає книжку. Відстань найкращого зору менша від 25 см. Короткозора людина читає книжку, наближуючи її до очей. Відстань найкращого зору більша за 25 см. Далекозора людина читає книжку, віддаляючи її від очей. Фокусна відстань нормального ока становить приблизно 1,71 см. Короткозорість коригується окулярами із розсіювальними лінзами. Далекозорість коригується окулярами зі збиральними лінзами. Вади зору та їх корекція

Номер слайду 8

Сумна статистика Проблеми із зором мають 30% жителів планети. Практично в кожного другого українця яке-небудь порушення зору. В Україні мешкає близько 65 тисяч сліпих осіб. Число інвалідів по зору в Україні – до 600 000 чоловік. Проблема зору “молодіє” серед дошкільнят- 5% з порушенням зору, серед випускників- уже 40%. За даними ВООЗ, зорові порушення мають близько 19 млн. дітей. У 1,4 млн. дітей сліпота невиліковна.  В умовах зростаючої технічної оснащеності світу проблема охорони зору стає все більш актуальною. Комп'ютери і телевізор, постійне перебування в приміщеннях з лампами штучного світла, усе частіше малорухливий спосіб життя та багато інших факторів призводять до порушень зору з дитинства.

Номер слайду 9

Ми вирішили дослідити якою є статистика проблем із зором вучнів нашої школи. Для цього ми опитали учнів 7-11 класів і з’ясували: Кількість учнів в класах з вадами зору. Кількість учнів що користуються окулярами. Наявність домашнього комп’ютера. Основні причини погіршення зору (на думку учнів)

Номер слайду 10

Клас. Кількість учнів. Кількість учнів з вадами зору. Кількість учнів з вадами зору(%)Кількість учнів які носять окуляри. Кількість учнів які носять окуляри(%)7 17317158163181692341714101119--118225112.5

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Обчисливши середнє значення кількості всіх учнів з дефектами зору (17%+18%+17%+9%+25%)/5=17,2%), ми побачили, що 17,2% учнів 7-11 класів мають проблеми із зором (по Україні -20%) Також ми вияснили які окуляри носять учні і наші знайомі. Серед 4 учнів які носять окуляри – в трьох короткозорість, серед 10 опитаних дорослих короткозорість лише в одного. Медична статистика також вказує, що найчастіше дитячі очі страждають від короткозорості (міопія). Рідше у дітей розвивається далекозорість. У дорослих – навпаки. Основні причини погіршення зору (на думку учнів)Опитано 30 учнів ( по 6 учнів з 7-11 класів) неправильне овітлення -7; тривалий перегляд телепередач - 5; тривале перебування за комп’ютером -6; тривале користування телефоном -5; спадковість -3; шкідливі звички -3; харчування – 1.

Номер слайду 13

Пам’ятка для школярів Читайте тільки при гарному освітленні. При денному світлі робочий стіл повинен стояти так, щоб вікно перебувало ліворуч. При штучному освітленні настільна лампа повинна перебувати ліворуч і бути обов’язково прикритою абажуром. Не тримайте книги й зошити на відстані 30 см від очей. Пам’ятайте: відстань найкращого зору 25 – 30 см. Не слід дивитися телевізор занадто довго. Після кожних 40 – 45 хвилин роботи на комп’ютері необхідна пауза. Проводити вправи для очей. Шкідливо читати в транспорті, що рухається. Звичка читати лежачи завдає шкоди зору. Бережіть очі від травм. Причиною очних травм у дітей є найчастіше витівки й бійки. Дотримуйтеся гігієни очей. Інфекція може потрапити із брудних рук, нечистого рушника, носової хустки. Шкідливий вплив на зір виявляє паління, уживання алкогольних напоїв, наркотиків, особливо в дитячому й підлітковому віці. Відвідування лікаря офтальмолога має стати обов’язковим для кожної родини, для кожної дитини. З метою профілактики захворювань органів зору рекомендується відвідувати окуліста не рідше одного разу на рік. Доглядайте за очима, бережіть їх!

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Використана література: Ресурси Інтернету. В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий, Ф. Я. Божинова «Фізика 9 клас». Н. М. Голосова, З. Ю. Максимович «Працюємо разом: інновації та проекти». З. Ю. Максимович «Збірка матеріалів конкурсу «Фізика навколо нас»».

Номер слайду 16

Дякуємо за увагу!Просимо гарно оцінити нашу роботу

pptx
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
§ 1. Заряд і електромагнітна взаємодія
Додано
8 серпня 2018
Переглядів
8917
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку