Презетація "Дивак і зануди" Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Роль дідуся в сюжеті твору."

Про матеріал
Презентація містить містить матеріал для аналітичної бесіди за повістю У. Старка "Диваки і зануди", що дасть змогу розкрити проблему "батьки і діти" у творі: стосунки головної героїні з матір'ю, дідусем, вітчимом. Використані завдання сприятимуть розвитку критичного мислення, уміння висловлювати та огрунтовувати власну точку зору, робити висновки та узагальнення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Доля дівчинки Симони, її проблеми в родині та у школі. Роль дідуся в сюжеті твору.…більшість моїх книг — про дружбу, про дітей, які спілкуються і разом вирішують свої проблеми. У. Старк

Номер слайду 2

«Мені здається, більшість моїх книг — про дружбу, про дітей, які спілкуються і разом вирішують свої проблеми. Хоча, звичайно, якщо говорити про «Диваків і зануд», то там — так. Але там герої — підлітки, тобто вже не діти. Це такий особливий вік, коли людина дуже гостро відчуває, що вона одна на цьому світі. Але, що важливо, всі мої герої морально дуже сильні,» - так говорив автор «Диваків і зануд». Чи погоджуєтеся з цими словами? Чому? Думки вголос

Номер слайду 3

1. Симона сама спекла торт і замість свічок вставила 12 бенгальських вогнів? 2. Дівчинка отримала в подарунок від мами дзеркало? 3. Мама Симони влаштувала гучну вечірку, бо дуже сумувала за сусідами? 4. При переїзді в нову квартиру мама забула взяти собаку? 5. Симона заспокоїла маму і сказала: «Знайдеться!» 6. Нарешті мама знайшла Кільроя у одного чоловіка? Бліц-тест «ТАК-НІ»

Номер слайду 4

7. Виявилося, що Інгве, вітчим дівчинки, боїться висоти? 8. До нової квартири із лікарні для людей похилого віку прийшов дідусь Симони? 9. Дідусь, мама і Симона, на думку дідуся, є диваками? 10. Мама провела в перший день Симону до школи, бо так роблять усі батьки? 11. Вчителька познайомила учнів з новою ученицею на ім’я Симона Кролл? 12. Симона відразу знайшла спільну мову з сусідом по парті – Ісаком?

Номер слайду 5

Психологічне спостереження за емоційним станом героїні: зрозуміймо причини того чи іншого її вчинка. Цитати. Розділ 1. Мені не хотілось переїздити. 2 години до метро. Мама хоче з’їхатись із Інгве, одним ідіотом. Якщо кохання підштовхує до таких дурниць, я ніколи не закохаюсь. Розділ 2. Можна подумати, що вона (мама) знайшла його (Інгве) на дешевому розпродажу. Він носить краватки та маленькі капелюхи, що ховають його лисину. Розділ 2. Я злетіла вниз по сходах, пронеслась через кухню…Чому ти не можеш бути, як усі нормальні матері?Поміркуймо. Емоційний стан героїніімпульсивність, злість, нестриманість, грубість, осуд.дратівливість, презирство, нелюбов до того , хто перебрав увагу мами (якої й так не вистачає) на себе.неприйняття змін, розсудливість, серйозність, ревнощі, бажання і надалі почуватись комфортно, егоїзм.

Номер слайду 6

Розділ 2. Вона погано розрізняла собак.. і людей також. Вона була схожа на розгнівану богиню.. Чужий пес покірно поплівся за нею.. Розділ 2. Склянна кулька ..засяяла.. Потім сад з квітами…«Це мрії,» - пояснив Інгве. Але я здогадувалась, що побачу Кільроя.. Розділ 3. Перед нами стояв дебелий вісімдесятирічний дідусь.. Я (дідусь) прийшов сюди помирати.. Я (Симона) молила Бога, щоб дідусь ніколи не помер.. Я плакала і відчувала всередині, поряд із серцем, биття грудки – злості: чому все це відбувається саме зі мною.радість, співчуття, доброта, щемливий біль, величезна любов і повага, злість.емоційна, має розвинену уяву, відчуття прекрасногоспівчуття, розуміння ситуації, захоплення від нестримної маминої енергії.

Номер слайду 7

Розділ 3. Блаженні, диваки, так відгукувався дідусь про свою маму, про себе, про свою доньку… Я (Симона) теж дивачка?Розділ 4. Якщо мама схожа не дикунку, то я на змученого худого щура. Розділ 4. Виставила себе круглою ідіоткою,.. Дурне ім’я Симона.. Крізь біль відчула радість: я їх всих обдурила. Розділ 4. «Як було у школі?» - поцікавилась мама.розгубленість, цікавість, віра у власні акторські здібності, сила волі, сміливість, винахідливість, бажання бути на висоті, бажання відчути повагу однолітків. злість на себе, можливість булінгу, полегшення, гордість, можливість перервати ланцюжок невдач.невдоволення своєю зовнішністю, образа, почуття гумору.щастя від розуміння належності до диваків, сприйняття схожості з рідними людьми, розуміння своєї індивідуальності, щастя від розуміння того, що належить до диваків, гнів і злоба на життєві обставини.

Номер слайду 8

Перед нами дівчинка, яка живе у неповній родині, відчуває відсутність уваги, розуміння зі сторони матері, ревнощі до вітчима, свою непотрібність, зайвість. Дещо легше стає Симоні, коли у родину повертається дідусь (її підтримка, захист, відчуття захищеності). У школі взагалі жахлива ситуація: довелось видати себе за хлопця та хитрістю, силою волі, розумом завойовувати собі повагу однолітків. Емоційна, близька і зрозуміла, неординарна особистість, дивачка, в якій поєднується добро і зло і яка отримує певний життєвий досвід. Словесний портрет Симони

Номер слайду 9

Тут дитина не є нещасною, а дорослі – не є монстрами, автор їх так не описує, він просто пише про звичайні речі – дівчинка ненавидить бой-френда мами, сердиться за це на маму, вона втрачає улюбленого собаку – це звичайні історії. Але дівчинка не знає, що таке відбувалося вже тисячі разів до неї і у інших сім’ях, вона сприймає все так, ніби це лише з нею сталося – саме цей наївний свіжий погляд дитини на життя і зображає нам письменник. Важлива деталь

Номер слайду 10

Дорослі і Симона. Охарактеризуйте стосунки з матір’ю і вітчимомзабула про день народження доньки і подарунок, не дбає про лад у будинку, імпульсивні вчинки, примудряється при переїзді забути в порожній квартирі собаку, думає тільки про свої творчі справи, просто живе із задоволенням і дозволяє жити своїй доньці-підлітку Здається занудою, хворобливий і боязкий, але прогуляється вітальнею у сукні зі шлейфом, погоджується з присутністю дідуся, дає гроші Симоні на нові речі, допомагає їй у скрутних ситуаціях. МатиІнгве

Номер слайду 11

Дідусь і Симонасправжній дідусь, який з’являється у важкий для дівчинки іїї мами час; втікає з лікарні, взувши жіночі чобітки на підборах;грає на віолончелі, створив у будинку перестарілих оркестр;дозволяє внучці самій виплутуватися зі складної ситуації (її «роль» хлопчика трималася тиждень);дуже любить померлу бабусю; стійко готується відійти в інші світи. Розкажіть про дідуся

Номер слайду 12

Між дівчинкою-підлітком та її похилого віку дідусем дуже теплі стосунки, вони довіряють одне одному найсокровенніші таємниці й переживання, провадять довгі філософські бесіди і врешті-решт сходяться на думці, що весь світ поділяється на диваків та зануд, і нічого з цим не зробиш… Дідусь вносить у життя внучки свою дивовижну відверту мудрість. Він не соромиться своїх романтичних почуттів, своїх сліз, радіє навколишній крас і вчить цьому дівчинку. Дідусь і Симона. Охарактеризуйте їхні стосунки

Номер слайду 13

Симона близька мені тим, що…Симона, на мою думку, нещаслива, бо.. Мамі Симони, на мою думку, потрібно…Симоні, на мою думку, потрібно… У реальному житті є багато ситуацій, схожих на ситуації героїв, а саме… , тому, можливо, потрібно… Рефлексія. Прийом «Закінчіть речення»

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Складіть «Сітку Єлвермана»{93296810-A885-4 BE3-A3 E7-6 D5 BEEA58 F35}Чи варто щось змінювати у родині Симони Кроль? ТАКНІ1.2.3.1.2.3. Висновок:

pptx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
4655
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку