Соціально – психологічний супровід дітей з числа сімей внутрішньо переміщених осіб. Підготувала Діна Андрієць соціальний педагог Дунаєвецького ліцею №3
Номер слайду 2
Про що треба пам’ятати, коли йдеться про дітей ВПО: Досвід переселення є дуже виснажливим, у дітей може не вистачати сил на навчання. Навчальні програми можуть бути більшими в порівнянні з учнями, які не залишили свої домівки. Можливі проблеми з розумінням матеріалу. Діти можуть не мати простору для навчання онлайн у тому місці, де вони тимчасово мешкають, можуть не мати належного одягу, взуття, шкільного приладдя, планшета чи ноутбука. Діти можуть мати дуже травматичний досвід війни.
Номер слайду 3
Дитина має право на фізичний, розумовий, духовний та соціальний розвиток. Для цього дитині потрібні умови та рівень життя.
Номер слайду 4
У ліцеї соціальний педагог :1. Створює простір підтримки і взаємодопомоги.2. Допомагає ефективніше справлятися із труднощами і конфліктами, що виникають у процесі навчання чи виховання.3. Допомагає подолати труднощі, що заважають відкритій комунікації.4. Знаходить нові та ефективні стратегії роботи з травмованим учнем.
Номер слайду 5
Основною метою діяльності соціального педагога є: збереження і зміцнення психічного, фізичного здоров’я та соціального благополуччя всіх учасників освітнього процесу.
Номер слайду 6
Сприятливий соціально-психологічний мікроклімат підтримки та супроводу.
Номер слайду 7
Робота над створенням позитивного соціально-психологічного клімату в класі.
Номер слайду 8
Учні з числа ВПО забезпечені безкоштовним харчуванням.
Номер слайду 9
Етичні принципи діяльності соціального педагога: Толерантність. Повага до гідності кожної людини. Пріорітетність інтересів суб’єкта який потребує супроводу. Довіра та взаємодія у вирішенні проблем. Доступність. Конфіденційність.
Номер слайду 10
Соціально-психологічний супровід учнів з сімей ВПО включає в себе такі напрямки роботи: Просвіта та профілактика
Номер слайду 11
Психодіагностика
Номер слайду 12
Соціально-психологічне консультування
Номер слайду 13
Збереження ментального здоров’я.
Номер слайду 14
Допомога та волонтерство. Сім’ї та учні з числа ВПО не тільки отримують допомогу, але й активно приймають участь у різноманітних волонтерських акціях, які проводяться в нашому закладі.
Номер слайду 15
Відвідування дітей вихованців Солобковецького навчально-реабілітаційного центру
Номер слайду 16
Майстер-клас з гончарства. Створення глиняних горщиків руками дітей
Номер слайду 17
Комфортний простір для учнів «Ресурсна кімната»
Номер слайду 18
У «Ресурсній кімнаті» створені всі умови, що спрямовані на гармонійний, емоційний та фізичний розвиток дитини. Учні мають змогу застосувати техніки заземлення, які допомагають полегшити тривогу та інші інтенсивні емоції. Ці техніки відволікають увагу від думки, спогаду чи переживань.
Номер слайду 19
«Дихання по квадрату»
Номер слайду 20
Висновок. Соціально-педагогічне середовище закладу освіти володіє значними потенційними можливостями у вирішенні культурно - провсітницьких та освітніх проблем внутрішньо переміщених дітей. Завдяки взаємодопомозі, взаєморозумінню, взаємоспівпраці можемо подолати будь - які перешкоди та досягти успіхів.