В даній презентації висвітлено соціально - психологічний супровід дітей в навчальному закладі з числа внутрішньо переміщених сімей.
Про що треба пам’ятати, коли йдеться про дітей ВПО: Досвід переселення є дуже виснажливим, у дітей може не вистачати сил на навчання. Навчальні програми можуть бути більшими в порівнянні з учнями, які не залишили свої домівки. Можливі проблеми з розумінням матеріалу. Діти можуть не мати простору для навчання онлайн у тому місці, де вони тимчасово мешкають, можуть не мати належного одягу, взуття, шкільного приладдя, планшета чи ноутбука. Діти можуть мати дуже травматичний досвід війни.
У ліцеї соціальний педагог :1. Створює простір підтримки і взаємодопомоги.2. Допомагає ефективніше справлятися із труднощами і конфліктами, що виникають у процесі навчання чи виховання.3. Допомагає подолати труднощі, що заважають відкритій комунікації.4. Знаходить нові та ефективні стратегії роботи з травмованим учнем.
У «Ресурсній кімнаті» створені всі умови, що спрямовані на гармонійний, емоційний та фізичний розвиток дитини. Учні мають змогу застосувати техніки заземлення, які допомагають полегшити тривогу та інші інтенсивні емоції. Ці техніки відволікають увагу від думки, спогаду чи переживань.
Висновок. Соціально-педагогічне середовище закладу освіти володіє значними потенційними можливостями у вирішенні культурно - провсітницьких та освітніх проблем внутрішньо переміщених дітей. Завдяки взаємодопомозі, взаєморозумінню, взаємоспівпраці можемо подолати будь - які перешкоди та досягти успіхів.