Виступ "Моніторинг управлінської діяльності"

Про матеріал
Показати елементи управлінської діяльності, що сприяють підвищенню якості освітнього процесу.Моніторинг в освітньому закладі дає можливість на ранніх етапах з’ясувати причини, які сповільнюють навчально-виховний процес, а також дозволяє адміністрації навчального закладу самостійно формулювати і вирішувати освітні проблеми.
Перегляд файлу

 Погорєла Тетяна Миколаївна

           заступник завідувача з НВР

           Володимирівської філії

           Ганнівського ліцею

           Петрівської селищної ради

            Олександрійського району

            Кіровоградської області

 

 

 

Моніторинг 

управлінської діяльності

 

(Слайд №1). Усміхніться! І на нас чекає успіх.

(Слайд №2). Символом наших сьогоднішніх творчих пошуків є корабель,  на якому ми з вами. Отже, нам необхідно  задати напрямок, в якому ми будемо рухатися, встановити курс і стежити за вітром.  Я впевнена, що наші дії будуть правильними і  наш корабель попливе скеровано, без зусиль.

    На думку прийшли слова давньоримського філософа  Сенеки   «Якщо людина не знає, до якого порту вона пливе, жоден вітер не буде їй попутним». Отож ми маємо знати   тему та мету нашої діяльності.

   (Слайд №3)  А звучить тема так: «Прийняття управлінських рішень щодо здійснення моніторингу та результатів їх проведення»

  (Слайд № 4) А  мета:  показати елементи управлінської діяльності, що сприяють підвищенню якості навчально – виховного процесу.

  На сучасному етапі реформування освіти однією із важливих проблем є організація оптимального управління якістю освіти навчального закладу.

(Слайд № 5)  Управління якістю освіти - це специфічний вид суспільної діяльності, що спрямований на підтримку та поліпшення якості й результативності функціонування галузі в цілому та загальноосвітнього, культур­ного та професійного рівнів учнів. Це процес переведення наявної якості освіти у стан із бажаними (заданими) показниками.

Сьогодення має виняткові особливості: змін не очікують, зміни стали змістом нашого життя. Не стала винятком і сфера освіти. Школа першою реагує на всі зміни, які відбуваються в суспільстві, здійснює постійний зв’язок сучасного з минулим і майбутнім.

 Для чіткого усвідомлення змін, які вже відбулися або назрівають, недостатньо одноразових досліджень, які дають лише зріз того, що відбувається. За сучасних умов визріла об’єктивна необхідність створення адекватної системи аналізу й прогнозування, яка дозволить відстежувати всі найважливіші освітні процеси в динаміці та взаємозв’язку і визначається як моніторинг.

(Слайд № 6). Г.В.Єльников стверджує: «Освітній моніторинг – це супроводжувальне відстежування і поточна регуляція будь-яких процесів в освіті».

 (Слайд № 7).      Педагогічний моніторинг проводиться в закладі з метою отримання оперативної інформації про стан навчально-виховного процесу; виявлення реальних результатів шкільної освіти, виховання; визначення стану процесу педагогічної діяльності, виявлення тенденцій її розвитку; визначення ефективності управління навчально-виховним процесом. Тому адміністрацією навчального закладу мають бути  створені повноцінні умови для відстеження  рівня професійної кваліфікації педагогів шляхом здійснення системного педагогічного моніторингу. Уся ця робота повинна мати вихід на кінцевий результат: тобто, школа має змогу визначити та оцінити досягнення  і наявні недоліки. На основі аналітичного звіту  заступник директора складає рекомендації методичного, психологічного чи комплексного характеру.

(Слайд № 8).  Важливим є вирішення питання: ким і в який спосіб буде проводиться корекція та контроль за впровадженням рекомендацій. Моніторинг вважається проведеним після підготовлення звіту про проведену роботу. На основі його обговорення, оприлюднення складається план подальшого розвитку навчального закладу. Можливим є обговорення результатів моніторингу на педагогічній раді або під час загальношкільних заходів: семінарів, круглих столів, нарад тощо. 

(Слайд № 9)  Моніторинг є надійним інструментом аналізу різноманітних аспектів освітнього процесу. Він дозволяє отримати реальну картину результативності, напрямків плану розвитку навчального закладу, якості знань учнів тощо.

Моніторинг в освітньому закладі дає можливість на ранніх етапах з’ясувати причини, які сповільнюють навчально-виховний процес, а також дозволяє адміністрації навчального закладу самостійно формулювати і вирішувати освітні проблеми.

(Слайд № 10) Після прийняття рішення про внесення коректив в освітній процес, цикл моніторингу повторюється знову. Увага при цьому має спрямовуватися на відстеження змін в об'єкті під впливом внесених коректив та оцінку ефективності управління.

 (Слайд № 11) І зараз ми з вами попробуємо дати відповіді на такі питання:1.Моніторинг діяльності закладу: потреба чи данина моді?  2. Технологія проведення різних видів моніторингових досліджень. 3. Методика вироблення управлінського рішення за результатами моніторингового дослідження.

(Слайд № 12).  В цьому нам допоможе технологія «Веб-квест». Що таке веб-квест? А на це питання нам дасть відповідь Дудник Неля Вікторівна.

(Слайд № 13).  Веб-квест. Квест-пошук, предмет пошуків, пошук пригод; попит. Веб-квест (webquest) в педагогіці - проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.

     Освітній веб-квест-сайт в Інтернеті, присвячений певній темі і складається з кількох, пов'язаних єдиною сюжетною лінією розділів, насичених посиланнями на інші ресурси Інтернет.

(Слайд № 14).  Даний вид діяльності був розроблений в 1995 році в державному університеті Сан-Дієго (США) дослідниками Берні Додж і Томом Марч. Web-квести можуть бути короткостроковими і довгостроковими.

1. Короткострокові web-квести, спрямовані на набуття знань і здійснення їх інтеграції в свою систему знань. Робота над ними може займати від одного до трьох сеансів.

(Слайд № 15).  2. Довгострокові web-квести спрямовані на розширення і уточнення понять. По завершенні роботи над довгостроковим web-квестом, учень повинен вміти вести глибокий аналіз отриманих знань, уміти їх трансформувати, володіти матеріалом настільки, щоб зуміти створити завдання для роботи над темою. Робота над довгостроковим web-квестом може тривати від одного тижня до місяця (максимум двох). Визначено такі види завдань для веб-квестів.

(Слайд № 16).  ПАМ'ЯТКА 

для учасників ВЕБ - КВЕСТУ

1.Ознайомлення з темою і проблемою веб-квесту.

2.Вивчення списку ресурсів.

3. Пошук інформації в мережі.

4.Дослідження інформаційних ресурсів.

5.Оформлення звіту у вигляді мультимедійної презентації, веб-сторінки, веб-сайту, буклету чи в іншій запропонованій формі.

6.Ознайомлення з критеріями оцінювання вашого звіту.

7.Обговорення результатів роботи в мікрогрупі.

8.Підготовка до захисту веб-квесту.

(Слайд № 17).  Група 1. Моніторинг діяльності закладу: потреба чи данина моді?

Питання для обговорення:

                      Яким є зміст понять «моніторинг»; «освітній моніторинг»; «локальний моніторинг»?

                      Які мету, завдання вирішує моніторинг?

                      Чи потрібен моніторинг внутрішній, якщо проводиться зовнішній (на районному, обласному, загальнодержавному рівнях?

(Слайд № 18).  Група 2. Технологія проведення різних видів моніторингових досліджень

Питання для обговорення:

                      Які напрямки моніторингу залежно від мети дослідження можна виділити?

                      Які є функції управлінської діяльності?

                      Яких етапів необхідно дотримуватися, щоб раціонально організувати моніторинг у навчальному закладі?

(Слайд № 19).  Група 3. Методика вироблення управлінського рішення за результатами моніторингового дослідження

Питання для обговорення:

                      Хто має збирати інформацію про якість освіти?

                      Принципи використання інформації, отриманої під час моніторингу

                      Етапи процесу вироблення управлінського рішення

(Слайд № 20).  Для роботи вам пропонуються такі інформаційні джерела.

1.Моніторинг як функція керівника навчального закладу (http://eprints.zu.edu.ua/ )

2.     Управлінський моніторинг (http://pidruchniki.com/75807/ekonomika/upravlinskiy_monitorin)

3.     Моніторинг в управлінській діяльності (https://www.slideshare.net/ssuser677571/ss-69866926)

4.     Аналіз сучасних підходів до моніторингу  управлінської діяльності керівників навчальних закладів  (http://www.kbuapa.kharkov.ua/e-book/tpdu/2013-4/doc/4/03.pdf)

5.     Моніторинговий підхід до вивчення стану навчання і виховання у агальноосвітніх навчальних закладах  (www.nrvo.com.ua/metod_rob/monitoring%20pidhid.doc)   

6.Алгоритм прийняття управлінських  рішень у ході проведення моніторингів у навчальному закладі (www.doippo.dp.ua/.../Алгоритм%20прийняття%20управлі)  

7.   Моніторинг якості освіти (http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/monitoring-yakosti-osviti.html)

8. Методичка з моніторингу

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
25 листопада 2023
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку